۰ نفر
۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۰

فروشگاهی در تهران افتتاح شد که در آن تمام لوازم صوتی وتصویری قدیمی به نمایش گذاشته شده است.

تلویزیون‌های مبلی ولامپی قدیمی را به یاد دارید؟ یادتان هست که باید مدت‌ها درانتظارمی ماندیم تا لامپ‌هایشان گرم و روشن شود. تلویزیون‌هایی که تا توی سرشان نمی‌زدیم تصویرشان واضح نمی‌شد را یادتان هست؟ چند وقتی است که حتی در فروشگاه‌های عتیقه فروشی‌شان نیز جایی برای نگه داشتن این دستگاه‌های پیر و از کار افتاده وجود ندارد.اما به تازگی شرکت سونی این تلویزون‌های قدیمی را که برای‌مان همچون جوجه اردک زشت اما خاطرانگیز بودند را در نمایشگاه جدیدش در خیابان جمهوری تهران به معرض نمایش عموم گذاشته است.
اما گویا پیش از این این موزه در توکیو ایجاد شده است. و مسئولان آن می گویند که گرچه پیدا کردن این تلویزیون‌ها و دستگاه‌های قدیمی کار بسیار دشواری است. و جمع‌آوری آن‌ها به دلیل پراکندگی میان مردم، بسیارسخت است و انرژی و وقت زیادی را می‌خواهد. اما این حرکت آغاز شد و حالا منتظر هستیم که مردم ایران محصولاتی از تلویزیون‌های و دستگاه‌های پخش قدیمی سونی را اختیار ما قرار دهند.
اما نکته جالب در مورد باور عمومی است که به تفاوت کیفت در محصولات سونی معتقدندو این که  مثلا محصولات ژاپنی کیفیت بسیار بالاتر یدارند

نماینده سونی در ایران  درباره محصولاتی که در ژاپن تولید می شوند و محصولاتی که در کشورهایی مانند مالزی، سنگاپور و ... تولید می شوند اظهار داشت: این کالاها از لحاظ کیفیت هیچ تفاوتی با هم ندارند، چرا که از سوی شرکت مادر مباحث کنترل کیفیت و ... به شدت روی تلویزیون ها اعمال می شود، اما از لحاظ قیمت نمونه های ژاپنی گران قیمت ترند، زیرا هزینه تولید در ژاپن بالاتر است و علاوه بر این هزینه سرمایه گذاری هم در کشورهایی مانند تایوان، مالزی و... کمتر است.


45232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    8 8
    من آخرش نفهمیدم چرا 90 % نمایشگاه ها در تهران برگزار میشه!
  • بی نام EU ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 2
    لطفاً توضیحی هم درباره ی خود تلویزیون های قدیمی بدهید زیرا بیشتر جوانان نسل امروز درمورد امکانات قدیمی هیچ اطلاعاتی ندارند.