وزیر فرهنگ اسبق لبنان معتقد است در بیشتر کشورهای عربی که انقلاب در آنها رخ داده، گرایش مردم به ایران و اندیشه‌های ایرانی مشهود است و این برای عربستان راضی‌کننده نیست.<BR> <BR>


تمام سلام، نماینده مجلس لبنان از جریان 14 مارس در گفتگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که دلیل تیرگی روابط ایران و عربستان چیست،پاسخ داد: دلیل عمده آن به تحرکات سال‌های اخیر ایران در منطقه باز می‌گردد. ایران تلاش کرده است که از تمامی فرصت‌ها استفاده کند و اجازه ندهد که موقعیتی از دست برود در حالی که عربستان بسیاری از این فرصت‌ها را از دست داده است.

وی در ادامه افزود به همین علت عربستان از این که می‌بیند ایران از این فرصت‌ها استفاده کرده و خودش نتوانسته بهره‌ای ببرد بسیار ناخرسند است.

سلام اظهار داشت در بیشتر کشورهای عربی که انقلاب در آنها رخ داده، گرایش مردم به ایران و اندیشه‌های ایرانی مشهود است و این برای عربستان راضی‌کننده نیست. این مساله باعث شده تا آنها هر اتفاقی را ماحصل توطئه خارجی بدانند و فورا هم ایران را پشت آن اتفاق ببینند یا بگویند که مثلا فلان اتفاق اگر افتاد به این دلیل بوده که ایران تحرکی داشته است.

او بر این باور است که آنها در این مواقع می‌بینند که بازنده این معادله‌اند در حالی که زمان از دست می‌رود و ایران از فرصت‌ها بهره می‌برد و در این عرصه‌ها همچنان پویا و فعال است.


گفتگوی اختصاصی خبرآنلاین با تمام سلام را اینجا بخوانید.

26149

 

 


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =