یکی از مراجع تقلید خطاب به سفرای جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر زرق و برق شما را می‌گیرد و حرفی برای گفتن ندارید و از توحید و آغاز و انجام نمی‌توانید حرف بزنید سفیر نیستید و اگر جرأت ندارید سمت سفارت را نپذیرید.

آیت الله عبدالله جوادی آملی بعد از ظهر سه شنبه در دیدار تعدادی از سفرا و روسای نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خارجی اظهار داشت: شما که سفرای جمهوری اسلامی ایران هستید باید برنامه اسلام را ترویج کنید.
اهم اظهارات این مرجع تقلید در ادامه به نقل از مهر می آید:
*هیچ چیزی نباید شما را مرعوب کند؛ نه هراسی نه اسلام هراسی و نه زرق و برق آنها نباید شما را مرعوب کند.
* به عنوان سفیر ایران به اندازه عظمت ایران سخن بگویید، به اندازه بزرگی مردم ایران حرف بزنید و اگر سفیر جمهوری اسلامی ایران هستید باید بدانید اسلام تا کجا حرف دارد و به جامعه گفته شما با مردن نمی پوسید بلکه از پوست به در می آئید.
*وقتی نامه تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف توسط هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به میخائیل گورباچف داده شد، صورت گورباچف سرخ شد و هیچ حرفی برای گفتن نداشت.
*شما هم باید بدانید که در چه فضایی تنفس می کشید. اگر جرئت ندارید سمت را نپذیرید و اگر این عرضه را دارید بدانید که اسلام از سوسیال شرق و کاپیتال غرب بلندتر است.
*گورباچف تنها حرفی که زد این بود که نامه امام دخالتی در امور داخلی شوروی است. گورباچف فکر می کرد امام برای بازسازی ایران جنگ زده درخواست کمک دارد ولی وقتی این نامه به ایشان تعلیم داده شد فهمید که او را به توحید دعوت کرده است.
 
* هیئت ایرانی به گورباچف گفت که از اعماق خاک تا اوج سپهر روسیه در خدمت شماست و کسی کاری به شما ندارد و نامه امام مربوط به جان روسیه است، یعنی روح شما بعد از مرگ از پوست به در می آید و مثل مرغ پرواز می کند.
* اگر در همین حد فکر می کنید سفرای جمهوری اسلامی ایران هستید وگرنه یک سمت جزئی در داخل کشور داشته باشید.
*اگر زرق و برق شما را می گیرد و حرفی برای گفتن ندارید و از توحید و آغاز و انجام نمی توانید حرف بزنید سفیر نیستید.
*سفرا نباید خودشان را سبک بشمارند. ما که در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنیم، باید در حد خود پیام پیغمبر اسلام را برسانیم و این سمت را خداوند به ما داده است.
* پیغمبر اسلام حرف خودش را با فرهنگ مردم آن زمان و زمین عجین کرد و تحویل مردم داد و اگر خدای نکرده سفرا مرعوب پیشرفت های دیگر کشورها شوند و طبق مردم آن کشور حرف بزنند درست نیست بلکه باید حرف اسلام و جمهوری اسلامی را با زبان مردم این کشورها به آنها بفهمانید.
 
مشکلات داخلی حل می‌شود؛ شما نلغزید
*اگر کسی معارف اسلامی را درست درک نکرد عظمت و جلال و شکوه خودش را جاری نکرد.
* ممکن است ما مشکل داخلی داشته باشیم ولی شما که سفرای جمهوری اسلامی هستید همیشه یک سر و گردن بلندتر از دیگران باشید.
*مشکلات داخلی ما قابل حل است و لی شما نلغزید.: ملتها با شما هستند.
*گرچه جنبش های کشور های غربی برای اقتصاد قیام کردند نه برای اعتقاد، ولی اگر کسی برای اقتصاد قیام کند امید هست اعتقاد هم آنها را در نوردد.
*شما باید حرف اسلام و قرآن و نهج البلاغه را بیان کنید و با این کار هم خودتان از این آموزه ها بهره مند می شوید و هم در کارتان موفق خواهید بود.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =