منوچهر متکی پیش بینی کرد قاطبه مجلس نهم را «اصولگرایان اعتدالی» تشکیل خواهند داد.

 منوچهر متکی عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در گفت وگو با خبرآنلاین درباره پیش بینی اش از وضعیت اقلیت مجلس نهم با توجه به مشارکت کم اصلاح طلبان در انتخابات با بیان اینکه انتخابات یک مصاف سیاسی است که تاکتیک های خود را می طلبد، افزود: البته مردم ما به تناسب شرایط تصمیم می گیرند و آن را اعلام می کنند.
 وی گفت: ما نسبت به مجلس نهم تصورمان این است که اکثریت قاطعی از اصولگرایان با نگاه اعتدالی موفق خواهند شد، در مجلس حضور پیدا کنند.
متکی در خصوص برخی اظهار نظرها درباره رقابتی نبودن انتخابات مجلس هم اظهار داشت: باید  تا زمان  نهایی شدن لیست های انتخاباتی صبر کرد و اجازه داد گروه های نظارتی و شورای نگهبان نامزدهای صلاحیت دار برای ورود به عرصه انتخابات را اعلام کنند؛ آن زمان معلوم می شود که از همه نگاه ها و جریانها در انتخابات مجلس حضور دارند.
 وی با اشاره به وارد نشدن طیفی از اصلاح طلبان، گفت: بالاخره طیفی از اصلاح طلبان تشخیص دادند با اقبال عمومی مواجه نیستند و شرایط برای حضور شان مناسب نیست و بر این اساس در انتخابات حضور پیدا نکردند.
متکی با بیان اینکه خوب شد اصلاح طلبان اعلام کردند که خودمان شرکت نمی کنیم و دیگران را تشویق به عدم شرکت نمی کنیم، افزود: چون در آن صورت باخت مضاعف می شد.البته حالا چهره هایی از مجموعه هایی سیاسی تصمیم می گیرند در مقطعی حضور پیدا نکنند، اما اصلاح طلبان به معنای اصلاحات در سطوح مختلف در انتخابات حضور دارند و بخشی از آنان با تاکتیک های که تعریف می کنند، حضور انتخاباتی خودشان در تهران و شهرستانها خواهند داشت.
/27212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =