ایسنا نوشت:

سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه در مصاحبه با خبرگزاري «اينترفاکس» عملکرد سياست خارجي را جمع‌بندي کرده و اولويت‌هاي ديپلماسي روسيه در سال 2012 را بيان كرد.
 
وزير امور خارجه روسيه در پاسخ به اين پرسش كه برجسته‌ترين وقايع سياست خارجي روسيه در سال گذشته چه بود، به موضوع هسته‌يي ايران اشاره كرد و در مورد سياست خارجي كشورش در قبال آن گفت: اوضاع پيرامون برنامه اتمي ايران همچنان مسئله جدي باقي مانده است.
 
وي با بيان اين كه متأسفانه راه حل سريعي براي اين امر مشاهده نمي شود و با بيان اين ادعا كه ايران به ناديده گرفتن درخواست‌هاي قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل و شوراي حکام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ادامه مي‌دهد، افزود: کشورهاي غربي به طور فزاينده راه رويارويي با تهران را پيشه کرده، مجازات هاي جديدي اعمال مي کنند که به مراتب از چارچوب مأموريت‌هاي منع گسترش فراتر مي رود.
 
لاوروف گفت: علاوه بر اينها، اين اواخر تهديد توسل به زور عليه ايران بيشتر و بيشتر مطرح مي‌شود. در اين شرايط اقدام فعال براي جلب ايران به حل سياسي و ديپلماتيک اوضاع پيرامون برنامه اتمي آن را ادامه مي دهيم. به نظر ما جايگزيني براي اين امر وجود ندارد، از تنظيم بلندمدت و جامع مساله از راه گفت وگوي متکي بر رويکرد گام به گام و متقابل حمايت مي‌کنيم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =