شرق نوشت:

براساس آمارهاي سايت NetIndex از ميان 170كشور جهان، كشور ايران در رتبه 164 ميانگين سرعت اينترنت قرار گرفته است كه برخي از كشور‌هايي كه از ما جلوتر هستند شامل: افغانستان هشت رتبه بالاتر از ما، عراق 10 رتبه بالاتر از ما، مغولستان 120 رتبه بالاتر از ما و قرقيزستان 115 رتبه بالاتر از ايران هستند.

اين در حالي است كه قيمت اينترنت در ايران گران‌ترين قيمت ممكن در دنيا به نسبت سرعت و كيفيت و حجم دانلود است. براي مثال در كشور بلغارستان به ازاي هر 1Mbps قيمتي كه دريافت مي‌شود، 67/0 دلار در ماه است. قيمت معمول يك سرويس 40 مگابيتي با حجم نامحدود ماهيانه در دنيا حدود 30 دلار در ماه است.

از طرفي رفع محدوديت حجمي در استفاده از اينترنت پرسرعت كه اكنون سه سال از تصويب آن مي‌گذرد، هرگز اجرايي نشد و علت آن هم كاهش سرعت اعلام شد. زيرا هر كاربر در واقع از جرياني در اينترنت استفاده مي‌كند كه اشتراكي بين وي و حداقل 10 نفر ديگر است. همچنين قيمت اينترنت 256 كيلوبيت و 512 كيلوبيت به صورت اختصاصي و غيراشتراكي با حجم ماهيانه 80 و 160 گيگابايت برابر تقريبا260 و 520 هزار تومان است. با اين قيمت شما در استاندارد جهاني مي‌توانيد به مدت دو سال از اينترنت پرسرعت با سرعت بالاي 50 مگابيت و حجم نامحدود بهره‌مند شويد.

حال با تمامي موارد ياد شده، وضعيت اينترنت در ايران در حالي مطرح مي‌شود كه ارايه خدمات اينترنت در ايران با محدوديت سرعت دسترسي و پهناي باند براي كاربران خانگي همراه است و متاسفانه از زماني كه اين محدوديت‌ها اعمال شده است، مسوولان به‌صورت روشن و واضح دليل وضع اين محدوديت‌ها را بيان نكرده‌اند. محمد سليماني، وزير سابق وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در توضيح اين محدوديت، پهناي باند 56 كيلوبيت را براي كاربران خانگي، دانشگاه‌ها و حتي براي دانلود كتاب‌هاي 500 صفحه‌اي مناسب مي‌داند. اين فقط نظر وزير سابق نبوده و رضا تقي‌پور نيز چند هفته قبل سرعت 128 كيلوبيت را براي كاربران اينترنت كافي دانست.

عليرضا شيرازي، مدير بلاگفا در اين‌باره مي‌گويد: با توجه به اظهارنظرهاي اشاره شده به نظر مي‌رسد كه تنها دليلي كه براي وضع اين محدوديت وجود داشته كافي بودن اين پهناي باند براي كاربران خانگي از ديدگاه مسوولان است. به گفته او اگرچه مي‌توان گفت اين سرعت براي خواندن اي‌ميل‌ها يا صفحات وب كافي است، اما همه ما مي‌دانيم كه تنها كاربرد اينترنت خواندن اي‌ميل‌ها، اخبار متني سايت‌هاي خبري يا كتاب نيست. به‌روز‌رساني سيستم عامل، نرم‌افزارهاي آنتي ويروس و دريافت نسخه جديد نرم‌افزارهاي پركاربرد به‌خصوص از آنجا كه به امنيت اطلاعات كاربران مرتبط بوده، نيازي مهم است كه با توجه به حجم چند ده مگابايتي بسته‌هاي به‌روزرساني و نسخه‌هاي جديد نرم‌افزارها با سرعت فعلي اينترنت كاربران خانگي اگرچه امكان‌پذير است اما مي‌تواند بسيار وقت‌گير باشد. در كنار اين مسايل بايد قطعي‌هاي مكرر را نيز قرار داد تا مساله حقوق كاربران اينترنت بيشتر مدنظر قرار گيرد.

احمد پورنگ‌نيا، معاون شركت ارتباطات زيرساخت در اين‌باره بيان مي‌كند، قطع لينك‌هاي ارتباطي به طور نرمال در بعضي مواقع اتفاق مي‌افتد كه به سرعت نيز مشكل آن حل مي‌شود اما اين به معناي مشكل در شبكه ارتباطات زيرساخت نيست. به گفته او ممكن است لينك‌هاي ارتباطي در برخي نواحي دچار قطعي شوند اما اين درصدي نيست كه بتواند اينترنت مملكت را قطع كند و محسوس هم نخواهد بود. كارشناسان معتقدند قطع لينك‌هاي ارتباطي موضوع پيچيده و تازه‌اي نيست و تقريبا در اغلب كشورها به دلايل مختلفي ممكن است اتفاق بيفتد اما آنچه كه اينترنت كشور ما را از ديگر كشورها متمايز مي‌كند مربوط به عدم اطلاع‌رساني و ناديده گرفتن حقوق كاربران و نبود پيش فرضي به نام SLA در قرارداد مشتركان در صورت قطعي‌هاي مكرر يا مقطعي است.

گزارش‌هاي منتشر شده از وضعيت سرعت اينترنت در دنيا نشان مي‌دهد «ايران» در ميان كشورهايي با سرعت اينترنت كمتر از يك مگابيت بر ثانيه قرار دارد و اين در حالي است كه در تايوان سرعت متوسط اينترنت پنج مگابيت بر ثانيه، نيوزيلند 2/3 مگابيت بر ثانيه، آمريكا پنج مگابيت بر ثانيه و استراليا 9/2 مگابيت بر ثانيه است. در همين حال در ايتاليا حداكثر سرعت اينترنت 13 مگابيت بر ثانيه و سرعت متوسط اينترنت 3/3 مگابيت بر ثانيه است. در اين كشور 5/7 درصد از اتصالات بيش از پنج مگابيت بر ثانيه و 82 درصد بيش از دو مگابيت بر ثانيه است و كمتر از 3/1 درصد از كاربران اين كشور از سرعت 256 كيلوبيت بر ثانيه استفاده مي‌كنند. سرعت متوسط اينترنت در اسپانيا نيز برابر با 8/2 مگابيت بر ثانيه و در پرتغال برابر با 2/3 مگابيت بر ثانيه است.

در آفريقاي جنوبي متوسط سرعت اتصال به اينترنت كمتر از دو مگابيت بر ثانيه است و اين كشور نيز مانند ايران در ميان 86 كشوري قرار دارد كه از سرعت متوسط كمتر از يك مگابيت بر ثانيه برخوردارند. براساس اين گزارش دو كشور كوبا و مايوت با سرعت متوسط كمتر از صد كيلوبيت بر ثانيه در ميان كشورهاي داراي پايين‌ترين سرعت اينترنت قرار دارند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 82
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانيال IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    نا شكري كنيم همينم ازمون ميگيرنا!!پس خدايا شكرت
    • خود دانيال! IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
      چرا منفي دادين بابا!!؟مزاح بود /جدي نگفتم كه!!
    • بدون نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
      149 5
      برادر من چرا اینو میگی ؟ مشکل ما همینه که برای انسان بودن خودمون ارزش قائل نیستیم ! میری نان سوخته بهت میدن میگیم نا شکری نکنیم ، گوشت آشغال بهمون میدن میگیم نا شکری نکنیم و ....
    • احسان IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
      143 2
      این حتما یک نوع کم فروشی است. " وای بر کم فروشان"
    • اینترنت پر سرعت US ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
      57 2
      خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    • بدون نام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
      11 1
      پول فیلترینگم از خودمون می گیرند!!!
    • mhrdad IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      4 0
      همین شما هستین دیگه که افغانستان سرعتش از ما بیشتره اره برو خدارو شکر کن با ۷۵ ملیون جمعیت اینه سرعته اینترنتمون
  • محسن IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    251 5
    هااااااااااااااااااااااااااااااااا هل بده مممممممممممممممم راه افتاد برو 2
    • بدون نام IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
      30 1
      یدونه ای بخدا
  • حسین IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    256 1
    تو رو خدا اینا رو منتشر نکنین واقعا خجالت میکشیم و دلمون میگیره اخه تا کی باید با این اینترنت زغالی که هر روز کوسه ها و للنگر ها کابل هاشو پاره میکنند ؛ بسازیم پیر شدیم رفت
  • بدون نام US ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    از وزیر متشکریم
  • شاعر خفن IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    127 2
    دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر / کز آدما ملول و حیوانم آرزوست گفتند دان لود شود گشته​ایم ما / گفت آنکه دان لود نشود آنم آرزوست
  • امید IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    141 2
    ما و اینترنت......؟!
  • بدون نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    80 1
    درست ولی چرا این عقب افتادگی ها را همش به رخ ما کاربران می کشید؟ این چیزها را به مسئولان مملکت که اینترنت براشون مهمان ناخواندس بگید کسایی که برای حقوق مصرف کننده ذره ای ارزش قائل نیستند.
    • بدون نام IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
      49 0
      اصلا مسئولای ما انگار تصمیماتشون برای مردم نیست.یا بهتر بگم ما رو آدم فرض نمیکنن.اون آقای سلیمانی که سرعت 128روکافی می دونه ببینین برای خودش هم همین سرعت رو کافی میدونه یا فقط ما که رعیتش محسوب میشیم بیشتر از این سرعت برامون حرومه؟
  • بدون نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    88 1
    لطفا بگید که کجای دنیا سرعت پایینتر از ایران است؟ اینطوری می فهمیم که حقیقتا از نظر علمی کجای دنیا هستیم چون امروزه اینترنت یکی از شاخصهای مهم رشد علم در یک کشور است
  • بدون نام GB ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    48 10
    "خبر خوش" به این می گن خداییش! زیادیمون کرده به خدا این همه شنیدن خبرهای خوش! یعنی الان من از شدت ذوق، مریض افتادم گوشه خونه! در ضمن از تمام مسؤولان محترم به خصوص وزیر محترم ارتباطات که خیال ما را از اینترنت و بیکاری و ول گشتن توی اینترنت راحت کردند، کمال تشکر و امتنان را داریم. خدا شر اینترنت و شبکه های اجتماعی را از سر همه ما دور بدارد تا بیشتر به کار و زندگی و درس و مشقمان برسیم! آمین!
  • بدون نام US ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    86 2
    افتخار کنید هنوز از کره شمالی جلو تریم !!!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    96 3
    ببينم با اين خبراتون آخرش ما رو مجبور مي كنيد مهاجرت كنيم بريم افغانستان و عراق و مغولستان زندگي كنيم يا نه؟
  • بدون نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    77 1
    واقعا ایران از همه جا گرانترین هزینه اینترنت و کمترین سرعت
    • حامد IQ ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
      1 3
      نه بابا عراق كه اينترنتش خيلي كرونه حد اقل ماهيانه 25دلار بايد بديم تا يك سرعت نسبتا خوبي برامون ارائه بدن اينرنت 90دلاريم هست سرعتش بالاست ايران كه قيمتش خوبه ماهيانه 15000تومان يعني 5دلار فك ميكنين زياده؟؟؟؟؟؟ولي خداييش سرعتش كمه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مهدی IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    67 0
    مشکل از ساختار شبکه اینترنت ما نیست که باعث کاهش سرعت میشه.همین الان هم امکان افزایش چند برابری سرعت اینترنت وجود داره.مشکل از جایی دیگر است....
  • مرصاد IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    دوستان من چند تا سوال می پرسم و خوشحال میشم کسی بتونه با جواب قانع کننده اش بهم پاسخ بده و بزاره ذهن بعضی ها روشن بشه حداقل خود من . -آیا نمی پذیرید حجم عمده استفاده از اینترنت رو دانلود و چت به خودش اختصاص داده نه کار علمی ؟‌ -خداییش چند درصد کاربران اینترنت برای کار علمی درد سرعت دارن و چند درصد واسه دانلود فیلم و کلیپ و آهنگ ؟‌ -احساس نمی کنید مسئولین این مطلب که سرعت بالاتر برابر است با استفاده های دانلودی و ... نه کار علمی رو به خوبی درک نکردن و واسه این دلیل هست که خیلی دنبال افزایش پهنای باند نیستن ؟‌ -آیا ارقام و اعداد و نتایج جستجو های گوگل و بقیه موتورهای جستجو نشان دهنده وضعیت اسفناک استفاده از اینترنت در ایران نیست؟‌ -و از همه مهم تر چقدر فرهنگ استفاده از اینترتت درسته در ایران؟
    • بدون نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
      83 5
      حالا به نظر شما تو این کشورهای بالاتر از ما مثل عراق برای کارای علمی استفاده میشه؟
    • بدون نام NL ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
      107 6
      همین که شما فرهنگ استفاده دارید کافیه.
    • امیر IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
      89 1
      مرصاد عزیز ، آیا احساس نمی کنید که آنچه که افراد با اینترنتی که دوبله و سوبله برای آن هزینه می پردازند و از اعصاب و روان مایه می گذارند و در دنیای امروز داشتن آن از حقوق بدیهی و از الزامات ارتباطی و از اسباب تسریع در رشدو پیشرفت علمی و فرهنگی تمام افراد در تمام جوامع است انجام می دهدند به شما و بنده ارتباطی ندارد؟ آیا واقعا" اینکه شما با اینترنت کار علمی خارق العاده می کنید و دیگرانی هم با آن چت کرده و یا بازی می کنند به بنده ربطی دارد؟ ...
    • بدون نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
      81 0
      شما فک می کنی هر کشوری که سرعت بالاتری نسبت به کشور ما داره دلیلش بخاطر اینه که کار علمیش بیشتره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نه مرصاد جان . حق کاربر اینترنت که با این قیمت بالا سرعت بالایی هم بخواد . فرقی نمی کنه واسه سرگرمی باشه یا تحقیقات علمی . . .
    • بدون نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
      81 0
      منم یه سوال دارم ایا این دزدی نیست که ما ماهی 15000 تومان ناقابل در اختیار شرکت adsl بدیم برای سرعت 128kbp و هر هفته یکبار برای دو روز ایمیل هامون قطع کنن
    • بدون نام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
      58 0
      یک موضوعی میگه که مهم نیست ملت میخوان چه استفاده ای کنن (علمی، تفریحی و هر چیز دیگه ای)، مهم اینه که فرهنگ سازی بشه و این باعث نمیشه که بخواهیم مردم رو به هر دلیلی مجبور کنیم که از اینترنت بسیار کم سرعت استفاده کنند؟ گرچه فکر می کنیم دلیل سرعت پایین اینترنت کشور ما سیاسیه!
    • امین IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
      64 1
      دوست عزیز. مواردی رو که شما گفتید از جمله دانلود و چت نیاز زیادی به پهنای باند نداره. چت که با دایل آپم ممکنه و دانلود هم فقط وقت زیاد میخواد. متاسفانه من که بیشتر کارم در زمینه مهندسی با کلود انجام میشه که اول باید از فیلتر تحریم عبور کنم و با کاهش سرعت قابل توجه کارم رو ادامه بدم اینترنت 512 هم کارایی لازم رو نداره. الان من با همین هزینه باید 5مگابیت پهنای باند به علاوه دسترسی به اینترنت آزاد داشته باشم تا کارم رو در آرامش انجام بدم. گر چه میدونم که این آرزوی من دست نیافتنیه و ممکنه منو مجبور به مهاجرت کنه.
    • بدون نام IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
      35 0
      آقا مرصاد عزيز اصلا مگه دانلود کردن ويدئو کار بديه ؟ خود همين خبر آنلاين چقدر از خبرهاش رو به صورت فيلم و کليپ تو سايت ميگذارد که تازه اونم به خاطر اينکه حجمش رو کم کنن بايد کلي کيفيت رو پايين ببرن تا کاربر ها اذيت نشن
    • بدون نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
      34 1
      مگه کسی به دولت اجازه داده که از پول مردم خرج کنه که فیلم و کلیپ و آهنگ دانلود نکنن؟ مگه دانلود فیلم و کلیپ و آهنگ کار بدیه؟
    • چوبین IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
      41 1
      آقا مرصاد راس میگه چه معنی داره سرعت و زیاد کنن واسه شما که میخواید برید چت کنید؟ تازه باید ماشین های پر سرعت رو هم از سطح خیابون جمع کنن شما ها که میخواید برید دیزین و تجریش و این ور اون ور حال کنید نمیخواید برید دانشگا که ماشین پر سرعت بخواید، همون ژیان و دوچرخه کافیه
    • مهدی GB ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
      18 0
      اول که قرار نیست کسی برا دیگری تصمیم بگیره چی کار کنه یا نکنه، دوم هم وقتی سرعت اینترنت درست شد و دسترسی بهش قابل اعتماد شد، استفاده های درست هم کم کم جا میوفتن
    • حیرتزده IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
      4 0
      آقایون این چه جوابییکه دادین؟ مرصاد جان من کاملا موفق نظراتتم چه دلیلی داره می شینید هی دانلود میکنید؟ چت که نگو نگو که دلم خونه ! امین جان شما که میخوای بری اون ور خوب چرا از اینترنت به این خوبی ایراد می گیری؟خوب برو اونور کاراتو انجام بده بیا این ور بدمیگم؟ اصلا فرحنگ عصطفاده اض ایطرنط روندارین!!آقا مرصاد می شه بفرمایین شما چه استفاده علمی از اینترنت میکنین؟ شده تا حالا دنبال یه مطلب علمی بقول خودتون بگردین و بعد چندتا تب باز کنین و برا باز شدن اونا برین یه چایی بخورین بیاین ببینین هنوز دارن زور میزنن تا باز بشن؟ یا شما اینترنت نمیدونین چیه؟یا تاحالا نداشتین تازه با اون آشنا شدین اصلا کی کامپیوتر خریدین؟
    • بی فرهنگ IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      6 0
      ببخشید به نظر شما ارتباط بین انسان ها که در نقاط مختلف جهان زندگی می کنند ضعف فرهنگی به حساب - میاد؟ به عنوان مثال اگر شما درخیابان به یک نفر سلام کنید یک انسان بی فر هنگ محسوب میشوید؟
  • بدون نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    115 0
    آقا یه راه حل برای افزایش سرعت اینترنت سیم اینترنت رو برای چند دقیقه محکم تا بزنید و نگه دارید بعد یه دفعه ولش کنید البته زیاد نگه ندارید ها ممکنه اینقدر سرعتش زیاد بشه که از مونیتورتون بزنه تو صورتتون ( خطرناکه )
  • Afshin IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    71 0
    واقعا باید خجالت بکشیم آخه جالب اینجاست واسه همین ذغالیشم کلی اذیتمون میکنم بعد میگن 128 واسه خونگی کافیه آخه 128 نمیدن در واقع 128 همون 115 یعنی همون دیال آپ و تازه فقط این نیست واسه همینم با محدودیتم مواجهیم هر روز ایمیلارو قطع میکنن بعد یه عده که مجبورن از vpn استفاده کنن اونم قطع میکنن یه روزم میان گوگل مختل میکنن همه ما میدونم اگه گوگل نباشه اینترنت به هیچ دردی نمیخوره بعد در توجیح اینکار میان میگن گوگل واسه سازمان سیا یه ابزار جاسوسیه موندم بعد میان میگن با اجرای شدن اینترنت ملی میزان پهنای باند فعلی اینترنت کاهش پیدا میکنه فکرشو بکنید از اینم میخواد بدتر بشه دیگه همه جوره واسمون تصمیم میگرن
  • بی نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    94 1
    افغانستان و عراق؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا باید به مسئولانمون تبریک و احسنت گفت به این همه تلاش و کوششون در سال جهاد اقتصادی!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    97 4
    یعنی طالبان و القاعده بهتر از ما توی کشورشون از اینترنت استفاده می کنند؟؟؟؟؟؟؟؟
  • رضا IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    67 0
    به مرگ بگیر به تب راضی بشه .سیاستی فوق العاده کارآمد.
  • ابراهیم AE ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    65 0
    واقعا مایه شرمساریه .
  • محمد IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    61 0
    البته اين سرعت رو به طور كلي اندازه گرفتن . اگه ميخواستن بر اساس سرعت لود گوگل و ياهو و ... بررسي و رتبه بندي كنن كه از اسم ايران ، آخر ليست ، واسه تموم كردن جمله استفاده ميكردن.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    63 0
    یعنی باز اینجا هم از آخر اولیم. افتخارات مسئولین ما رو باش/
  • بدون نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    58 0
    یکی از ملاک های پیشرفت یک جامعه نفوذ اینترنت هستش.پس چطوری به خودشون اجازه مبدنند این پیشرفتو از ما مردم بگیرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    5 89
    من که راضی! اشتراک 256 کیلو گرفتم 1.5 مگ استفاده می کنم
    • اصغر US ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
      33 1
      اشتراک 256 کیلو چی ؟ سیب زمینی ؟ خب چند کیلو هم واسه ما میگرفتی :)
    • سجاد US ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
      5 0
      شما از پهنای باندت سوء استفاده میکنی و یک جوری حق الناسه __ این دلیلی بر کیفیته ؟
    • sina IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      0 1
      واقعا تو به این راضی هستی من به یک گیگ هم راضی نیستم که الان دارم
  • مظلوم US ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    67 1
    اعصابم خرد شد وقتی اینو خوندم تاسف داره این یک نوع دزدیه من که تو اون دنیا هم از حق خودم نمیگذرم
  • بدون نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    85 1
    اینترنت بده، جیزه، خیلی خطرناکه حسن!
  • بدون نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    63 2
    فکر می کنم اگه همین جوری پیش بریم و با همین سرعت دروازه های علم رو بشکنیم توی همه چیز آخر بشیم
    • بدون نام IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
      3 4
      توی همه چیز اول می شیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!! از..............
  • بدون نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    79 2
    گران و بی کیفیت. پر ادعا و بی کیفیت. نه از اون موشک فرستادن توی فضا نه از این سرعت پایین اینترنت و خودروهای بی کیفیت.
  • نسل سوخته IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    56 1
    متاسفم واسه خودم...............................
  • بدون نام IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    57 2
    دوست عزیز مرصاد شما چه کار داری مردم با اینترنت چه کار میکنند اینترنت یک پارا متر برای کشور توسعه یافته است ضمنا شما حق نداری توهین کنی من نمیدانم تعریفت از فرهنگ چی هست و خودت داری ؟ اما نشومه فرهنگ احترام به نظرات بقیه است که متاسفانه ندارید همچنین شما که زیاد کار علمی و تحقیقی می کنی به نظرت سرعت اینترنت خوبه
  • ali IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    21 3
    آقا این سرعت هایی که میگی درست نیست امریکا 20 مگابیته گلم نه پنج مگابیت!!!! عربستان 4 مگابیت! دبی 14 مگابیت ! روسیه 13 مگابیت افغانستان 90 کیلوبیت ایران 56 کیلوبیت! اینا رو سایت اسپید تست منتشر کرده برای تبدیل بیت به بایت اعداد رو تقسیم بر 8 کنید هر هشت بیت یک بایت هست در واقع سرعتی که دانلودر های ما نشون میده بر هسب بایت هست
    • kamal TJ ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
      2 3
      چرا دروغ میگی افغانستان از 56 کیلوبایت شروع تا 5 مگابیت سرعت اینترنت داره . سرعت اینترنت من 1.9 مگابیت است ..
  • بدون نام IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    20 0
    خبر اون لاین گفتم ویدئو جرم بوده تحمل نداشتی عمو جان
  • بدون نام IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    22 0
    صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران توي سايتش نوشته : پخش زنده برنامه هاي تلويزيوني و راديويي اينم آدرسش http://live.irib.ir/index2.htm حالا ببين اصلا کسي از اين کاربر ها ميتونه از اين امکانات استفاده کنه؟
  • حسین IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    22 0
    آقای مرصاد در بین 40 اظهار نظر فقط مال شما بیشترین نمره منفی را دارد افکار خودتون را مقایسه کنین
  • بابک DE ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
    26 1
    واقعا باعث سرافکندگیه....!!!!!!!!!!!!!!
  • mohsen TJ ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
    32 1
    این خیلی خجالت آور بود که سرعت اینترنت افغانستان 8 برابر ایران. وای بر ما
    • بدون نام IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
      2 0
      چرا قصه می خوری ؟ تازه آنتن دهی موبایلشونم بهتره دوستام صدرصد امتحان کردن
  • امیر حسین IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
    25 2
    امیدوارم این اخبار به گوش نمایندگان مجلس برسد تا وقتی به مجلس راه یافتند،مشکل 27 میلیون کاربر اینترنت در ایران را بر طرف کنند.گرچه ما دیگر از همه نظر قطع امید کرده ایم
    • ای وای IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
      2 0
      آقای امیر حسین هیچ میدونی که مجلس تصویب کرده که سرعت اینترنت اینقدر کم باشه؟!!!!
  • mosiknife IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
    33 5
    معنای واقعیش اینه ما از کارگر افغانی ها کم تریم برای کار باید بریم افغانی بشیم
    • بدون نام IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
      4 0
      مبارکه تازه اگه رامون بدن؟ چون نه نمی تونیم مثل اونا غذا بخوریم و نه مثل اونا کار کنیم
  • ونداد US ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
    1 2
    خیلی ضایه هستش.نیازی به گفتن نداره.
  • ع.خ IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
    3 0
    آقاي مرصاد عزيز درسته همه نظرشونو در مورد شما دادن ولي منم ميگم.تو كل تفريحات جوانان ايراني رو نام ببر چرا جوون ما تموم وقتشو ميذاره فيلمي رو دانلود مي كنه كه سيما سانسورش كرده فقط ببينه چي حذف شده يا چت بي فايده مي كنه چون رابط سالم اجتماعي نداره و بلد نيست جايي براش وجود نداره اينا درده بهش فكر كن
  • میتیکامون IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
    3 0
    . . . . کاربران اینها که میگن عمرتون رو پشت چت و ... میگذرانید و بیهوده گردی ، آیا تا به حال خودشون رفته اند پشت مانیتور و از کارهایی که من و شما انجام میدیم انجام داده اند ؟ برای چک کردن یک ایمیل که در کشورهای دیگر بر حسب ثانیه باز میشود ، ولی در کشور ما بر حسب ساعت!!! آیا تلف کردن عمر نیست ؟ سرعت کمتر = تلف کردن عمر بیشتر کابر حالا بقیه نوع استفاده هم به سلیقه ی هر کاربر بستگی دارد . برای تست هر مورد از کارها فقط کافیه پشت مانیتور بشینی جناب حاج آقای مسئول وزارت خانه و مدیر فلان جا .... برو تست کن بعد حرف بزن . . .
  • احمدرضا IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    1 1
    سلام، دقیقا درست میفرمایید که اینترنت تنها برای باز کردن صفحات یا خواندن مطالب نیست و حتی با 128 یا 512 هم کافی نیست به خدا!!! انشاءالله و به امید و لطف خداوند الرحمن الراحمین هم بزودی این مشکل رفع خواهد شد و همه ما در ایران اسلامی عزیز نیز از آن استفاده خواهیم برد ، البته مشروط بر اینکه دولت محترم ایران بخواهد چنین کاری انجام بشود!
  • رامین IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    6 0
    نمی دانم بعضی ها تا کی می خوان خواب باشن کم کم همه چیز رو به زواله .
  • علي IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
    5 1
    من نظر مرصاد رو خوندم الان سرعت پايين هست شايد بعضي ها دنبال خوش گذروني هستند و تو گوگل بيشتر دنبال مساعل جنسي مي گردند اما روي ديگه سكه رو هم ببين و همه مردم رو با يه طرز فكر نگاه نكن. الان با اين سرعت حتي نميتوني شبكه هاي صدا وسيما رو ببيني كه كيفيتشون پايين هم هست چه برسه به تحقيق علمي. اگه سرعت بالا تر از ايني كه هست بشه و كارگروه فيلترينگ دست از سر سايت هاي موزيك و ... به غير از سكسي ها برداره شايد مشكل تا حد چشم گيري كم بشه. فعلن كه از اخر دوم هسيتيم به اميد روزي كه از اول دوم بشيم اگر دوم شديم ميتونيم اول هم بشيم
  • انی IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
    3 2
    درود البته سرعت دایل آپ کمه و مسلما کسانی که مداوم از اینترنت به نحو احسن استفاده میکنن به سراغ ای دی اس ال میرن البته ای دی اس ال هم این چندوقته سرعتش پایینه و صد البته مسئولین حق دارن هم تعداد درخواست زیاده هم کابل زیر دریا لنگر کشتی خورده بهش پاره شده !!!
  • پویا IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    4 0
    بابا اینو بگو تا سال 2016 توی اروپا حداقل سرعت 100MBps هست. البته خوب تو ایران چون اینترنت از مصادیق دموکراسی محسوب می شه و اشاعه و کوشش برای دموکراسی تو ایران جرمه برا همین دولت اینترنت رو یک تهدید بر خودش می دونه
  • داوود IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    1 2
    لطفآبه کشوری دیگه توهین نکنید
  • بهتره ندونی IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
    5 1
    ایران در خاور میانه بزرگترین تولید کننده کابل های فیبر نوری است و در آسیارتبه چهارم اگر بخواهد سرعت اینترنت را با لا ببرد حتی از آمریکا و کره جنوبی نیز میتواند بالا تر ببرد ولی متاسفانه بدلیل مسائل مذهبی و سیاسی این اتفاق نمی افتد و آخوند ها هم هرگز نمیزارند اینطور بشود.
  • حامد A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    1 7
    راستش اینه که ما ایرانی ها بیشتر از جنبه های منفی انترنت استفاده میکنیم به همین دلیل روسای کشور به بالا بردن سرعت انترنت چندان احتنای نمیکنه
  • مصطفی A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    1 0
    از ایرانی بودن خود خجالت بکشید
  • reza A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    0 0
    اینجا موضوع سر اینترنت کم سرعت ایرانه نه این که کی میره چی سرچ میکنه رتبه ما با افریقا یکی است جایه تعاسف داره واقا که ..............
  • محمد IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    0 0
    چرا سرعت اينترنت در نيويورك 32 مگابايت در ثانيه ولي در ايران 128 كيلوبايت در ثانيه است؟