فارس نوشت:

دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد که در خصوص بین‌المللی شدن بحران سوریه شورای وزارتی اتحادیه عرب ویژه سوریه تصمیم‌ می‌گیرد و سناریو لیبی اصلا برای سوریه مطرح نیست.
نبیل العربی در گفت‌وگو با روزنامه الرأی اعلام کرد که حمایت از ملت سوریه جز با خواست سوریه ممکن نیست.

دبیر کل اتحادیه عرب پس از تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه و اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی علیه این کشور، مدعی شد که اقدامات این اتحادیه اساسا در صدد حمایت از ملت سوریه است. در منشور سازمان ملل هیچ ابزاری برای اجبار کشوری یا تحمیل وضع معینی بر کشوری وجود ندارد.

نبیل العربی در پاسخ به این سوال که بشار اسد تهدید کرده است که از همه برگ‌های برنده خود هنوز استفاده نکرده است، گفت: چنین حرفی را نشنیده‌ام... اطلاع ندارم.

العربی در پاسخ به این سوال که اگر سوریه پروتکل اعزام ناظران به دمشق را امضا کند آیا از ناظران بیگانه نیز استفاده می‌کنید، گفت: در پروتکل امده است که ناظرانی از کشورهای عربی و اسلام و دوست... و تعیین نکردیم که این کشورهای دوست چه کشورهایی هستند.

العربی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد بحران سوریه بین‌المللی شود، گفت: این موضوعی است که وزرای خارجه عرب با توجه به اقدامات سوریه درباره آن تصمیم می‌گیرند، و نمی‌توانم چیز دیگری بگویم.

از العربی سوال شد که اسد اعلام کرده است که برخی روسای کشورهای عربی در تماس با همتایان سوری خود اعلام کرده‌اند که آنان مجبور به همراهی تحریم‌ها علیه سوریه بود‌ه‌اند و مخالف تحریم هستند، که وی با بیان اینکه اذعان کرد این صحبت را پیش از این نشنیده است، ادعا کرد که این حرف صحت ندارد.

بشار اسد چندی پیش در دیدار با هیئت‌هایی لبنانی اعلام کرده بود که برخی کشورهای عربی با دمشق در تماس هستند و تاکید کرده‌اند که آنان مخالف تحریم هستند و تحت فشار مجبور به همراهی علیه سوریه شده اند.

العربی در پاسخ به این سوال که «انتظار دارید بحران سوریه چگونه حل شود؟» گفت: اگر منظورتان استفاده از زور است، باید بگویم هرگز. نه فقط در کشورهای عربی بلکه در همه دنیا هیچ رویکردی برای استفاده از زور وجود ندارد.

از وی سوال شد، این بدین معناست که سناریو لیبی تکرار نمی‌شود که العربی گفت: این موضوع اصلا مطرح نیست.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =