رییس و اعضای شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در محضر رهبر معظم انقلاب گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در این شورا به ایشان ارایه کردند.<BR>

در این جلسه که پیش از ظهر اول اسفند برگزار شد، دکتر حمیدرضا آیت اللهی رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و رییس شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی، گزارشی از فعالیت های اخیر این شورا را به استحضار رهبرمعظم انقلاب رساند.

وی در این گزارش اجمالی با اشاره به فعالیت های 15 ساله این شورا که در سال های اخیر شتاب فراوانی گرفته، حضور1500 استاد حوزه علوم انسانی مرتبط با این شورا از سراسر کشور را زمینه ساز ایجاد شبکه ای فعال از اساتید علوم انسانی دانست که باعث تمرکز زدایی در مباحث علوم انسانی کشور شده است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت های انجام گرفته در خصوص نقد و بررسی 300کتاب دانشگاهی علوم انسانی و 100 نظریه جهانی در این حوزه، انتشار 19 مجله علمی در حوزه های مختلف علوم انسانی، برگزاری دومین کنگره ملی علوم انسانی در دی ماه سال جاری و چندین فعالیت مهم دیگر اظهار امیدواری کرد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی دانشگاهها بتوانند گامی هر چند کوچک در مسیر رهنمودهای ایشان در حوزه علوم انسانی کشور بردارند.
حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب نیز پس از استماع این گزارش ضمن تشکر از اقدامات انجام شده و تاکید بر استمرار این فعالیت ها و انجام اقدامات اساسی دیگر، اظهار نمودند بحث جهان بینی اسلامی در علوم انسانی باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    3 0
    لطفا سولی را طرح میکنک لطفا جواب دهید؟ آیا در هر کشوری در جهان علوم انسانی بومی است؟ مثلا رشته ها و دروس علوم انسانی در چین و نیجریه با هم فرق میکند؟
  • مهدي رك IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    0 2
    وضعيت كتاب‌هاي درسي خيلي خيلي افتضاحه. با اين مطالبي كه در اين كتاب‌ها نوشته شده و در واحدهاي آموزشي و دانشگاهي به خورد مردم ميدهند نه تنها به جايي نخواهيم رسيد بلكه لحظه به لحظه فرهنگ غني ايراني اسلامي كه با سختي و با صرف هزينه‌هاي زياد مادي و معنوي به دست آمده، از دست خواهيم داد. بايد فكري اساسي و اقدامي بنيادي در اين مورد صورت بگيره. انقلابي بايد .........
  • ثنایی IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    2 1
    با سلام تنظیم خبر گزارش رییس و اعضای شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی از سوی هیات رییسه پژوهشگاه علوم انسانی با ویرایش نهایی جناب آقای دکتر آیت اللهی بوده است و از سوی پایگاه رسمی مقام معظم رهبری هیج خبری در این خصوص منتشر نشده است. حتما به پایگاه رسمی مقام معظم رهبری رجوع کنید. به لحاظ حرفه ای و اخلاقی باید در خبر تاکید شود که منبع اصلی خبر خود پژوهشگاه است و خبرگزاری ها خبر را از پژوهشگاه دریافت کرده اند. نه دفتر مقام معطم رهبری دفتر مقام معطم رهبری هیچ پوشش خبری برای انتشار آن در خبر در جامعه نداشته است.
  • روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالع IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    0 0
    به اطلاع کاربر محترم با نام ثنایی می رساند خبر این دیدار هنوز از سوی پایگاه سمی مقام معظم رهبری هنوز منتشر نشده است.توجه باشید که گزارش برخی از دیدار ها با معظم له بعضا با تاخیر منتشر می شوند.اما همین پایگاه خبر منشر شده از این دیدار در سایت رسمی پژوهشگاه را لینک و منتشر کرده که قطعا به معنای تایید رسمی آن است. http://farsi.khamenei.ir/search-result?q="شورای بررسی متون" با تشکر روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی www2.ihcs.ac.ir