خبرگزاری فارس نوشت:

 حسین نجابت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه طی سخنانی در نقد عملکرد مجلس هشتم در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تهران اظهار داشت: فرض می‌کنیم یک طرح یا لایحه کارشناسی شده در مجلس مطرح می‌شود که این یک مقوله ساختاری است و باید روال خودش را طی کند.

وی افزود: در خیلی از جاهای دنیا 2 مجلس وجود دارد؛ یک مجلس نماینده عموم مردم است و مجلس دیگر هم اقشار مختلف مردم را نمایندگی می‌کند.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: در بسیاری از نقاط کشور اگر یک فرد از یک قبیله یا طایفه باشد، رأی می‌آورد که باید برای این مسائل هم فکر کرد.

نجابت در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: در مجلس هشتم اکثریت با افرادی بود که تحت عنوان اصولگرا وارد مجلس شدند بر همین اساس یک فراکسیون اصولگرایان در مجلس تشکیل شد که متاسفانه از ظرفیت این فراکسیون استفاده نشد.

نجابت خاطرنشان کرد: یک سری مسائل کلان در کشور وجود دارد که نیاز نیست همه این مصلحت‌ها به اطلاع عموم برسد.

وی اظهار داشت: ما هم اکنون در تحریم هستیم و یک سری کمیته‌های ویژه هم این مسئله را بررسی می‌کنند و دلیلی هم ندارد که همه مردم در جریان این فعالیت‌ها قرار گیرند.

نجابت ضمن تمجید از عملکرد مجلس در حوزه سیاست خارجی اظهار داشت: مجلس در کنار شورای عالی امنیت ملی مسئله هسته‌ای را به خوبی مدیریت کرد، همچنین درباره کاهش رابطه با انگلیس بحث‌های زیادی در مجلس انجام شد.

وی تاکید کرد: در حوزه سیاست خارجی و در مقوله بیداری اسلامی که دولت متأسفانه کوتاه آمد، مجلس چندین اقدام خوب داشت.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: اگر هیئت رئیسه و سایر نمایندگان به آئین‌نامه عمل کنند، کارها به خوبی پیش می‌رود.

نجابت با بیان اینکه شاید من سؤال از رئیس جمهور را در شرایط فعلی کار اشتباهی بدانم، افزود: ولی مسئله‌ای که مهم است این است که آئین‌نامه باید اجرا شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: اصولگرایی و اصلاح طلبی دو خط سیاسی است و نباید روی لغت آن خیلی بحث کرد.

نماینده مردم تهران گفت: خیلی از ماها از احمدی‌نژاد دفاع کردیم ولی اولین کسانی هم بودیم که اشکالات وی را گفتیم؛ خود ما بودیم که این اشکالات را بیان می‌کردیم و این مسئله باارزش است و در واقع ما از یک فرد عبور کردیم.

نجابت خاطرنشان کرد: در زمان هاشمی و خاتمی کارهایی در کشور صورت گرفت و آفاتی هم وجود داشت. در دوره نهم و دهم هم اقداماتی صورت پذیرفت ولی برخی اشکالات هم در این دوره وجود داشت.

وی اظهار داشت: نمی‌توانم 10 نماینده پیدا کنم که برای جیب خودشان کار کنند و حاضرم برای این گفته حتی دست روی قرآن بگذارم.

نماینده مردم تهران افزود: به اعتقاد من نکات مثبت جریان اصولگرایی به نکات منفی آن می‌چربد.

وی گفت: من فکر می‌کنم اصولگراها در کشور از اصلاح‌طلب‌ها بهتر و موفق‌تر عمل کردند.

نماینده مردم تهران ادامه داد:‌ در فتنه افرادی بودند که مردود شدند ولی اینکه بگوییم در جبهه متحد اصولگرایان عده‌ای حامی فتنه بودند و این عده هم اکنون در رأس امور هستند، درست نیست.

نجابت در ادامه اظهار داشت: بیداری اسلامی چه بخواهیم چه نخواهیم از ایران الگو گرفته است و ما باید به این مسئله توجه کنیم.

نماینده مردم تهران گفت: خبر دارم در افغانستان عده‌ای ظاهرا ایرانی با افراد دسته دوم و سوم آمریکایی نشست و برخاست داشتند که در آنجا آمریکایی‌ها گفتند در انتخابات آینده ایران بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

همچنین مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در نقد عملکرد مجلس هشتم در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تهران اظهار داشت: بحث ما این است که برای درست شدن مجلس چه کار باید کرد.

وی افزود: وقتی مجلس قانون نوشت و مجری اجرا نکرد، نشان می‌دهد که مجری گوش به حرف مجلس نمی‌کند.

پزشکیان با بیان اینکه اصل ادعای ما بر اساس عدالت است، ادامه داد: محصول کار مجلس را باید ارزیابی کرد و دید که محصول عادلانه هست یا نیست و من می‌گویم که این محصول عادلانه نیست و بر اساس لابی است.

نماینده مردم تبریز اظهار داشت: اگر بخواهیم مجلس درست شود، باید عدالت حاکم شود نه حزب و جناح و گروه.

پزشکیان با تاکید بر اینکه باید حق را شناخت، گفت: نمی‌دانم چه طور شده که یک روز یک فرد را بالا می‌بریم و امروز می‌گوییم که آن فرد منحرف است.

وی تصریح کرد: باید شاخص‌های حق را در قانونگذاری بررسی کنیم؛ واقعیت این است که ما عادلانه قانونگذاری نکردیم.

پزشکیان با بیان اینکه مجلس قانونی نوشته که تا دلتان بخواهد می‌شود در آن رانت خورد، افزود: اختلاس 3 هزار میلیاردی به دلیل اشکالاتی است که در سیستم وجود داشت.

وی ادامه داد: بنده به اصولگرایی از این نظر که همه آنها بر اساس یک دیدگاه عمل می‌کنند، عقیده ندارم اما در کل اصولگرایی و اصلاح طلبی امری غیرقابل انکار است.

پزشکیان اظهار داشت: رهبری گفته‌اند که ما باید در سند چشم‌انداز کشور اول منطقه باشیم و این مسئله بدون اصلاحات امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه رسیدن به چشم‌انداز یعنی تغییر در رفتار و نگرش، گفت: کارآیی، عدالت و کیفیت نیازمند اصلاحات است و من نمی‌دانم که در بکارگیری لفظ اصلاحات با چه چیزی می‌خواهیم دعوا کنیم.

نماینده مردم تبریز با ذکر این مسئله که اگر اصلاحات بمیرد یعنی جامعه مرده است، افزود: باید به برون داد کارها نگاه کرد؛ داشتن شاخص خیلی مسائل را حل می‌کند. بر این اساس همه باید شاخص داشته باشیم.

پزشکیان با ذکر این مسئله که متاسفانه در کشور ما فردی که توان مدیریت ندارد، در راس امور قرار می‌گیرد و افراد دیگر سرباز او می‌شوند، اظهار داشت: من حاضرم جانم را هم در راه مملکت بدهم ولی می‌گویم که باید حق را پذیرفت و آن چیزی که حق هست را هم بیان کرد.

نماینده مردم تبریز در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان گفت: قانون غلط هم باشد، باید آن را اجرا کرد چرا که قانون بد بهتر از بی‌قانونی است.

وی افزود: بنده در زمان انتخابات برای آقای موسوی تبلیغ کردم اما بعد از موضع رهبری دیگر کاری انجام ندادم.

پزشکیان به تخلفات دولت در اجرای قانون اشاره کرد و گفت: نمی‌شود اگر یک فرد خلاف قانون عمل کرد، آن فرد را متهم کنید. ولی یک فرد دیگر اگر خلاف عمل کرد، بی‌توجه باشیم.
17302
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    4 1
    چطور شده که نمایندگان از مجلس خودشون (هشتم) هم انتقاد میکنند. اگر روش بد بود چرا تو این 4 سال کاری نکردید. مثل اینکه باز نزدیک انتخابات شد.