مروری بر حوادث ایران در جمعه 25 آذر 1390

بدهی مرد به صاحبخانه زن را روانه دادگاه کرد

فارس نوشت: زنی در دادگاه خانواده گفت: شوهرم هر خانه‌ای را که اجاره می‌کند بعد از مدتی اجاره آن را نمی‌پردازد تا با صاحبخانه دعوا کند، در حقیقت او اخلاق خوبی ندارد.
مردی با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست تمکین زن خود را به قاضی حسن عموزادی رئیس شعبه 268 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد و در برابر قاضی این شعبه با بیان اینکه حدود 8 سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد، اظهار داشت: برای همسرم مسکن مناسب تهیه کردم و همیشه هر کاری انجام دادم تا اوضاع باب میل او باشد. همسرم مدعی است که اجاره خانه‌ام را نمی‌دهم ولی به این شکل نیست و من بدهکار شخصی نیستم چون همیشه خود را متعهد می‌دانم تا به کسی بدهی نداشته باشم.
زن در دادگاه خانواده حضور داشت و بیان کرد: هر کجا که می‌رویم به خاطر اخلاق شوهرم مشکلاتی پیش می‌آید و دائم با همه دعوا می‌کنیم. شوهرم هر خانه‌ای که اجاره می‌کند اجاره آن را دیر می‌پردازد یا اصلاً نمی‌پردازد تا مشکلاتی ایجاد شده و درگیری پیش بیاید. زن در ادامه با بیان اینکه خانه‌دار هستم، گفت: در حال حاضر خانه‌ام خالی است و شوهرم تمام جهزیه‌ام را به جای دیگر برده که من اطلاعی ندارم و به دروغ می‌گوید که خانه پر از وسایل است.
مرد عنوان کرد: در خانه ما اثاث زندگی وجود دارد و همسرم به دنبال جدایی است و هر دروغی می‌گوید تا به هدفش برسد. خانه‌ای مستقل دارم تا همسرم بتواند به راحتی در آن زندگی کند، تا به امروز هم به کسی بدهکار نبودم و کار کردم تا دین کسی به گردنم نباشد. همسرم یک بار از من جدا شده که در شناسنامه‌اش ثبت نشده است ولی در دفترخانه‌ای که طلاق گرفتیم مدارک آن وجود دارد. وی با بیان اینکه ماشین زیر پایم به نام همسرم است، افزود: نمی‌توانم مهریه همسرم را به صورت نقد بپردازم چون توانایی آن را ندارم.
زن در ادامه عنوان کرد: شوهرم مرا تهدید می‌کند و به همین دلیل نمی‌توانم در کنارش به زندگی ادامه دهم و می‌خواهم از او جدا شده و تنها زندگی کنم. طی 8 سال زندگی مشترک با شوهرم نابود شدم و دیگر خسته شده و کم آوردم چون شوهرم به دروغ متوسل شده و جهزیه مرا نیز به جای دیگری برده است. شوهرم هر خانه‌ای را که اجاره می‌کند بعد از مدتی اجاره‌اش را نمی‌دهد تا با صاحبخانه دعوا کند؛ در حقیقت او اخلاق خوبی ندارد.
قاضی این شعبه بعد از شنیدن اظهارات طرفین، در خصوص رأی تمکین اعلام کرد که ابلاغیه‌ آن به آدرس منزل طرفین ارسال می‌شود و رسیدگی به موضوع مهریه به جلسه‌ای دیگر موکول شد.

 

 

پشیمانم که با او ازدواج کرده‌ام، طلاقش می‌دهم‌!

ایسنا نوشت: مردی در دادگاه گفت: همسرم به شدت تحت تاثیر حرف‌های مادرش است و توجه چندانی به من ندارد. این مرد با حضور در دادگاه خانواده درخواست طلاق خود را به قاضی دادگاه ارائه کرد، او که 27 سال سن داشت درباره دلیل درخواست جدایی‌اش از همسرش گفت: در تیرماه سال 1390، زندگی مشترک‌مان را شروع کردیم اما بعد از گذشت مدت کوتاهی از ازدواج با همسرم پشیمان شدم و اکنون خواهان جدایی از او هستم زیرا دیگر علاقه‌ای به ادامه زندگی در کنار او ندارم. اوایل به همسرم علاقمند بودم اما اکنون دیگر حاضر نیستم حتی لحظه‌ای در کنارش به زندگی ادامه دهم.
همسر این مرد که 22 سال داشت در خصوص نحوه آشنایی‌شان، اظهار کرد: دختر خاله همسرم در دانشگاه یکی از همکلاسی‌هایم است و او مرا به خانواده همسرم معرفی کرد، زمانی که همسرم به خواستگاری من آمد، بیکار بود اما خانواده من به دلیل اینکه او را فردی مذهبی تصور می‌کردند بیکار بودن او برایشان اهمیت چندانی نداشت و با ازدواج‌مان موافقت کردند. همسرم بعد از ازدواج از من خواست که دیگر به منزل پدرم رفت و آمد نکنم و زمانی که دلیل حرفش را جویا شدم گفت مادرت در زندگی ما دخالت می‌کند و تو تحت تاثیر حرف‌های مادرت هستی و به من توجه نمی‌کنی. این زن جوان با بیان اینکه همسرم برای جدایی دلیل قانع کننده‌ای ندارد، عنوان کرد: اگر من تحت تاثیر رفتارهای مادرم بودم،‌ چرا به محض شروع زندگی مشترک همسرم این موضوع را بازگو کرد؟ یعنی در دوران عقد مادرم فردی خوب بود و بعد از شروع زندگی مشترک یک باره به فرد دیگری تبدیل شده است.
مرد 27 ساله در ادامه اظهارات همسرش با تندی پاسخ داد: در همان دوران مادرت فردی بود که به شدت در زندگی ما نفوذ داشت اما من با این فکر اشتباه که اگر زندگی مشترک‌مان را شروع کنیم این مشکل برطرف می‌شود، اعتراض نمی‌کردم، اما اکنون نمی‌توانم با این اوضاع به زندگی ادامه دهم. دیگر نمی‌خواهم با همسرم زندگی کنم زیرا به او علاقه‌ای ندارم و خواهان جدایی هستم.
زن جوان اظهار کرد: همسرم زمانی که از منزل بیرون می‌رفت من را داخل منزل زندانی می‌کرد و دلیل این کارش عدم اعتماد به من بود و زمانی که اعتراض می‌کردم به شدت به من توهین می‌کرد در حالی که وی فردی تحصیل کرده است. من در صورتی به جدایی رضایت می‌دهم که همسرم تمامی حق و حقوق من را پرداخت کند، من خواهان تمامی مهریه‌ام که 313 سکه بهار آزادی است، هستم.
مرد نیز در پاسخ گفت: من تمامی حق و حقوق همسرم را به صورت یکجا پرداخت می‌کنم تا دیگر با او به زندگی ادامه ندهم. قاضی دادگاه بعد از شنیدن اظهارات طرفین حکمی مبنی بر طلاق صادر نکرد.

 

 

باند فروش عتیقه در ساوه متلاشی شد

فارس نوشت: فرمانده انتظامی ساوه از دستگیری اعضای باند تهیه و فروش اشیای عتیقه در این شهر خبر داد. مصطفی ویسمه‌ای اظهار کرد: اعضای این باند با ساخت اشیای عتیقه تقلبی اقدام به فروش آنها به عنوان اشیای عتیقه اصلی کرده و مبالغ زیادی از مال‌باختگان دریافت می‌کردند. وی با بیان اینکه متهمان با اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند، اضافه کرد: با دستگیری این سه متهم از مخفیگاه آنها تعدادی اشیای عتیقه تقلبی کشف و متهمان به چند فقره کلاهبرداری در این خصوص اعتراف کردند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =