افشین پیروانی می گوید گلش به استقلال در دربی یکی از بهترین خاطرات زندگی اش است.

افشین پیروانی در گفت و گویی با خبرآنلاین ؛ از خاطراتش درباره دربی گفت. او که در دربی حذفی گل پیروزی تیمش را زده می گوید:« این بازی برایم یک خاطره زیبا است. درست به ارزش بازی ایران با استرالیا و ایران با آمریکا. هیچ وقت هیجان این گل از ذهنم بیرون نمی رود. راستش آن سال ها ما فقط با تعصب مان بازی می کردیم. شرایط هم طوری بود که تقریبا همیشه بازی ها از استقلال می بردیم. این سیستم علی آقای پروین بود که تیم را می فرستاد با انگیزه تا بتواند برنده باشد. آن بازی هم راستش وقتی توپ به سمتم آمد تعادل نداشتم. تا ابد هم فکر کنم این بازی از یادم نمی رود چون هنوز هم که هنوز است روی گونه ام رد آن گل مانده. اگر دیده باشی خطی روی گونه ام افتاده . این جای استوک رضا حسن زاده است که ماشاالله پایش از سر من بالا تر بود و منتهی به جای توپ گونه مرا ترکاند. رضا یکی از بهترین دوستان فوتبالی ام است و انصافا یکی از بهترین مدافعان آن سال های ایران اما من آنجا گل زدم و او هم صرتم را. فکر کنم ارزشش را داشت و با کارش باعث شد تا خاطره آن گل همیشه همراهم باشد.»

پیروانی سپس از یک بازی مهم دیگر دو تیم در آن سال ها گفت:« آقای فتح الله زاده گفتند که در دربی 9 نفره ، فائقی گفته به پرسپولیس گل نزنند. من می خواستم یکسری توضیح در این باره بدهم. برای ایشان احترام زیادی قائلم اما این حرف واقعیت ندارد. آقای فائقی یکی از معدود مدیران دوست داشتنی و زحمتکش ورزش است که دیگر ورزش ما کمتر مدیری مثل او را می بیند اما ایشان نقشی در آن بازی نداشت. یادم هست وقتی 9 نفره شدیم ، علی آقا مرا کشید کنار خط و گفت افشین سعی کن کمتر گل بخوریم. که به ایشان گفتم خیالت راحت این ها به ما گل بزن نیستند!»

او سپس درباره علی پروین گفت:« علی آقا واقعا یک سرمایه است برای پرسپولیس . البته الان خیلی سخت است که بتواند به تیم کمک کند اما از زمانی که آمده توانسته روند پرسپولیس را به شدت جمع و جور کند. البته او چون خودش تیم را نبسته ، نمی تواند نقشی مهم داشته باشد. این تیم را کس دیگری بسته ، بازیکنانش را انتخاب کرده و علی آقا حالا باید با بزرگی خودش تیم را از لحاظ روحی جمع کند.»

او درباره سیستم خاص پروینی گفت:« من را که همیشه آقا افشین صدا می کرد و همیشه دوستم داشت اما کلا علی آقا با هرذ کسی همان طور که خود طرف برخورد می کرد ، برخورد داشت. هر کس را همان طوری صدا می زد که لیاقتش را داشت و رفتار می کرد. همین حالا هم معتقدم سیستم مربیگری علی پروین می تواند پرسپولیس را نجات دهد. »

او سپس درباره دربی گفت:« اصلا نباید به نتایج نگاه کرد دربی در زمین رقم می خورد. اینکه چه کسی کمتر استرس کمتری داشته باشد. البته آن دوران که ما استرس کمتری داشتیم و البته نبود این رواج بازیکن سالاری در تیم ها ، خیلی به شرایط کمک می کرد تا مربی ها بتوانند تیم را در این بازی آماده نگه دارند.»

او درباره استیلی هم گفت:« بخش عمده مشکلات حمید به اتفاقات اول فصل بر می گردد. راستش آقایان مسئول وقت آمدند به استیلی رفاقت کنند اما در حقش خیانت کردند. او در بد شرایطی گیر کرد. الان اگر حمید به تیم می آمد می توانست تیم را نجات بدهد اما زمانی وارد شد که گیر افتاد.»

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =