ایران هر روز از جانب ده​ها رسانه فارسی زبان خارج از کشور رصد می​شود.

آیپک بزرگترین لابی صهیونیست‌ها در آمریکا است. روسای جمهوری ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی در اجلاس آیپک بار دیگر سخن تکراری جنگ با ایران را تکرار کردند. رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور به پوشش خبری این کنفرانس پرداختند. در همین حال خبر یکی از بزرگترین معاملات اخیر بین ایران و آمریکا در شرایطی که آمریکایی‌ها در تلاش برای افزایش تحریم‌ها و فشارها بر ایران هستند منتشر شد. در ادامه خلاصه این اخبار را از رسانه​های خارجی فارسی زبان می آید:
*بی بی سی*
نتانیاهو : در مورد ایران نمی توان خیلی صبر کرد
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دوشنبه شب در نطقی در اجلاس کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل گفته است که نمی توان خیلی بیش از این برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی صبر کرد. نتانیاهو در ابتدای سخنرانی اش تاکید کرد نخواهد گفت که اسرائیل درقبال برنامه اتمی ایران چه خواهد کرد یا چه نخواهد کرد. او گفت که ایران خواهان نابودی اسرائیل است و بنابراین اسرائیل تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد که ایران به سلاح اتمی دست پیدا کند.
او گفت باراک اوباما قول داده مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی شود و گزینه نظامی را حفظ خواهد کرد و افزود که اسرائیل هم دقیقا همین را می خواهد.
بنیامین نتانیاهو در ادامه گفت که استدلال می شود حمله به تاسیسات اتمی ایران بهای خیلی سنگینی دارد. مثلا اینکه بهای نفت بالا خواهد رفت. نگرانی از افزایش بهای نفت در صورت حمله به تاسیسات اتمی ایران نکته ای است که مقام های دولت اوباما بر آن انگشت می گذارند.اما نتانیاهو استدلال کرد که اگر ایران به سلاح اتمی دست پیدا کند هزینه هایی که باید پرداخت خیلی بیشتر خواهد شد.و بدترین هزینه به گفته او این است که اسرائیل در سایه نابودی زندگی کند، چون هدف ایران نابودی اسرائیل است.
*رادیو فرانسه*
اوباما در "ایپک": پرگوئی از جنگ علیه ایران به سود این کشور است
باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، روز یک شنبه و در سخنرانی در همایش "ایپک"، قدرتمندترین لابی دوستداران اسرائیل در آمریکا و در حضور شیمون پرز، نخست وزیر اسرائیل، ضمن تاکید بر سیاست دولت آمریکا مبنی بر جلوگیری از اتمی شدن ایران، گفت" پرگوئی از جنگ علیه ایران به سود این کشور خواهد بود".
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در نخستین روز نشست سالانه ایپک، تاکید کرد آمریکا تمامی گزینه ها، از جمله گزینه نظامی علیه ایران، به منظور جلوگیری از دسترسی این کشور به سلاح اتمی را بررسی می کند.رئیس جمهوری آمریکا در عین حال متذکر شد ترجیح می دهد موضوع برنامه اتمی ایران از طریق دیپلماتیک حل شود. باراک اوباما افزود زمانی که صحبتها بر سر حمله به ایران بالا گرفت، این تهدیدها موجب افزایش بهای نفت شد، امری که هزینه های پیشبرد برنامه اتمی ایران را تامین می نماید.
رئیس جمهوری آمریکا متذکر شد کشورش تمامی تلاشها در جهت حفظ برتری نظامی اسرائیل را بکار خواهد گرفت، چرا که اسرائیل باید در هر زمانی توانائی آن را داشته باشد که به تنهائی در برابر تهدیدها از موجودیت خود دفاع نماید.
*رادیو فردا*
ایران 120 هزار تن گندم از آمریکا خریداری کرده است
همزمان با تشدید تحریمهای اقتصادی کشورهای غربی علیه ایران، وزارت کشاورزی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد، جمهوری اسلامی 120 هزار تن گندم از این کشور خریداری کرده است. به گزارش خبرگزاری رویترز، گندم خریداری شده که ارزش آن حدود 46 میلیون دلار است در اواسط خرداد ماه به ایران تحویل داده خواهد شد.خرید 120 هزار تن گندم از آمریکا یکی از بزرگترین معاملات تجاری بین دو کشور در سالهای گذشته بشمار می رود.
/27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =