ایسنا نوشت:

یک عضو فراکسیون اصولگرایان معتقد است زیباترین شرایط در انتخابات مجلس نهم رقابت جریان‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب است.
بیژن نوباوه با تاکید بر این‌که ظرفیت اصلاح و جایگزینی افراد و جریان‌های سیاسی باید در داخل نظام ایجاد و روال شود، گفت: ممکن است مردم پس از یک یا دو دوره از یک جریان یا فردی خسته شوند، این ظرفیت باید در داخل نظام وجود داشته باشد تا مردم به سمت حزبی دیگر بروند، حزبی که با شعاری دیگر، منافع نظام و کشور را حفظ کند. بحثی که متاسفانه در داخل کشور وجود ندارد. تفاوت بین تشکل‌های سیاسی گاهی اوقات به جای حفظ منافع، حذف یکدیگر و نفی نظام است و اینجاست که حزب ضرر می‌زند.
 اهم اظهارات وی به شرح زیر است:
* در آمریکا با وجودی که اوباما با شعار دموکراسی دموکرات‌ها آمد ولی سیاست نظامی‌گریش از بوش کمتر نیست، اما در ایران احزاب یکدیگر را کلا نفی می‌کنند، به طور مثال وقتی اصلاح‌طلبان اکثریت مجلس ششم را به دست آوردند اعتبارنامه حدادعادل را به مدت شش ماه تصویب نکردند. پشت این موضوع دشمنی بود نه منطق.
* نگاه اصولگرایان به اصلاح‌طلبان نیز نباید نگاه حذفی و نفی‌ای باشد، چرا که اصلاح‌طلبان از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده‌اند و نظام و منافع ملی را قبول دارند، بنابراین نمی‌توان به دلیل تفاوت در سلیقه یا تفکر، آنان را نفی کرد.
*مشارکت نداشتن اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم به نفع نظام سیاسی کشور نیست.
*بنده خود را رادیکال می‌دانم و به هیچ وجه حاضر نیستم منافع مردم را ندید بگیرم. به طور مثال استیضاح کردان وزیر کشور وقت را زمانی انجام دادیم که نزدیک‌ترین ارتباط را با احمدی‌نژاد داشتیم. کردان با وجودی که مدرک فوق دیپلم داشت می‌گفت فوق دکترا دارد، این اظهارات دروغ آشکاری بود که نتوانستیم آن را ندیده بگیریم. آیا اگر ما به نفع رییس‌جمهور سکوت می‌کردیم به ملت خیانت نکرده بودیم؟ به بنده گفتند تندرو، ولی بنده تندرو نیستم. اگر این کار را انجام نمی‌دانم، خود را نامشروع می‌دانستم.
*تفاهم با جبهه متحد بستگی به حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات دارد. جبهه پایداری در انتخاب بین بد و خوب، قطعا خوب را انتخاب می‌کند، در انتخاب شرایط خوب و خوب‌تر، خو‌ب‌تر را انتخاب می‌کنیم ولی اگر مجبور شویم، برای پیروزی در انتخابات از بعضی از مسائل چشم‌پوشی کرده و با جبهه متحد تفاهم خواهیم کرد ولی این موضوع هرگز به مفهوم رها کردن اهداف‌مان نیست. مردم باید فرق بین حسینیان و نوباوه با سایر اصولگرایان را بدانند و بدانند به چه کسانی رای داده‌اند. برای ما حفظ منافع مردم بر همه چیز ارجحیت دارد.
میزان تاثیرگذاری جریان انحرافی بر انتخابات
*جریان انحرافی سودی برای کشور و نظام ندارد. دمیدن در بوقی که خواست بیگانگان است،‌ مطرود است. جریان انحرافی در انتخابات نمی‌تواند منافع چندانی برای خودش تامین کند، مطمئن باشید، ولی این جریان ممکن است موفق به هدایت آراء به سوی جریان اصلاحات شود، آن هم نه از جنس بهره‌برداری برای جریان اصلاح‌طلب، بلکه از جنس دشمنی با جریان اصولگرا و کاهش رای و قدرت این جریان. معتقدم موضع اصلاح‌طلبان نسبت به این اقدام جریان انحرافی موضعی منفی خواهد بود.
*خوشبختانه نه جریان اصلاح‌طلب و نه جریان اصولگرا ارتباط خوبی با جریان انحرافی ندارند؛ اما اگر روزی این جریان به جریان اصلاحات نزدیک شود به ضرر این جریان تمام می‌شود. در صورت پذیرفته شدن این جریان از سوی اصلاح‌طلبان، معلوم می‌شود جریان اصلاحات حاضر است برای به دست‌ آوردن رای، هر قیمتی را پرداخت کند.
* در انتخابات دهم ریاست جمهوری برخی اصولگرایان در برابر برخی اتفاقات و مسائل سکوت کردند. نگاه استراتژیک جبهه پایداری به این افراد این است که آنان را به عنوان مردودین در نوع نگاهشان به قضیه فتنه 88 می‌نگرند و قصد اتحاد با این افراد را ندارد.
*در فتنه 88 بحث زیر سوال رفتن قانون مطرح بود.‌ در کشور آمریکا و در زمان ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش با وجودی که جان کری با 600 رای پیش بود اما وقتی رای الکترال جرج دبلیو بوش در کالیفرنیا چند رای بیشتر بود و سوفین‌کرد اعلام کرد "بر اساس قانون جرج دبلیو بوش موفق شده نه شما" جان کری متن نهایی سخنرانی‌اش را قرائت نکرد و این موضوع را پذیرفت، ولی زمانی که صلاحیت آقای میرحسین موسوی به اضافه سه نفر دیگر بر اساس قانون انتخابات تایید شد، ایشان در ادامه رقابت‌های انتخاباتی سخن از قبول نداشتن شورای نگهبان به میان آورد. این موضع‌گیری، اولین مطلبی را که به ذهن جاری کرد این بود که ایشان قانون را قبول ندارد.
* رهبر معظم انقلاب نسبت به هاشمی رفسنجانی با حفظ همه احترام از نزدیکتر بودن نظرات‌شان به احمدی‌نژاد سخن گفت. این موضع‌گیری‌ طبیعی بود ولی هیچ وقت به هاشمی‌رفسنجانی بی‌احترامی نکرد.
*در آن شرایط کسانی که سکوت کردند به جای این‌که از رهبری حمایت کنند و بگویند نقض قانون اتفاق افتاده و افرادی که قانون را نقض کرده‌اند، منکوب‌اند، سکوت کردند، چرا؟ چون فکر کردند احتمالا جناح مقابل در آینده از آنان حمایت نخواهد کرد. این موضوع اثبات شد که آقایان هم خر را می‌خواستند و هم خرما را.
* سکوت چهره‌های اصولگرا در برابر این ناحق را نمی‌پذیریم و نمی‌خواهیم با این افراد که ممکن است مشهور هم باشند، ارتباط داشته باشیم.
/29212
 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =