هشدارهای جدی پلیس درباره عدم شماره گذاری خودروهای غیر استاندارد و غیر ایمن، همچنان خودروسازان بی رقیب و دولتی کشور را به واکنش​های پرت و غیر مسئولانه وامی​دارد.

در حالی که همه می دانند غالب تلفات جاده​ای در سال متعلق به خودروهای بی کیفیت و با استاندارد پایین دو خودروساز داخلی و بی رقیب در کشور است؛ این دو خودروساز همچنان به تولید این محصولات خطرآفرین که با جان ملت ایران بازی می​کند؛ ادامه می​دهند و در مقابل هشدارهای پلیس نیز، مقاومت می​کنند.


چند روز پیش یک مقام مسئول در گفتگو با یک خبرگزاری، عدم شماره​گذاری برخی خودروها از سوی پلیس را «دست انداختن» صنعت(!؟) کشور و نوعی بی احترامی به تولید(!؟) داخلی و بی حرمتی به کارگران داخلی توصیف کرده بود!


این مقام مسئول که فراموش کرده بود «تنها بازشدن مبادی ورودی خودرو به کشور و صرفه جویی در مصرف سوخت خودروهای استاندارد غیر وطنی، می​تواند سه برابر خودروسازان داخلی، ایجاد شغل کند» هرگز به این نکته اشاره نکرد که هفته گذشته بازهم چند دانشجوی کشور _ به عنوان مدیران آینده و نخبگان و روشنفکران جامعه _ در مسیر مشهد به دلیل عمل نکردن ترمز یک دستگاه هوو و برخورد شدید با یک ساختمان، درجا کشته شدند و با ورود مستقیم تیرآهن به این خودرو، به نوعی به سیخ کشیده شدند!


این مدیر خودروساز که منویات مادی خود و شرکتش را در لوای حمایت از کارگران مطرح می​کرد، حتی به این نکته هم اشاره نکرد که سود وحشتناک خودروسازان دولتی کشور از «جان» مردم بدست می​آید و او و مدیرانش هرگز علاقه ندارند به این نکته اشاره کنند که «میزان خودروهای صادراتی کشور از نظر تعداد در مقایسه با سال 89 معادل 68 درصد کاهش پیدا کرده و در کنار این روند نزولی شاهد کاهش قیمت صادراتی این خودروها نیز هستیم!» در واقع خودروساز بی رقیب داخلی دریافته که باید سود خود را از بازار داخلی تامین کند؛ و در این راه هر چه بی​کیفیت​تر و کم هزینه​تر، بهتر!


صادرات(!؟) سمند با قیمت 9 میلیون تومان و پژو 206 با قیمت 9.5 میلیون تومان و پراید هم با قیمت 5.5 میلیون تومان آن هم برای کشورهای عراق، ارمنستان و آذربایجان...از افتخارات صنعت مورد اشاره این مقام مسئول است!

 

با این حال این مقام مسئول که معتقد است پلیس با عدم شماره​گذاری، صنعت(!؟) خودرو را به بازی گرفته، چطور از استانداردهای خودرو سخن می​گوید و می​گوید وقتی سازمان استاندارد _ از زیر مجموعه های وزارت صنایع _ خودرویی را تایید می​کند، پلیس صلاحیت و حق ندارد درباره بی​استاندارد بودن یک خودرو نظر بدهد! وقتی همین چندی پیش، فرزند یکی از مسئولان به علت بازنشدن کیسه هوای خودروی وطنی، در تصادفی شدید، به کما رفت.


این مقام مسئول همچنین فراموش کرده که بگوید اغلب قطعات خودروهای داخلی ساخت صنعت چین است و نه خودروسازان داخلی و کارگرانی که او دغدغه معاش شان را دارد!
به نظر شما خودروساز داخلی که شدیدا به خرید رسانه​ها و خبرنگاران علاقه دارد، درباره تصادفات بالا و مرگ و میر جاده​ای چه نظری دارد؟!

کد خبر 189189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    15 1
    تا باد چنین بادا
  • مجيد IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    9 0
    تا باد زچين بادا!
  • بدون نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    10 1
    واقعا که باید به هیچ عنوان به اینا اجازه نداد تولید بی کیفیت و خطرناک بکنن. ضمنا صادرات خودرو معاف از مالیاته که و خبرتون اشاره نشده بود
  • مسافر IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    14 1
    باید خودرو خارجی وارد بشه تا حال این خودرو سازان بی لیاقت و خودرو های بیکیفیت گرفته بشه
  • بدون نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    12 0
    واقعا که ، ماشین پژو صفر خریدم از ایران خودرو یه راست رفتم بنزین بزنم دیدم هر چی بنزین میزنم از زیر ماشین میریزه زمین جالبه بردم تعمیرگاه بهم میگن این جزو گارانتی نیست . یکی از دوستام ماشین سمند صفر خریده بود تا از پارکینگ آورده خونه از کاسه نمد میل لنگ تمام روغن موتور خالی شده بنده خدا یک هفته ماشینش تو پارکینگ خوابیده بود حالا این بابا دم از کیفیت و حمایت از قطعه ساز داخلی میکنه ، از اول تا آخرش خنده داره
  • iهیچکس IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    14 0
    کسی از بی ماشینی نمی میره ولی با این ماشینها آدم سند مرگش رو خریده.مردم نخرن.درست میشه.
  • بدون نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    15 1
    لازم نیست که خودرو تولید شود خودرو وارد شود فقط لوازم یدکی آن تولید شود.
    • دوست IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
      4 0
      کاملا موافقم. برای ورود و حضور در بازار بین الملیی لازم نیست که پر هزینه باشیم. اگر منافع دیگری در بین نباشد این راه حل می تواند اشتغال افراد درگیر در صنعت لوازم یدکی را نیز حفظ کند. اگر هر چه زودتر خط تولید سواریها متوقف شود از خسارات بیشتر و ضایع شدن خزانه جلوگیری شده و بجای آن به مباحث اشتغالی دیگر پرداخته خواهد شد و این مطلب بزودی کلید خواهد خورد.
  • بدون نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    14 1
    پرشدن جیب خودروساز داخلی با بهره گیری ازمال وجان مردم.ای خدا درکشور خودمون حق انتخاب نداریم.آخه چرا؟چرا باید دیگران اجازه بدن که من چه خودرویی سوارشم.با این پولی که صرف خرید خودروهای بی کیفیت وآشغال داخلی میشود میتوان بهترین های خارجی را خریدکرد.بخدا یک روز باید پاسخگو باشیم اگر معتقد باشیم.تا کی آخه؟ بخدا فقط از مابه تفاوت بنزین مصرفی هم میتوان شغل ایچاد کرد اما موضوع این نیست .جیب آقایان ته ندارد
  • ایران حودرو US ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    0 2
    ما نیاز به نظر شما نداریم و تا وقتی دولت پشت سر ماست کارمان را ادامه خوا هیم داد . مگه نه؟ :-ِ :-D :))
  • علیرضا IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    1 0
    البته که مطمعنا هیچ کسی زورش به این شرکت های خودرو ساز نمیرسه با پولی که دارن می تونن دم هر مقامی رو ببینن به راحتی ! به تصمیم کدوم مقام امیدوار باشیم؟ اصلا امیدی هم مونده؟!!!
  • علی IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    4 0
    پراید صفر خریدیم بعد از چند روز چرخ جلوش از جاش دراومد.آبپاش برف پاکن خراب شد.مجبور شدیم لنت ترمزهاشو عوض کنیم و هر چهار لاستیک رو از بس بی کیفیت بود همون ماه اول تعویض کردیم.واقعا به این تولیدات داخلی باید گفت کاردستی نه تولید خودرو!
  • بدون نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    2 0
    به نظر من هم اگر مردم خودرو تحویل نگیرن نخرن مجبورن کیفیتو بالا ببرن اما بندگان خدا خیلی از مردم ما اصلا نمی دونن ایمنی چیه فقط یک چهار چرخه م یخوان که راه بره از بس که تو سری خوردیم عادت کردیم
  • بدون نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    5 0
    لطفاً یک نفر یکی از دستاوردهای واقعی را نام ببرد!
  • بدون نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    6 0
    روی سخن من با کسانی است که با بالا بردن تعرفه واردات خودروی مرغوب و استاندارد به کشور، حاشیه اطمینان کلفتی را برای خودروساز داخلی ایجاد کرده اند تا اصولا لزومی برای تلاش بیشتر جهت ارتقای کیفیت احساس نکند. اگر در یوم الحساب پرونده ها را که دادند مشاهده فرمودید که در آن تعداد زیادی قتل هم نوشته شده خیلی تعجب نفرمایید. اینها قتل عمدهایی است که به سبب تصویب کارشناسی نشده و کورکورانه همین قوانین لاجرم بر ذمه شماست.
  • بدون نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    1 0
    چینی ها به جای ما بهتر به فکر امپراتوری اقتصادچینی هستند،حداقل بگذاریم آنها موفق شوند؟!چه باک...
  • محمد رضا IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    6 0
    خود رو که هیچ. با وسائل آزمایشگاهی خودم در خانه و در جمع خاله و عمه و دایی ها و غیره درصد آب وارداتی در پاکت شیر یک کارخانه دولتی را اندازه زدیم و با شیر مستقیمی که از پستان گاو دوشیده بودیم مقایسه کردیم نتیجه این که شیر درون پاکت 300 درصد مرطوب تر بود. این خودش یک استاندارد جدید در بهره وری است.
  • بدون نام IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    8 0
    لطفا بررسی کنید خود اقایان مدیران خودرو ساز از چه ماشینهایی برای خود و خانوادشان استفاده مینمایند
  • بدون نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    7 0
    اين قدر با جون مردم تجارت كردن كه تا عنوان خبر رو ديدم فهميدم مربوط به خودروسازها بايد باشه
  • حسین IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    3 1
    با توقف پیکان وانت حدودا 10000 کارگر در تبریز بیکار می شود.چرا خودرو رده خارج به تبریز دادند.ما قطعه پیکان وانت تولید می کنیم. فقط در کارخانه ما 80 نفر بیکار می شود
  • بدون نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    8 0
    مافیا ، اگر صنعت دست مردم باشه خودشون بهترین محصولات رو می سازند شما صادرات شکلات و صنعت بسکویت دست بخش خصوصی را با بخش دولتی مقایسه کنید فقط یک کارخانه بخش خصوصی سال قبل 120 میلیون دلار صادرات شکلات داشته .با کشورهای دیگر هزینه مکالمه تلفن را مقایسه کنید صحبت کردن با کانادا ارزانتر از صحبت کردن با شیراز هست و... مافیا قدرت وثروت خون مات ما را به بهانه تولید داخلی در شیشه کرده
  • محسن IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    8 0
    مشکل ما وقتی حل میشه که خودرو سازی بخش خصوصی به معنی واقعی شکل بگیره ، اونوقت رقابت بین خودرو سازان به حدی میشه که دیگه تولید کنندگان بی کفایت داخلی حرفی برای گفتن نخواهند داشت، به امید اون روز که میدونم با این وضعیت محاله !!!