به نظر میرسد دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت بر سر اختیارات بیشتر در بخش کشاورزی به اختلاف رسیده اند.

درحال حاضر چالش ها بر سر انتقال اختیارات بخش محصولات کشاورزی از وزارت صنعت،معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی آنچنان بالا گرفته که به نظر می رسد این دو وزارتخانه بر سر تقسیم قدرت در بخش کشاورزی کشور به اختلاف نظرهای بسیاری رسیده اند.

این درحالی است که بخش کشاورزی کشور در حال حاضر با مشکلات زیادی مواجه است و در این راستا کارشناسان معتقدند اختلاف ها بر سر افزایش قدرت است در حالیکه در حال حاضر مشکلات زیادی در بخش کشاورزی کشور وجود دارد که باید به آنها رسیدگی جدی شود.

دراین بین طی چندسال گذشته افزایش واردات محصولات کشاورزی به کشور باعث شده تا کشاورزان با کاهش تقاضا در بازار مواجه شوند. به نظر می رسد در شرایط فعلی دو وزارتخانه به جای پرداختن به مشکلات اصلی کشاورزان بر سر گرفتن اختیارات بیشتر با یکدیگر رقابت می کنند.

درعین حال نماینده مردم اردبیل،نمین و نیر در مجلس معتقد است طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش محصولات کشاورزی از وزارت صنعت،معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی اشتباه خواهد بود.

سید کاظم موسوی با بیان اینکه برخی بر این باورند که در بحث ادغام وزارتخانه های صنایع و معادن و بازرگانی مباحث بازرگانی در یک وزارتخانه بیشتر به سمت و سوی امور صنعتی سوق پیدا کرده معتقد است: هرگز بخش کشاورزی در وزارتخانه جدید مغفول نمانده است.

ازنظر وی ، وزارت صنعت، معدن و تجارت ازتجارب مفیدی درحوزه تنظیم بازار حوزه محصولات کشاوزری برخوردار است و نباید این موضوع را نادیده گرفت .

وی افزود: موضوع بازرگانی و تجارت در حوزه داخلی و خارجی کاری تخصصی محسوب می‌شود و امکان جداسازی مواردی مانند مذاکرات تجاری درحوزه کشاورزی از وزارت صنعت،معدن و تجارت کارشناسانه نیست.

/22131
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =