پانا نوشت:

نماینده مردم تهران در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان، گفت: امروز اگر کسی سوار قطار جبهه متحد شود باید در جای خالی بنشیند.
حسن غفوری فرد اعتقاد دارد که مجلس نهم مجلسی اصولگرا خواهد بود هرچند که اصلاح طلبانی که تائید صلاحیت می شوند در حوزه هایی که بیشتر مقبولیت محلی افراد تاثیر گذار است رای خواهند آورد. وی در خصوص شروط جبهه پایداری معتقد است اگر قرار بود جبهه متحد اصولگرایی تن به این شروط دهند سایر گروه‌های اصولگرا نیز مدعی سهم بیشتری می شدند.
اهم سخنان غفوری فرد را در ادامه بخوانید:
  • تلاش این بود تا ترکیب نهایی شده 8+7 دیگر تغییر نکند. قطار انتخابات به راه افتاده است، اما درها را نبستیم ولی اگر کسی الان سوار این قطار بشود باید هر جایی که خالی مانده است بنشیند.
  •  من بارها گفته بودم امیدوارم آنها به جمع 8+7 بپیوندند . خودشان به من پیغام دادند که امیدوار نباش که چنین اتفاقی رخ دهد.
  • آنها ابتدا می گفتند قصد ارایه لیست انتخاباتی را نداریم و برای احیای گفتمان انقلاب اسلامی به صحنه آمدیم، اما بعداً لیست هم ارایه دادند ولی باید توجه کنند که به لحاظ قانونی اگر بخواهند کار حزبی انجام بدهد باید مجوز داشته باشند که آنها چنین مجوزی ندارند. ضمن اینکه جبهه در اصطلاح متشکل از شخصیت های حقوقی و نه حقیقی است یعنی اینکه چند حزب در کنار هم یک جبهه تشکیل می دهند نه چند آدم. همین اتفاق برای جبهه مشارکت هم افتاد و زمانی که خواست مجوز بگیرد به نام حزب جبهه مشارکت مجوز گرفت و جبهه پایداری از این لحاظ هم با مشکلات قانونی مواجه است زیرا هنوز مجوز فعالیت از وزارت کشور دریافت نکرده است.
  •  آنها حتما طرفداران دولت هستند البته ما هم طرفدار دولت هستیم که ممکن است نقدهایی هم به دولت داشته باشیم اما اینها پیش از این عضو ستادهای رایحه خوش خدمت بودند و نظر خودشان این است که به برخی فعالیت های دولت انتقاد دارند که ما هم نمی توانیم بگوییم شما دروغ می گویید.
  • اعضای جبهه پایداری در شهرستان ها فعالیت های زیادی می کنند و در بسیاری از شهرها که رفته اند با استقبال مواجه شده اند اما نمی توان نتیجه گرفت این استقبال به سبد رای آنان نیز خواهد افزود. درمورد اینکه برای برگزاری نشست های انتخاباتی خود مجوز داشته اند یا نه، باید توجه داشت قانون نانوشته ای وجود دارد که می گوید برای راهپیمایی ها و نشست های به نفع انقلاب نیاز به مجوز ندارند و چون آنها هم از گفتمان انقلاب اسلامی دفاع می کنند مجوزی برای نشست های خود نگرفته اند که البته استقبال هایی از این نشست هم شده است، اما اینکه این استقبال تا چه حد منجر به موفقیت آنها در انتخابات بشود باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی می افتد.
  • جبهه متحد هم هنوز به این نام مجوز نگرفته و اگر بخواهد فعالیت انتخاباتی کند باید مجوز بگیرد. به این دلیل که این قانون برای همه یکسان است.
  • بالاخره این انشعاب باعث شکسته شدن آرا خواهد شد و ما نیز تا آخرین روز به آنها فرصت می دهیم که به ائتلاف اصولگرایان بپیوندند و برای شکسته نشدن آرای پیروان ولایت همه با یک پرچم به صحنه بیاییم. در مورد درخواست آنها اگر ما کوتاه می آمدیم و به آنها اجازه می دادیم درخواستشان عملی شود به همه گروه ها نشان می دادیم با چانه زنی می شود سهم بیشتری گرفت و بنابراین همه گروه ها در پی چانه زنی برای افزایش سهمیه خود می پرداختند و در این صورت هیچ ساختاری شکل نمی گرفت.
  • از همان ابتدا به همه گفته شد حضور داشته باشند و از همه نیز دعوت شد حتی شروع این مسائل از جلسه اقای احمدی نژاد با اصولگرایان بود که باعث شد جامعه مدرسین و جامعه روحانیت به صورت تمام قد وارد فعالیت های انتخاباتی شوند ضمن اینکه از دو فعال سیاسی یعنی آقای قالیباف و لاریجانی هم دعوت شد نمایندگانی در جبهه متحد اصولگرا داشته باشند، اما اینکه می گویند به این ترتیب نفوذ هواداران لاریجانی بیشتر می شود درست نیست به این دلیل که باید پرسید خود آقای رسایی از کجا آمده و یا آقای کوچک زاده همه اینها عضو جبهه اصولگرایان بودند و اینطور نیست که الان هواداران اقای لاریجانی در جبهه متحد بیشتر باشد.
  • اصلاح طلبان می دانند که اگر تحریم کنند بیش از همه خود تحریم شده اند و برای همیشه محو خواهند شد ، بنابراین حتما اصلاح طلبان شرکت خواهند کرد ممکن است با پرچم یا بدون پرچم باشند.
  • ما در کشور 173 حوزه تک نفره داریم که در آنجا مقبولیت محلی افراد مطرح است و اصلاح طلبان حتما در این حوزه ها شرکت خواهند کرد و در شهرهای بزرگ نیز آنها شرکت می کنند ممکن است لیست بدهند یا ندهند و اصلاح طلبان مارک دار شرکت کنند یا نکنند.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    1 1
    کاش در آستانه انتخابات گفت و گوی مفصلی با آقای روح الله حسینیان ترتیب بدین
  • بدون نام IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    0 2
    کاش در آستانه انتخابات گفت و گوی مفصلی با آقای سید رضا تقوی ترتیب بدین