۰ نفر
۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۴

ایسنا نوشت:

اقدام شركتهاي واردكننده در افزايش دوباره قيمت خودروهاي وارداتي از مهمترين اخبار خودرويي اين هفته بود.
در ماه‌هاي اخير اقدامات شركتهاي واردكننده خودرو در كاهش عرضه و افزايش قيمتها در مقاطع مختلف خبرساز بوده است.
با اين حال از حدو يك ماه و نيم پيش با تك نرخي شدن ارز انتظار مي‌رفت قيمت خودروهاي وارداتي كاهش يابد، اما برخلاف انتظار، بازار اين محصولات باز هم شاهد رشد قيمتها بوده است.
در اين خصوص رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو اظهار كرده كه شركتهاي وارد‌كننده به ‌طور مرئي و نامرئي در افزايش قيمت محصولات نقش دارند.
به گفته حسين اردوخاني، در چند هفته‌ اخير قيمت پرادو از 125 ميليون تومان به 160 ميليون افزايش يافته است. هيونداي IX55 نيز از 80 ميليون به 98 ميليون تومان رسيده است.
اما در خبر ديگري در اين هفته، مديرعامل رنوپارس تاكيد كرد كه اين شركت وظيفه تامين قطعات تندر90 را به خودروسازان داخلي واگذار نمي‌كند.
پيمان كارگر در اين خصوص گفت كه اوايل آغاز فعاليت من در ايران مباحثي مطرح بود كه چرا تامين قطعه بايد از سوي رنوپارس صورت گيرد البته مديرعامل قبلي رنوپارس توافقاتي در اين زمينه داشته و نزديك بود وظيفه تامين قطعات را واگذار كند اما پس از ديدن برخي مسائل به اين نتيجه رسيديم كه بهتر است وظيفه تامين قطعات تندر 90 در دست رنوپارس باقي بماند. به گفته وي، حفظ كيفيت محصولات توليدي مهمترين دليل اتخاذ چنين تصميمي است.
همچنين در اين هفته معاون كيفيت ايران خودرو هشدار داد كه عدم توزيع سراسري سوخت يورو 4 موجب آسيب ديدن خودروهاي برخوردار از استاندارد آلايندگي يورو 4 خواهد شد.
به گفته كيانوش پورمجيب، ارتقاي خودروها به استاندارد يورو 4 در شرايطي كه سوخت متناسب با آن در سراسر كشور وجود ندارد، موجب اسراف در سرمايه‌گذاري‌ها و تجهيزاتي مي‌شود كه در خودروها نصب شده اما به دليل عدم استفاده از سوخت يورو 4 بي‌استفاده مي‌مانند.
در خبر ديگري گروه صنعتي كرمان خودرو از ورود خودروي جايگزين ورنا به بازار از ارديبهشت سال آينده خبر داد. طبق آنچه كه اعلام شده، اين شركت خودرو چيني VOLEEX C30 را به عنوان جايگزين خودروي ورنا برگزيده است. VOLEEX C30 در دو مدل گيربكس دنده‌اي و اتوماتيك توليد شده و پيش‌بيني مي‌شود مدل دنده‌اي اين خودرو با سطح قيمتي 22.5 تا 23.5 ميليون تومان عرضه شود.
در اين هفته مديرعامل ايران خودرو ديزل اقدام سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها در زمينه برنامه‌ريزي واردات اتوبوس‌هاي خارجي را برخلاف رهنمودهاي مقام معظم رهبري و رئيس‌جمهوري در ضرورت حمايت از توليد داخل دانست.
به گفته هاشم يكه‌زارع، در شرايطي كه درصد بالايي از ظرفيت اتوبوس ‌سازان به دليل عدم دريافت سفارش از سازمان‌هاي داخلي بلااستفاده مانده است، واردات اتوبوس خارجي اقدامي برخلاف مصالح كشور و رهنمودهاي مقام معظم رهبري و رئيس‌ محترم جمهوري در خصوص ضرورت حمايت از توليد داخل به‌ويژه در حوزه اشتغال است.
در خبر ديگري همچنين اعلام شد كه با حضور يافتن تعدادي از مديران گروه خودروسازي بهمن در شركت ژاپني مزدا، تا هفته آينده سرنوشت توليد مزدا 3 با موتور 1600 سي‌سي در ايران مشخص خواهد شد.
طبق جديدترين اطلاعات به دست آمده، هم‌اكنون تعدادي از مديران گروه خودروسازي بهمن در خارج از كشور در حال مذاكره با مسئولان شركت مزدا در خصوص چگونگي و زمان توليد مزدا 3 با موتور 1600 سي‌سي در ايران هستند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =