۰ نفر
۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۰

بانک مرکزی تازه ترین اخبار مربوط به حذف صفر از پول ملی را منتشر کرد.

پس از تصويب برنامه حذف چهار صفر از پول ملي درجلسه مورخ 19/4/1390 هيات محترم دولت ، پايگاه اطلاع رساني بانک مرکزي به منظور اطلاع رساني پيرامون ابعاد مختلف برنامه مذکور از تاريخ 25/4/1390 آغار به کار کرد.
 همزمان با نکته فوق ، گروه هاي کاري تخصصي ( اقتصادي، حقوقي ، حسابداري ، فني و پشتيباني ، اطلاع رساني و فرهنگ سازي، ‌رايانه اي، تنظيم قيمت ها ) که با مسئوليت معاونت اقتصادي در بانک مرکزي جهت بررسي و برنامه‌ريزي عملياتي در زمينه هاي اجرايي برنامه اصلاح واحد پول ملي تشکيل شده بود ، بر سرعت فعاليت هاي خود افزود . نتيجه بررسي گروه هاي کاري مذکور در کارگروه طرح "اصلاح پول ملي " ارايه و سازگاري هاي لازم جهت روان سازي امور اجرايي در آن لحاظ گرديد.
در اين راستا و با توجه به لزوم اعمال اصلاحاتي در زمينه قانوني و در رابطه با موضوع واحد پول ملي ، متعاقب فعاليت هاي انجام شده ، لايحه قانوني مربوطه تهيه و در کارگروه " اصلاح پول ملي " مطرح و نهايتا به کارگروه تحولات اقتصادي ارجاع گرديد. پس از مذاکرات مفصل در جلسات کارگروه تحولات اقتصادي متن مزبور پس از اعمال اصلاحات ، نهايي و به کميسيون اقتصادي دولت ارجاع داده شد. سپس در جلسه مورخ 15/11/1390 کميسيون اقتصادي دولت که به رياست وزير محترم امور اقتصادي و دارايي و باحضور رييس کل محترم بانک مرکزي و ساير اعضاي محترم کميسيون تشکيل شد، متن لايحه مجددا بررسي و ضمن اعمال برخي اصلاحات ، مقرر گرديد نسخه نهايي در اختيار رياست محترم جمهور قرار داده شود. پس ازتاييد و امضاي ايشان لايحه مزبور جهت طي مراحل لازم و تبديل شدن به قانون ، به مجلس شوراي اسلامي تقديم و پس از تاييد و تصويب نمايندگان محترم مجلس،  الزام اجرايي به خود خواهد گرفت.

لازم به ذکر است در لايحه مذکور ، زمان شروع طرح ابتداي سال 1393 در نظر گرفته شده است.
نظر به اينکه حذف صفر از پول ملي با مسايل روزمره مالي آحاد جامعه در ارتباط است ، در پايگاه اطلاع رساني بانک مرکزي بخشي به نظر سنجي عمومي پيرامون ابعاد مختلف برنامه اختصاص داده شده است و تحليل نتايج آن در مقاطع مختلف در همان پايگاه ارايه مي گردد . علاوه برآن ، طرح نظر سنجي ميداني نيز بر اساس اصول علمي نمونه گيري آماري توسط اداره آمار بانک مرکزي انجام پذيرفته که نتايج حاصل از نظر سنجي مذکور و تحليل مقايسه اي دو نظر سنجي در گزارش جداگانه اي در پايگاه اطلاع رساني طرح " اصلاح پول ملي " به زودي در دسترس عموم قرارداده خواهد شد.

