«کیمیاگران نقش» که منیژه آرمین در آن به زندگی هنری هفت نقاش معاصر پرداخته٬ توسط انتشارات سوره مهر به چاپ چهارم رسید.

به گزارش خبرآنلاین، «کیمیاگران نقش» به زندگی هنری هفت تن از هنرمندان معروف معاصر از جمله استاد علی اکبرصنعتی، محمود فرشچیان، علی کریمی،حسن اسماعیل زاده، جواد حمیدی،عیسی بهادری و محسن سهیل می‌پردازد که به جز استاد صنعتی که مجسمه ساز است بقیه از استادان بنام هنر نقاشی هستند. این کتاب تاریخ هنر نقاشی بعد از استاد کمال ملک در ایران را دنبال می کند و با پرداختی داستانی به زندگی هنری این هفت هنرمند می پردازد.

 

منیژه آرمین درباره انتخاب این افراد معتقد است: این هفت هنرمند به گونه‌ای انتخاب شده اند که هر کدام شیوه خاصی در هنر نقاشی داشته اند مثلا استاد بهادری از طراحان برجسته فرش بودند، استاد سهیلی در زمینه نقاشی از طبیعت تبحر داشتند. همچنین استاد اسماعیل زاده در زمینه نقاشی قهوه خانه ای صاحب سبک بودند،استاد حمیدی در زمینه نقاشی مدرن سرآمد بودند و به همین ترتیب استادان دیگر هم هر کدام در زمینه ای خاص تبحر داشتند و این از ویژگی خاص کتاب است.

 

آرمین طول مدت کار تحقیق و نگارش کتاب را 4 سال کرد و درباره منابع مورد استفاده در این کتاب گفت:شانسی که من داشتم این بود که بررسی زندگی این استادان به جز استاد بهادری در همان زمان حیاتشان صورت گرفت و در نگارش کتاب از روایت های شخصی آنها و شاگردانشان استفاده کردم. در مورد استاد بهادری هم از آرای شاگردان صمیمی ایشان از جمله استاد فرشچیان و دیگر شاگردان و دوستان ایشان استفاده کردم.

 

چاپ چهارم کتاب«کیمیاگران نقش» در 304 صفحه با قیمت 4 هزا ر و 900تومان منتشر شده است.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب (در صورت توزیع در بازار نشر) می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =