شرق نوشت:

پسر دانشجویی که به خاطر اصرار دختر مورد علاقه‌اش برای ازدواج او را کشته ‌بود در جلسه محاکمه به دست‌ و پای اولیای‌دم افتاد و درخواست بخشش کرد.
در ابتدای جلسه محاکمه که صبح دیروز در شعبه 71 دادگاه کیفری ‌استان تهران برگزار شد، علی عطار، نماینده دادستان تهران در توضیح کیفرخواست گفت: مجتبی -متهم - که پسری دانشجو است سوم اردیبهشت سال‌جاری دختر جوانی به نام مریم را به قتل رسانده است. این جوان وقتی با تهدید مریم مبنی بر شکایت به مرجع قضایی مواجه شد با ضربه چاقو او را کشت. متهم بعد از قتل موضوع را به خواهرش گفت و به جرمش اعتراف کرد. بنابراین با توجه به مدارک موجود در پرونده، درخواست صدور حکم قانونی را دارم.
در ادامه پدر و مادر مقتول به عنوان اولیای‌دم در جایگاه حاضر شدند و درخواست صدور حکم قصاص کردند. مادر مقتول گفت: مجتبی همسایه ما بود و به خانه ما رفت‌وآمد می‌کرد اما تاجایی که من می‌دانم رابطه خاصی بین او و دخترم نبود، فقط گاهی همدیگر را می‌دیدند البته شوهرم در این حد هم در جریان نبود.
در ادامه مجتبی، در جایگاه حاضر شد. او گفت: من اتهام قتل را قبول دارم اما قصد کشتن او را نداشتم. من و مریم از 15سالگی با هم دوست بودیم و رابطه داشتیم. من عاشق او شده‌ بودم اما چون سنم کم بود نمی‌توانستم به خواستگاری‌اش بروم. به مریم گفته‌ بودم با هم ازدواج می‌کنیم و نباید نگران چیزی باشد، همین هم باعث شده ‌بود به هم نزدیک‌تر شویم. دو سال پیش من دانشگاه قبول و در رشته مدیریت دولتی مشغول به تحصیل شدم، همین موضوع ازدواج‌مان را عقب انداخت. در این مدت من و مریم چندین‌بار با هم رابطه داشتیم. بیشتر این رابطه‌ها در خانه مریم بود البته من به زور او را وادار به این کار نمی‌کردم و خودش می‌خواست. ما عاشق هم شده بودیم. تا اینکه روز حادثه از من خواست زودتر ازدواج کنیم. به مریم گفتم من به تو قول داده‌ام با هم ازدواج می‌کنیم اما حالا نمی‌توانم چون نه سربازی رفته‌ام و نه شغل درست و حسابی دارم. او خیلی اصرار می‌کرد باید در چند روز آینده ازدواج کنیم، من قبول نکردم و گفتم صبر کن حداقل سربازی بروم. اگر در وضعیتی که حالا دارم به خواستگاری بیایم پدرت جواب رد می‌دهد و آن‌وقت دیگر نمی‌شود کاری کرد.

متهم ادامه داد: مریم موضوع رابطه ما را به میان کشید و گفت از او سوء‌استفاده کرده‌ام. جواب دادم من هیچ‌وقت به تو خیانت نکردم هنوز هم می‌گویم می‌خواهم با تو ازدواج کنم فقط باید کمی صبر کنی. یکدفعه عصبانی شد و من را تهدید کرد و گفت اگر با من ازدواج نکنی از تو شکایت می‌کنم. خیلی ترسیدم و از خود بی‌خود شدم و یک ضربه به او زدم، نه به خاطر اینکه او را بکشم فقط به علت اینکه می‌خواستم به او ثابت کنم دوستش دارم.

در این هنگام قاضی از متهم پرسید چطور این دختر را دوست داشتی اما به سمتش چاقو پرت کردی. مجتبی پاسخ داد: مریم همیشه به من می‌گفت دوست دارم مرد غیرتی باشی و به خاطر من دعوا کنی. من هم چاقو در جیبم می‌گذاشتم که هر وقت شد به خاطر مریم دعوا کنم. او از مردی که زور بگوید و اقتدار داشته ‌‌باشد خوشش می‌آمد، به همین خاطر هم چاقو درآوردم. نمی‌خواستم بزنمش، می‌خواستم بگویم من مرد غیرتی هستم و لازم باشد به زور تو را برای خودم نگه می‌دارم.

مجتبی هنگام طرح آخرین دفاعیاتش در حالی‌که به شدت گریه می‌کرد، گفت: از کرده خودم پشیمان هستم و از خانواده مریم درخواست بخشش دارم. او سپس به دست و پای پدر و مادر مقتول افتاد و تقاضای عفو کرد.

در پایان جلسه هیات قضات وارد شور شدند و متهم را به جرم قتل به قصاص و به جرم رابطه نامشروع به صد‌ضربه شلاق محکوم کردند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    72 6
    خدا به دور
    • پویا IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      60 1
      هی .. و این داستان ادامه دارد .. بارها و بارها و بارها .. .
  • بدون نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    38 4
    قابل توجه آقا پسرها و دختر خانمها ی جوان و در شرف ازدواج. و همچنین قابل توجه پدر و مادر مریم.
    • بدون نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      13 1
      الان اين چه فازي بود؟
  • بدون نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    17 7
    كاش قوه قضاييه براي قاتل هايي كه با گذشت اولياء دم از قصاص معاف مي شوند مجازات سنگيني تعيين كند.شايد ميزان قتل ها كاهش يابد .گذشت اولياء دم پسنديده است .اما نبايد باعث جري شدن رواني هاي جامعه شود.
  • بدون نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    64 2
    مردم خل شدند رفت. زن و مرد هم نداره
    • بدون نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      1 0
      جدیدا این کامنت خیلی تکرار میشه زیر خبرها! منظورم جمله اوله
  • بدون نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    39 29
    خیلی نامردی بود مرتیکه ازش استفاده کرد و احساس دخترانش رو زیر پا خورد کرد حالا میگه پشیمونم والدین محترم به هیچ وجهی نگذرید چون درس عبرتی بشه برای دیگر کسایی که سو استفاده میکنن
    • nima_450@yahoo.com IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      6 0
      دیه اون مریض روانی را خانواده مقتول باید بدهند تا اعدام شود و شما بگو از کجا 90 ملیون بیاورند؟
  • بدون نام US ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    40 1
    "مجتبی پاسخ داد: مریم همیشه به من می‌گفت دوست دارم مرد غیرتی باشی و به خاطر من دعوا کنی. من هم چاقو در جیبم می‌گذاشتم که هر وقت شد به خاطر مریم دعوا کنم. او از مردی که زور بگوید و اقتدار داشته ‌‌باشد خوشش می‌آمد، به همین خاطر هم چاقو درآوردم. نمی‌خواستم بزنمش، می‌خواستم بگویم من مرد غیرتی هستم و لازم باشد به زور تو را برای خودم نگه می‌دارم." آقایونی که همه اش غیرت غیرت می کنند ببینند تصویر نادرستی که برای جوان های این مملکت از اخلاقیات ساختند می تونه به کجا ختم بشه.واقعا آدم متاسف می شه!
  • بدون نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    51 2
    شکایتم میکردفوقش 70تا ضربه شلاق میخورده بهتراز قصاصه اگه بنابرادعا درمنزل مریم رابطه چندبارداشتنداین تجاوز نمیشه هرچنددست مریم ارز دنیاکوتاهه
  • بدون نام FR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    76 4
    " یک ضربه به او زدم، نه به خاطر اینکه او را بکشم فقط به علت اینکه می‌خواستم به او ثابت کنم دوستش دارم." جانم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هی وای من!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    18 8
    وای چه حرفها دوره آخرزمان شده
  • بدون نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    54 4
    مادر مقتول نيز در وقوع اين فاجعه و فراهم کردن زمينه بدبختي دخترش کم مقش نداشته!
  • سعید IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    97 2
    دانشجو مملکت باشی اما به اندازه یه نخود عقل تو کله ات نباشه . واقعا چه بر سر این مردم اومده !! چی تو مدارس به اینا یاد میدند که با اینکه 10-12 سال درس خوندن اما هنوز چاقو تو جیبشون میذارند و سر یه بالا پایین اسید رو سر و روی هم میپاشن . واقعا باید به یه همچین آموزش و پرورشی تبریک گفت .
    • بدون نام IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      3 4
      اخه چه ربطی به اموزش پرورش داره اخه
  • عادل IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    61 5
    امام علی (ع) : چه بسیار لحظه ای خواهش نفسانی که اندوه طولانی و درازی را در پی دارد.
  • پیمان IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    53 1
    پسر برای ازدواج اینقدر منطقی... ولی اینقدر احمق که چاقو همیشه تو جیبش بوده..!!
  • بدون نام US ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    34 3
    تورو خدا يكي به اين مردم بگه چاقو وخشونت براي عشق ورزيدن نيست مسولان كارهاي فرهنگي واخلاقي را در صدر برنامه ها بگذاريد
  • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    22 11
    عجب داستانی سرهم کرده بله اعدام حق تو ست امیدوارم بخشیده نشوی
    • بدون نام IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      0 2
      حاج خانم چرا ناراحت میشی
  • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    33 7
    چه ننه بابایی که نمی دونن کی میره خنشون و کی میاد.
  • عدالت خواه IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    20 1
    اي كاش اين مسايل ريشه يابي شوند . چون فكر مي كنم اينگونه فجايع جور واجور ريشه در يك جا داشته و از آنجا آبياري مي شوند. يك جوان - با وجود نيروهاي جواني - چگونه بايد اين دوره بسيار جالب و تكرار نشدني - دوره آغاز بلوغ تا آغاز زندگي زناشويي - را طي كند كه هم سلامت خودش و هم سلامت جامعه اش حفظ شود؟ اين سؤالي است كه جامعه بايد در عمل و با ايجاد يك فرهنگ - فرهنگ ( دور ه) جواني - جواب داده و آنرا در جريان زندگي مردم قرار دهد. در ضمن اين جواب بايد همه افراد يك جامعه را- چه باتقوا و چه ..... - در خود جاي دهد. و تقوي تنها يك گزينه به حساب آيد نه تمام آن. زيرا تمام افراد جامعه داراي اين ويژه گي نيستند (( ما كان اكثرهم مؤمنين))
  • مينا IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    27 6
    بعضي پسرها آدمهاي نامردي هستند سو استفاده ميكنند و يكطور ميخواهند لاپوشاني كنند
    • مسعود IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      19 4
      حواس دخترا باید جمع باشه!!!
    • بابک دل سوخته IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      12 7
      کم نیستند دخترهایی که دل پسرهای عاشق رو هم میشکونن ومیرن با یکی پولدارتر ازدواج میکنند.سر خودم اومده میگم.
  • جامعه شناس IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    11 4
    از این مسایل در همه جای دنیا هست. مشکل اصلی خانواده دختر هستند. پسرها ذاتا اینجوریند....عقل درست حسابی ندارند....اما قصاص ام حق اولیا دم هست و منطقی هم هست. باید از دخترت حسابی مراقبت میکردی مادر مریم
    • بدون نام IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      2 0
      میگم اینا باید تفاضل رو هم باید پرداخت کنن دیگه بابای پسره پولدار میشه بابای دختره بیپول هم پولش رفته هم بچش جالبه پسره هم با فداکاریش 45میلیون واسه بابش در امد زایی داشته هه هه هه
  • احسان IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    6 8
    مجازات اعدام حداقل كاريست كه قوه قضابيه بايد در نظر بگيرد . البته بعد از خوردن ضربات شلاق و حد شرعي .اولبائ دم نبايد كوتاه بيايند و نرم شوند بايد در مقابل افرادي كه امنيت رواني جامعه را بهم ميزنند جدي بود تا عدي اي بي بند و بار حساب كار دستشان بيايد و فكر نكنند مملكت بي صاحب است .
    • سارا IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      3 0
      مگه اینمه آدم که هر روز دارن اعدام میشن تأثیری تو میزان قتلها گذاشته؟
  • مجتبي IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    33 6
    مطمئن باشيد مادر مريم از رابطه دخترش با اين پسر مطلع بوده و حتي از روابط نامشروع آن دو نيز بي خبر نبوده
  • بدون نام IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    2 0
    خوبه تا دانشگاه پیش رفته الان تا13 سالگی همشون عاشقن .باینکه مریم از جنس خودمه اما تقصیر رو هم باید به گردن هر دوتاشون انداخت کسی که این کار رو میکنه بایدتا آخرش وایسه
  • بدون نام IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    2 1
    آخر و عاقبت جامعه اي كه تابوهاي مضحكي داره
    • بدون نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
      0 0
      اتفاقا ابن دو تا اصلا به این به قول شما تابوهای مضحک اهمیتی ندادن، پسره دختره رو با حرفاش خام کرده، با هم دبگه رابطه جنسی داشتن و هر کاری که می خواستن می کردن، بعد که پسره دیده ممکنه مجبور بشه مسئولیت کارا و حرفایی که قبلا زده قبول کنه، کلا صورت مساله رو پاک کرده!
  • بدون نام EC ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    1 1
    باز رابطه نامشروع کار دست یه جوان داد آهای دختر ،پسرا خطر در کمینه