/3113

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
    70 4
    این دولت میخواد هر روز به افتخارات خودش اضافه کنه : حذف یارانه ها ، حذف 4 صفر و ... حالا به هر قیمتی که میخواد باشه ، مهم افتخارات کسب شده است ...
  • ر-ت IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
    62 1
    به کجا چنین شتابان ؟؟ اول مشگل تورم و ثبات آن را حل کنید و زیر ساختهای اقتصادی را تقویت بعد به فکر حذف صفرها باشید. اگر قبل از برطرف کردن مشگلات صفرها حذف شوند مشگلات دیگری به آن اضافه خواهد شد.
    • بدون نام IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
      8 1
      مشکلات
  • بدون نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
    41 1
    خوب یه دفعه واحد پول رو تومان کنید
  • بدون نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
    67 0
    تا ان زمان شاید ۸ صفر هم می شود.
  • احمد IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
    42 0
    هزاربارتمامی کارشناسان این مملکت نوشتندوگفتند که حذف صفر یک کار صرفا اداری است بهشرطی که درشرایط تثبیت اقتصادی باشیم ویا به ان برسیم شرایط تثبیت یعنی کنترل ومهار تورم تثبیت نرخ ارز شرایط غیر بحرانی غیر رکودغیر تورم ولی اگر درشرایط فعلی این عمل انجام شود موضوع ازحالت صرفا ادار خارج واثرات مخرب ان برممتغیرهای اقتصادی جبران ناپذیراست
  • بدون نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
    69 1
    بایدم اینکارو بکنید مخصوصا بعد از عید که باید برای خرید یه بسته کبریت یه دسته هزار تومنی بشمارییم.
  • مهدی DE ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
    61 0
    امیدوارم با حذف تنها چهار صفر مشکل حل بشه و حسرت نخوریم چرا به حذف تعداد بیشتری صفر نیاندیشیدیم......
  • علی IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
    78 0
    فکر کنم با روندی که برای ارزش پول ملی پیش اومده تا سال 93 باید 6-7 تا صفر حذف کنند.
  • ترنج IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
    14 0
    خودمونو واسه تورم 200 درصدي در نوروز 93 آماده كرده ايم.ببينيد پول افغانستان 20 برابر پول ايران شده چگونه؟ شما هم انجام بدين كپي كردنتون هم كه خوبه الحمدلله
  • فرزاد IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
    13 0
    نه بابا این کارو نکنید تا ملت ایران میلیاردر شدن هم تجربه کنن. بخدا جای دوری نمیره!!
  • بدون نام TR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
    9 1
    به چه دلیل می خوان 4 تا صفر حذف کنند؟ تا دیر نشده این رو از دولت بپرسید! این کار چه مزایا و چه معایبی داره؟
  • بدون نام US ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    11 1
    تا تورم انقدر بالاست مسخره بازیه
  • حسین IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    8 0
    وقتی خود وزیراقتصاد میگوید تعلل بانک مرکزی باعث گرانی ارز شده پس چرا انان را توبیخ و یا از کار برکنار نمکندچون خودش هم باید... میشود.کی به حرف ما گوش میده بابا.
  • بدون نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    2 10
    دوست عزيز شما هنوز كبريت استفاده ميكني؟ما چند وقته فندك خريديم!وقتي گازش رو شارژ ميكنيم،ارزون تر تموم ميشه تا كبريت!
  • بدون نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    6 0
    لطفاً اول تمام گزينه ها را مطالعه نمائيد بعد دست بكار تغييرات بشويد.پول ملي چون پرچم بايد با قدرت خاص همواره برافرشته باشد.مي توان پنجاه درصد پول نفت را ريال درخواست نمود و ارزش پول ملي را به سرعت درجهان و داخل كشور بالا برد.
  • ... IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    19 0
    بدبخت دولت بعدي كه بايد اين كار رو انجام بده! اين دولت كه سال 92 كارش تموم ميشه! به همين خاطر گذاشته ابتداي سال 93 ؟!!!
  • بی نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    13 0
    فکر کنم بهتره بجای حذف صفر پول ملی به فکر حذف مشکلات مردم کشور باشند بهتره منظورم کشور ایرانه!!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    6 0
    40تاصفرهم کم بشه اوضاع همین است
  • مهدی IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    8 0
    دوستمان که اشاره کرده پول افغانستان 20 برابر شده از بازار ازر اطلاعی زیادی ندارد 20 برار برای سه سال پیش بود الان40 برابر شده و این به دلیل سیاست های کاملا اشتباه مالی مسوولین عزیز کشور ماست که فقط حرف است و حرف. باید ببینم افغانها چی کار کردند که ارزش پولشان اینقدر بالاست آیا این نیست که در افغانستان بخش خصوصی بصورت بین المللی فعالیت میکند