ایسنا نوشت:

مدیر عامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی از عرضه بنزین یورو 4 از ابتدای سال آینده خبر داد و با بیان اینکه هر بشکه از این بنزین دو دلار بیشتر از بنزین معمولی هزینه دارد، از عرضه این بنزین با قیمت فعلی سوخت خبر داد.

جلیل سالاری در این باره گفت: از ابتدای سال آینده عرضه بنزین با استاندارد یورو 4 در تهران آغاز شده و به تدریج تا پایان سال این سوخت در تمام کلانشهرهای کشور عرضه خواهد شد.

وی حجم تولید روزانه بنزین یورو4 را حدود 30 میلیون لیتر دانست و اظهار امیدواری کرد که این سوخت پاک حدود 56 درصد از مصرف کلانشهرها را به خود اختصاص دهد.

او با بیان اینکه با ارائه این نوع بنزین میزان عرضه این سوخت حدود 13 میلیون لیتر افزایش می یابد، از بهره‌برداری 40 طرح در زمینه‌های صنعتی و غیرصنعتی و در شرکت‌های پالایشی، خطوط لوله و انتقال، ذخیره‌سازی و توسعه جایگاه‌های سی.ان.جی تا پایان سال جاری خبر داد.

سالاری در ادامه تاکید کرد: بنزینی که از سال آینده در جایگاه‌ها عرضه می‌شود، همان بنزین معمولی و سوپر خواهد بود، اما پایه اکتان این بنزین تا عدد 90 افزایش خواهد یافت.

وی تعیین قیمت این سوخت را هم به اعلام ستاد هدفمندی یارانه‌ها وابسته دانست و اعلام کرد: در حال حاضر قیمت این سوخت همانند قیمت بنزین است.

مدیر عامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی در پاسخ به این سوال که آیا خودروهای کشور ظرفیت استفاده از این سوخت را دارند؟ گفت: تمام خودروها امکان استفاده از این سوخت را دارند. در حالی که هزینه تمام شده این نوع بنزین برای ما به مراتب بالاتر از سوخت معمولی است، تاکید داریم این سوخت که با هزینه بالایی تولید شده، به بهترین شکل ممکن مورد استفاده قرار بگیرد و خودروها بتوانند بیش‌ترین مصرف را از هر لیتر بنزین داشته باشند.

وی در ادامه اعلام کرد: قیمت تمام شده هر بشکه بنزین یورو 4 برای ما دو دلار بالاتر از بنزین معمولی است و بدین ترتیب تولید هر لیتر بنزین یورو 4 حدود 300 تا400 تومان پرهزینه‌تر است.

او در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قیمت‌های ما به شکل تکلیفی تعیین می‌شود، فعلا این قیمت ها مشابه گذشته خواهد بود.

/3131

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • reza IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    55 0
    چه طور حساب می کنید هر بشکه دو دلار بیشتر ان وقت هر لیتر 300 تا 400 تومان بیشتر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
      8 0
      شاید تا او ن موقع دلار به ۱۰ - ۲۰ هزار برسه .
  • بدون نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    48 0
    2 دلار بالاتر باشه هر بشکه چطور هر لیتر 300-400 تومن بالاتر میشه اخه؟یه بشکه 160 لیتر بنزینه. اگه 400 تومن تفاوت قیمت حساب کنیم میشه 64000 تومن تفاوت یه بشکه بنزین معمولی با یورو 4 . دیگه خودتون حساب کنید باقیشو
  • بدون نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    53 0
    بهانه افزایش قیمت بنزینم جور شد!
  • بدون نام IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    7 0
    قیمت FOB خلیج فارس این دو بنزین با هم لیتری 1تا 3سنت مافاوت است
  • بدون نام IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    19 0
    دو دلار با قیمت آزاد 1800 تومان میشه 3600 تومان . حجم هر بشکه در بازار جهانی 159 لیتره . بنابراین بابت هر لیتر حدود 23 تومان اضافه تر باید پرداخت کرد . شرکت نفت موظف به تأمین بنزین و گازوئیل با کیفیته . حالا که بعد از مرگ هزاران نفر بر اثر آلودگی هوا یاد واردات بنزین استاندارد افتاده ، دیگه چرا سر مردم منت میذاره ؟
  • يه شهروند IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
    23 0
    بهانه جديد براي چاپيدن اندك باقيمانده خرجي مردم! البته اگه باقيمانده باشد!
  • سکینه IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
    18 0
    برای اینکه از این به بعد این گاف های رایج بین مسیولین کشور پیش نیاید. کتاب ریاضی کلاس چهارم و پنجم دبستان را اموزش دهند شاید حل مسایل این کتابها باعث شود جمع و تفریق اعداد برایشان این جور دردسر ساز نشود.
  • لبخند IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
    16 1
    گنجشک رو رنگ کردن جای قناری می فروشند .