خبرگزاری مهر نوشت:

صبح روز شنبه نوزدهم آذر ماه سال جاری دو دانشجو رشته بیوشیمی در دانشگاه آزاد واحد فلاورجان در حالیکه مشغول آزمایش بودند، دچار حادثه شدند. پدر یکی از این دو دانشجو گفت: دختر من به همراه دوست خود در کلاس عملی آزمایشگاه در حین کار با دستگاه "پیپت" دچار حادثه شد. به گفته وی استاد آزمایشگاه بدون در اختیار گذاشتن عینک ایمنی به این دو دانشجو از آنها خواسته تا با اسید مشغول کار شوند.

جعفری همچنین به نقل از دخترش از معیوب بودن وسیله پیپت خبر داد و بیان داشت: علت دیگر وقوع این اتفاق معیوب بودن وسیله آزمایشگاه بوده و دلیل دیگر عدم استفاده از عینک ایمنی و ماسک حین آزمایش با اسید است. این دو دانشجو به هنگامی که نخستین قطره اسید را در این وسیله می‌گذراند اسید از درون آن به بالا پاشیده شده و به صورت آنها می‌رسد که خوشبختانه به علت استفاده از عینک طبی دانشجو این اتفاق منجر به نابینا شدن وی نشد و تنها بخشی از کنار چشم وی را دچار آسیب کرد.

پدر این دانشجوی آسیب دیده افزود: پس از این حادثه این دو دانشجو را به درمانگاه اصلی فلاورجان منتقل کردند و پس از آن نیز به بیمارستان سوانح و سوختگی شهر اصفهان برای مداوا برده شدند.

وی با بیان اینکه بسیار متأثر هستم که دختر من قبل از ازدواج دچار این حادثه شده، اظهار داشت: بدون شک آثار اسید بر روی صورت دختر من و دوست وی باقی می‌ماند و زندگی آینده این دو دختر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

جعفری در زمینه واکنش مسئولان دانشگاه آزاد واحد فلاورجان پس از این اتفاق اظهار داشت: مسئولان دانشگاه با وجود سهل انگاری در بروز این اتفاق در حال حاضر واکنشی بی تفاوت به این قضیه دارند.


هنوز گزارشی دریافت نکرده‌ام
شهلا روزبهانی، رئیس دانشگاه آزاد واحد فلاورجان در حالیکه دو روز از این حادثه گذشته گفت: هنوز گزارشی مبنی بر بروز این اتفاق در دانشگاه فلاورجان به دست من نرسیده است. پیپت وسیله است نه دستگاه، بحث خرابی در هر وسیله‌ای قابل قبول است که در این زمینه نیز هیچگونه سهل انگاری از طرف دانشگاه وجود نداشته است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد فلاورجان حوادث دانشجویی را در همه جای دنیا مرسوم دانست و تصریح کرد: این گونه حوادث در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد و مهم‌ترین کار پیشگیری از این اتفاقهاست که در این مورد هم سر فصل دروس و کسی که درس عملی در آزمایشگاه به دانشجویان می‌دهد، مشخص کننده استفاده از وسائل مختلف در آزمایشگاه است.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    فرق وسیله و دستگاه رو برام یکی بگه .
  • رضا IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    2 1
    من هم تو دانشگاه با این مشکل تو آزمایشگاه برخورد کردم و متاسفانه تقریبا تو اکثر موارد حق با استاد هستش چون مدام به بچه ها تاکید میکردن که روپوش، ماسک و عینک رو حتما استفاده کنید ولی اونا میخندیدن و بعد از چند لحظه که استاد محل نمیذاشت اونا رو درمی اوردن چون دقت نمی کردن اتفاق تو صدم ثانیه میفته و ممکنه واسه هم پیش بیاد
  • mehdi IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    1 0
    ای بابا. چرا جو می دید الکی؟ پیپت یک دستگاه ایست و یک لوله شیشه ای هستش. در ضمن تنها راه صدمه زدن پیپت از طریق وارد شدن به دهان است و بهتر است بدانید در اغلب موارد از پوار استفاده می شود که بالای پیپت بسته می شود.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    4 4
    احتمالا هواسشون به پسرای همکلاسیشون بوده
  • الميرا IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    3 0
    استاد ما ميگفت اگه بگيد پيپت خرابه مثله اينه كه بگيد قاشق خرابه!!!!!!!!!!! هر چي فكر ميكنم تنها راهي كه به نظرم رسيد استفاده از دهان به جاي پوآر بود!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    1 0
    اولین اصل در کار با اسید اینه که باید داخل ظرفی که میخوایم اسید بریزیم کمی آب بریزیم بعد اسید رو اضافه کنیم حتما این کار رو نکردن در ضمن توی دانشگاه های ایران موقع کار با اسید از عینک ایمنی وماسک استفاده نمیشه من خودم دانشگاه تهران مهندسی ایمنی میخونم ولی حتی یه پوآر درست تو آزمایشگاه پیدا نمیشه که اونو وصل کنیم به پیپت وبا اون اسید بکشیم ودهنمون رو میزاریم به پیپت وبا کشیدن نفسمون به داخل اسید میکشیم