کتاب«یک وجب و چهار انگشت»که به خاطرات جنگ و اسارت عظیم حقی اختصاص یافته در کنار مجموعه شعر محمد مهدی سیار با عنوان«بی خوابی عمیق» به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرآنلاین، نخستین کتاب درباره خاطرات رزمندگان استان گیلان با عنوان «یک وجب و چهار انگشت»است که در آن خاطرات شفاهی «عظیم حقی» با مصاحبه و تدوین محمد پورحلم منتشر شده است. کتاب خاطرات شفاهی عظیم حقی از کودکی تا تمام شدن دوران اسارت را روایت می کند؛ بخش اول کتاب درباره کودکی عظیم حقی در شهر کومله از توابع لنگرود و آمیخته با کار کشاورزی، شالی کاری و اتفاقات اوایل انقلاب در شهر کومله است. بخش دوم کتاب نیز درباره جنگ و اعزام عظیم حقی به عنوان بسیجی است که وی به رضایتنامه جعلی از پدر و مادر خود اقدام کرده، از این طریق اعزام جبهه ها شده و در عملیات کربلای پنج اسیر می شود. باقی اتفاقات کتاب هم خاطرات دوران اسارت وی در تکریت عراق است که خاطرات بسیار جالبی را از سال 66 تا سال 69 که وی به وطن باز می گردد، در بر می گیرد.

این کتاب با قیمت 6400 تومان منتشر شده است.

 

بر اساس این گزارش، مجموعه شعر محمد مهدی سیار با عنوان «بی‏خوابی عمیق» با مضامین آیینی، اجتماعی و آزاد نیز اخیرا به چاپ دوم رسیده است.  این کتاب، اولین مجموعه شعر محمد مهدی سیار است که شعرهای این شاعر جوان را از دوره دبیرستان تا امروز شامل 50 شعر در قالب‏های کلاسیک و نو شامل می شود.

 

سیار با این شعرها مقام اول بخش کلاسیک را در جشنواره بین المللی شعر فجر سال 87 به دست آورده است. همچنین این کتاب از مجموعه‏ دوم «شعر امروز» است.

 

شاعر در یکی از شعر های کتاب اینگونه آورده است:
تو سر بلندی-تو پر غروری
باشکوهی
آدم به آدم می‌رسد٬
اما تو کوهی.

 

 

چاپ دوم این کتاب ها توسط انتشارات سوره مهر به بازار نشر عرضه شده است.
 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب ها می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =