سایت رسمی فدراسیون فوتبال نوشت:

فدراسیون فوتبال اعلام کرد بیانیه سازمان بازرسی کل کشور درخصوص ممنوعیت حضور بازنشستگان در انتخابات این فدراسیون با توجه به اساس‌نامه فعلی موضوعیت ندارد.
روابط عمومی فدراسیون فوتبال در پی انتشار مطلبی تحت عنوان اشتغال افراد بازنشسته در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به منظور تنویر افکار عمومی اطلاعیه ای را به شرح زیر صادر کرد:

همانطور که در بند «ب» از ماده ‌٦٥ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه آمده است، هرگونه بکارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات، بازخرید و بازنشسته شده یا می شوند در دستگاههای اجرایی یا دارای ردیف بودجه و یا هر دستگاهی که به نحوی از بودجه عمومی کل کشور استفاده می کنند ممنوع است، به اطلاع می رساند:


‌١.اساسنامه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ ‌١٣٨٦/٥/٢٤ پس از تصویب مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به تایید فدراسیون جهانی فوتبال – فیفا، به تصویب هیات محترم وزیران رسیده است، براساس ماده یک اساسنامه مذکور به عنوان یک نهاد غیردولتی (NGO) محسوب می شود که دارای شخصیت حقوقی مستقل است.


‌٢.تفسیر ممنوعیت حضور بازنشستگان و بازخرید شدگان مربوط به فدراسیون هایی است که در اساسنامه آنها به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی محسوب می شوند ، در حالی که مطابق نص صریح بند یک اساسنامه، فدراسیون فوتبال یک نهاد غیردولتی است.


‌٣.موکدا در بند یک ماده ‌٧٢ اساسنامه فدراسیون فوتبال تصریح شده است که دریافت کمک های مالی سازمانها و مجامع بین المللی بدون تاثیرپذیری از آنها مجاز است.


‌٤.این فدراسیون در فهرست موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی نبوده است و در زمره دستگاههای اجرایی که دارای ردیف بودجه هستند نیز قید نشده است.


با مطالب فوق که به عرض کارشناسان و صاحب نظران نخبه در امر ورزش بویژه اعضای محترم مجمع فدراسیون فوتبال رسید، بدیهی است حضور اشخاص مذکور در بیانیه یکی از نهادهای محترم، شامل این فدراسیون نبوده و مجمع در روز مقرر یعنی ‌١٥ اسفند ماه ‌١٣٩٠ بدون دغدغه و نگرانی تشکیل و به کاندیدای مورد نظر خود رای خواهد داد.
 

 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =