روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با عنوان«آمریکا در محاق» نوشت:

*اعتراف آمریکا به ناپدید شدن یک هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین این کشور در افغانستان اخبار مربوط به سرنگونی این هواپیما توسط ایران را تأیید کرده و فصل جدیدی از ورود مدعی ابرقدرتی در محاق را به نمایش گذاشت. مقامات آمریکائی اعلام کرده‌اند این هواپیما از یک هفته قبل ناپدید شده و خبری از آن دردست ندارند. انتشار خبر سرنگونی یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکائی توسط نیروهای نظامی ایران، مقامات آمریکا را متوجه سرنوشت این هواپیمای گم شده کرد.
*نفس این بی‌خبری، برای کشوری که مدعی ابرقدرتی و پیشرفت خارق العاده در زمینه تکنولوژی است، یک ضربه هولناک و یک رسوائی بزرگ است. بی‌خبری یک هفته‌ای از پرنده‌ای که در چنگال علمی آمریکا قرار داشت و مقامات آمریکائی با غرور اعلام می‌کردند با بکارگیری آن از کلیه تحرکات منطقه با خبر می‌شوند، سرگردانی کم نظیری برای این سلطه طلبان مغرور بود. به موازات این پدیده، روشن شدن سرنوشت پرنده گم شده آمریکائی با خبر سقوط آن توسط نظامیان ایرانی، قدرت نمائی جدیدی از ایران بود که تحقیر آمریکا را به همراه داشت.
*در اخبار مربوط به هواپیمای جاسوسی و بدون سرنشین آمریکا این نکته هم وجود داشت که سرنگونی آن با خسارات کمی همراه بوده و هواپیما هم اکنون در اختیار ایران است. این خبر، ابعاد فنی و پیامدهای مهم‌تری دارد که برای آمریکائی‌ها بسیار نگران کننده است. اینکه ایران بتواند این هواپیما را از کنترل آمریکائی‌ها خارج کند و به اختیار خود در آورد، به معنای پیشرفت علمی بالای ایران است، و اینکه چنین غنیمت مهمی بدون آسیب کلی در اختیار ایران باشد نیز بدین معناست که این غنیمت، اگر با نگاه علمی ارزیابی شود، ارزش مضاعفی خواهد داشت. اینها به همان اندازه که برای ما خبرهای خوشی هستند، آمریکا را به محاق می‌برند.
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    24 4
    در تعجبم چرا اینقد در لفاف مینویسین واضح و روشن بنویسین الان ایران میتونه از رو این هواپیما کپی برداری کنه و بر علیه خودشون بسازه و استفاده کنه از چی میترسین؟ صریح بگین تا بترکن
  • سادات IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    24 3
    الحمدلله.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    31 27
    به نظر من صرف سقوط یک هواپیمای شناسایی به معن برتری نظامی یک کشور بر دیگری نیست .چه بسا نقص فنی باعث سقوط این هواپیما شده است.
  • وحید IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    1 0
    همانااینده از آن حزب الله است