چهار صنف جامعه اصناف سینمایی ایران مشارکت در جشنواره فیلم فجر را منوط به رفع مشکلات پیش‌ آمده قضایی از سوی معاونت سینمایی دانستند.

به گزارش خبرآنلاین، متن بیانیه کانون تدوینگران سینمای ایران، انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند ایران، انجمن فیلمبرداران سینمای ایران و کانون آهنگسازان سینمای ایران به این شرح است:
 
«در پی حضور دو ساعته دبیر جشنواره سی‌ام فجر در خانه سینما و نشستی که با نمایندگان اصناف سینمایی داشتند انتظار می‌رفت ابهاماتی که در دعوتنامه ایشان برای مشارکت اهالی سینما در هیئت‌های انتخاب و داوری جشنواره امسال وجود داشت مرتفع شود.

این در حالی است که شکایت مقامات بالا‌تر آقای خزاعی یعنی متولیان اصلی جشنواره‌ای که ایشان دبیر آن است، از خانه سینما یعنی جامعه اصناف سینمای ایران به منظور تعطیل کردن خانه سینما مراحل خود را طی می‌کند، تعطیل کردن خانه سینمایی که دبیر محترم جشن انتظار دارد اصنافش برای مشارکت در برگزاری بهتر جشنواره به ایشان کمک کنند.

این موقعیت شگفت و متناقضی است که آقای خزاعی هم در جلسه مذکور نتوانست از تناقض آن رهایی یابد و سایه این دوگانگی بر وعده‌های شیرین وی سنگینی می‌کرد، چون از طرفی خود را عضو خانه سینما می‌دانست و به این عضویت مباهات می‌کرد و از طرف دیگر نماینده شاکیان محسوب می‌شد؛ و این از شگفتی‌های روزگار ما است که شاکی و متشاکی می‌تواند در یک نفر جمع شود.

با این وجود، جلسه رفع ابهام با حسن نیت اهالی سینما بدون درنظرگرفتن شکایت فوق که انصافا کار ساده‌ای هم نبود، شکل گرفت تا با گفت‌وگوی دو طرف گامی هرچند کوچک و حتی نمادین برای حل اختلافات مدیران دولتی با خانه سینما برداشته شود، ولی تا پایان جلسه بجز تعارفات معمول این قبیل جلسات و وعده‌های مرسوم پیش از برگزاری هر جشنواره نتیجه‌ای حاصل نشد و دبیر محترم نوری بر ابهامات موجود نتاباند.
 
با این دورنما به نظر می‌رسد که نمایش صداقت و وفاق برای برگزاری بهتر جشنواره چندان توفیقی نداشته است، از همین رو اصناف زیر مشارکت در جشنواره را منوط به رفع مشکلات پیش آمده قضایی از سوی معاونت سینمایی برای خانه‌شان یعنی خانه سینما می‌دانند.»
 
پیش از این انجمن مستندسازان سینمای ایران و کانون کارگردانان سینمای ایران در بیانیه خود تصریح کرده که‌ برای هرگونه همکاری موثر تا رفع این تناقض از سوی مسئولان امور سینمایی‌ منتظر می‌مانند.

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =