ایلنا نوشت:

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار رئيس و اعضاي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات، دغدغه‌ها، نگراني‌ها و دلسوزي‌‌هاي دوستداران نظام و انقلاب از جناح‌هاي گوناگون در مورد آينده نظام اسلامي را به حق دانست و با اشاره به روند حضور مردم در صحنه‌هاي گوناگون مبارزه، پيروزي انقلاب و دوران پس از آن، گفت: مردم ايران با علاقمندي و حسابگرانه نظام جمهوري اسلامي را برگزيدند و علي‌رغم وجود اختلاف سلايق بين گروه‌هاي گوناگون، در كنار هم پيشرفت و تعالي كشور را پيگيري كردند و مي‌كنند.
 
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تأكيد بر لزوم دستيابي به راه‌حل‌هاي سازنده براي برون‌رفت از برخي مشكلات، تجديدنظر در برخي روش‌ها و مديريت داخلي و نيز عدم دشمن‌تراشي در خارج از كشور را خواستار شد و تصريح كرد: ما نياز داريم به گونه‌اي در سياست و مديريت داخلي تحول ايجاد كنيم تا تك‌تك مردم احساس كنند در كشور و سرنوشت آن سهم دارند.
 
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه در سياست خارجي نبايد به سوي برخورد و دشمن‌تراشي با ساير كشورها پيش برويم، مبناي سياست خارجي كشور را تعامل جدّي با ساير كشورها عنوان كرد و افزود: كافي است كه در سطح بين‌المللي سياست همكاري و تعامل را در پيش بگيريم و پس از آن خواهيم ديد كه چگونه راه براي توسعه و پيشرفت داخلي هموار خواهد شد.
 
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در تشريح سياست تعامل با دنيا، اين سياست را همكاري سازنده با دنيا در عين حفظ مواضع خود عنوان و تصريح كرد: در دوران پس از دفاع مقدس تعامل با ساير كشورها به طور جدّي دنبال شد و با همكاري نسبي ساير كشورها به توسعه و پيشرفت خوبي در داخل دست يافتيم.
 
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، مردم ايران را سهامداران واقعي انقلاب و نظام اسلامي دانست و با اشاره به منابع غني مادي، انساني، فرهنگي و طبيعي كشورمان گفت: با زمينه‌ها و استعدادهاي گوناگوني كه در كشورمان وجود دارد و سوابق درخشان مردم ايران در خارج از كشور، قطعاً دنيا علاقمند است كه با جمهوري اسلامي ايران همكاري و تعامل سازنده‌اي داشته باشد.
 
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني اكثر قريب به اتفاق مردم ايران را دوستدار و وفادار به نظام و انقلاب خواند و با تأكيد بر لزوم اتحاد مردم، گروهها و مسئولين نظام افزود: اگر بتوانيم همانند ابتداي انقلاب اتحاد و همبستگي ملي ميان سلايق و گروهها ايجاد كنيم، قطعاً در مقابل تهديد خارجي مصونيت چشمگيري پيدا خواهيم كرد.
 
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به روشن شدن بيش از پيش اذهان مردم نسبت به مسائل داخلي و بين‌المللي در سايه گسترش وسايل ارتباط‌جمعي، بر مسئوليت همگاني دلسوزان نظام و صاحب‌نظران كشور در كمك به حل مشكلات تأكيد كرد و گفت: براي گشايش در امور بايد با مردم كار كنيم و به انتخاب‌هاي آنان احترام بگذاريم.
 
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني افزود: با شرايط جديدي كه در منطقه و جهان پيش آمده، همكاري عمومي و مردمي در داخل، هوشياري و تعامل در سياست خارجي و اعتدال در همه زمينه مي‌تواند آينده نظام و كشور را تضمين كند و البته پس از تحقق كامل اين زمينه‌ها بايد سازندگي و آباداني كشور را با استفاده از توان همه نيروهاي داخلي تسريع بخشيد.
 
در ابتداي اين ديدار آقاي علي‌محمد غريباني رئيس دوره‌اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات و تني چند از اعضاي حاضر در جلسه به طرح ديدگاه‌هاي خود در زمينه مسائل داخلي و خارجي و نيز مشكلات و دغدغه‌هاي موجود در كشور پرداختند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =