مروری بر حوادث ایران در پنج شنبه 24 آذر 1390

باند بین‌المللی قاچاق شیشه به مالزی در کیش متلاشی شد

فارس نوشت: فرمانده انتظامی ویژه کیش گفت: با تلاش شبانه‌روزی ماموران نیروی انتظامی جزیره کیش باند بین المللی قاچاق شیشه در این جزیره متلاشی شد. فرمانده انتظامی ویژه این جزیره در نشست تشریح این عملیات اظهار داشت: حجم این کشفیات در تاریخ جزیره کیش بی‌سابقه بود و برای نخستین بار چنین حجمی از مواد مخدر کشف شده است. ‌سرهنگ عزیزالله ملکی ادامه داد: پس از یک سری اقدامات اطلاعاتی که از 45 روز پیش آغاز کردیم موفق شدیم یک باند بین‌المللی قاچاق شیشه را دستگیر کنیم و از آنها در حدود 31 کیلوگرم شیشه که قرار بود به کشور مالزی ترانزیت شود کشف و ضبط کنیم.
وی ادامه داد: در بخش‌هایی دیگر 20 کیلوگرم هروئین، 20 کیلوگرم حشیش، سه کیلوگرم ‌شیشه و 10 کیلوگرم تریاک که از طریق مرزهای دریایی و هوایی در حال ورود به جزیره کیش بود کشف و قاچاقچیان این مواد دستگیر و پرونده آنها به مقام قضایی ارجاع شد. وی با اشاره به محل ورود این مواد به جزیره کیش تاکید کرد: این مواد مخدر از طریق سرزمین اصلی به جزیره وارد شده و قرار بود از مرز کشورهای خلیج فارس به مالزی انتقال یابد ولی با تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای ما این قاچاقچیان خطرناک دستگیر شدند.

 

زمین لرزه حوالی بهبهان را لرزاند

ایرنا نوشت: زمین لرزه ای به بزرگی 4.1 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) صبح امروز -پنجشنبه - حوالی بهبهان را لرزاند.
به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در ساعت هشت و 59 دقیقه و 46 ثانیه در این منطقه به وقوع پیوست. شبکه های لرزه نگاری این مرکز، موقعیت جغرافیایی این زمین لرزه را در عرض شمالی 50/30 درجه و طول شرقی 36/50 درجه ثبت کردند.

 

درخواست 14 سکه طلا، مرد معتاد را به خود آورد

فارس نوشت: زنی در دادگاه خانواده، مهریه‌اش را که 14 سکه طلا بود درخواست کرد. مرد نیز در این خصوص گفت که مهریه‌ زنش را می‌دهد و اعتیادش را نیز ترک می‌کند.
زنی با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست مهریه خود را به قاضی یکی از شعب ارائه کرد. این زن در برابر قاضی شعبه 240 این مجتمع قضایی خانواده با بیان اینکه مهریه‌ام 14 سکه بهار آزادی است، گفت: شوهرم معتاد به حشیش بوده و من قصد جدایی از او را ندارم و فقط می‌خواهم مهریه‌ام را قبل از اینکه شوهرم به باد بدهد، بپردازد. شوهرم تمام حقوقش را خرج مواد می‌کند و اصلاً به من و زندگیمان اهمیتی نمی‌دهد، در حقیقت شوهرم به حفظ زندگیمان فکر نمی‌کند. زن با بیان اینکه شوهرم با پرداخت مهریه من خیالم را راحت می‌کند، افزود: فقط قصد دریافت مهریه‌ام را دارم و به هیچ وجه حاضر به جدایی از شوهرم نیستم. درست است که شوهرم معتاد است ولی نمی‌خواهم دور از او زندگی کنم، در واقع با اعتیاد شوهرم کنار آمدم.
مرد در دادگاه خانواده حضور داشت و با بیان اینکه همین که همسرم می‌تواند با اعتیاد من کنار بیاید، برایم مهم است، اظهار داشت: مهریه همسرم را می‌پردازم چون حقش است و من در این خصوص کوتاهی نمی‌کنم. من هم مانند همسرم قصد جدایی ندارم؛ در واقع از این کار همسرم خوشحالم که مهریه‌اش را درخواست کرده است. مرد با بیان اینکه حاضرم به خاطر همسرم اعتیادم را ترک کنم، گفت: مهریه‌اش را پرداخت می‌کنم و هر کاری که او بگوید انجام می‌دهم. قاضی این شعبه بعد از شنیدن اظهارات طرفین، مرد را محکوم به پرداخت مهریه زن کرد و جلسه را خاتمه داد.

 

ساخت و ساز غیراصولی، سه کارگر قمی را راهی بیمارستان کرد

خبرگزاری مهر نوشت: ساخت و ساز غیراصولی و عدم رعایت اصول مهندسی در قم موجب فرو ریختن سقف و مصدومیت سه کارگر شد.
روز گذشته در خیابان نیروگاه قم چهارده متری امام حسین(ع) در حین ساخت و ساز ساختمان، به علت عدم رعایت اصول مهندسی و فرو ریختن تیرهای چوبی نگه دارنده سقف بر سر کارگران در حال کار، متاسفانه سه نفر در زیر آوار سقف محبوس و به شدت مجروح شدند.
بر پایه این گزارش، با اعلام این خبر به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قم، عوامل گروه نجات ایستگاه شماره سه به سرعت خود را به محل رسانده و با ایمن سازی محل، کارگران محبوس شده در زیر آوار را آزادسازی و تحویل عوامل اورژانس دادند. بر اساس اطلاعات واصله از مرکز حوادث و فوریت های پزشکی قم این افراد پس از انجام اقدامات اولیه درمانی بر روی آنها، توسط آمبولانس مرکز اورژانس 115 به بیمارستان نکویی قم منتقل شدند. لازم به ذکر است، حال عمومی این افراد که به شدت از نواحی سر، گردن، کمر، دست و پا مجروح شده بودند بعد از انتقال به بیمارستان خوب گزارش می شود.

 

شعله های آتش در کارگاه ریسندگی به سرعت خاموش شد

سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: سرعت عمل و واکنش به موقع آتش نشانان سه ایستگاه آتش نشانی باعث شد آتش سوزی یک کارگاه ریسندگی به سرعت خاموش شود.
ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران با دریافت خبر رخداد این آتش سوزی بی درنگ آتش نشانان ایستگاه های 67، 91 و 4 را ساعت 17:03دقیقه شامگاه دیشب به محل حادثه در خیابان خیام، کوچه مهدویان روانه کرد. به گفته سید هادی میرافضلی معاون عملیات منطقه یک آتش نشانی، این کارگاه ریسندگی که وسعت آن 140 متر مربع است از قسمت جنوب آن و محل قرار داشتن دستگاه کمپرسور دچار آتش سوزی شد. وی افزود: آتش نشانان با استفاده از تجهیزات ایمنی و خاموش کننده و نیز چند رشته لوله آبرسان به سرعت دست بکار شدند و آتش سوزی را در کمترین زمان ممکن کاملا خاموش و با هواکش قوی دود و گاز های سمی را از محیط کارگاه خارج کردند. میرافضلی با اشاره به این که در جریان این حادثه به هیچ یک از کارگران کارگاه آسیبی نرسید، در مورد علت بروز آتش سوزی اظهار داشت: بررسی های اولیه نشان داد که احتمالا انتقال حرارت از کمپرسور دستگاه ریسندگی به مواد سریع الاشتعال مجاور آن منجر به آتش سوزی شده است.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =