۰ نفر
۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۰

سام ریمی و دیوید کراننبرگ در سریال «جراح» با موضوع یک جراح خودآموخته همکار می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین، دیوید کراننبرگ، کارگردان «تاریخچه خشونت» قسمت اول سریال اقتباسی «جراح» (The Knife Man) را کارگردانی می‌کند و مدیرتولید مجموعه هم هست. این سریال را سام ریمی برای کمپانی MRC («مدیا رایتس کپیتال») تولید می‌کند.
 
«جراح» براساس زندگینامه‌ای نوشته وندی مور ساخته می‌شود و هنوز مشخص نیست از چه شبکه‌ای پخش می‌شود. قرار است پس از تولید، هر شبکه‌ای که به مجموعه علاقه نشان دهد، حق پخش آن را بخرد.
 
سریال داستان مردی است عجیب و غریب که جراحی خودآموخته بود، فیلم روی تجربه‌های خارق‌العاده این مرد برای کشف رازهای بدن انسان تمرکز می‌کند. این مرد جان هانتر نام دارد که سال 1728 در اسکاتلند به دنیا آمد. او در دوران دبستان در نوشتن و خواندن مشکلات جدی داشت و در 13 سالگی تحصیل را ترک کرد.
 
او در 20 سالگی به مدرسه تشریح بدن برادرش پیوست و در آنجا به همراه دیگر دانشجویان رشته جراحی برای اولین بار کار روی بدن انسان را تجربه کرد. هانتر در مدرسه خیلی سریع به شهرت رسید، دلیل شهرت و موفقیت مدرسه این بود که در آن از جسدهای تازه‌دفن‌شده به عنوان «موش آزمایشگاهی» استفاده می‌کردند. وظیفه اصلی جان رفاقت با «جسد رُباها» برای تامین «موش آزمایشگاهی» مدرسه بود. جان هانتر سال‌ها زیر نظر برادرش فعالیت کرد و خودش کم کم شیوه‌های جراحی را آموخت و شروع به طبابت کرد. هانتر به شهرت بسیاری رسید و این روزها نه تنها مدرسه طبابتی به نام او در بریتانیا وجود دارد بلکه مجسمه‌اش نیز در لندن افراشته شده است.
 

جان هانتر
 
این دومین تجربه کمپانی MRC با کارگردان‌های صاحب‌سبک در چند وقت اخیر است. دیگر سریال این کمپانی «خانه پوشالی» نام دارد که دیوید فینچر آن را کارگردانی کرده و کوین اسپیسی بازیگر آن است و قرار است سال آینده از شبکه نت‌فلیکس روی آنتن برود.
 
انتخاب کراننبرگ برای ساختن قسمت اول «جراح» کار عجیبی نیست. این کارگردان کانادایی با ساخت فیلم‌هایی مثل «ویدئودروم»، «مگس» و «اسکنر» به شهرت رسید که در تمامی این فیلم‌ها تقابل تکنولوژی و بدن انسان موضوع اصلی بود، اما شاید فیلمی که مسئولان کمپانی را متقاعد کرده کراننبرگ بهترین گزینه برای ساخت سریال است، فیلم «دو نیمه سیب» کراننبرگ با بازی جرمی آیرونز باشد که داستان دو برادر دوقلو جراح و مسائل روانی آنها را روایت می‌کرد.
 
فیلمنامه «جراح» را رولین جونز، تهیه‌کننده و نویسنده نامزد جایزه اِمی (اسکار تلویزیونی) سریال «نورهای جمعه شب»، «ویدز» و «Smash» می‌نویسد. خط اصلی قصه سریال را جونز به همراه ران فیتزجرالد (یکی از نویسندگان «نورهای جمعه شب») نوشته است.
 
در این پروژه سام ریمی، کارگردان مجموعه فیلم‌های «اسپایدرمن» که با فیلم‌های ترسناکی چون «مرده شیطانی» شهرت دارد، مدیرتولید است.
 
کراننبرگ امسال فیلم «یک روش خطرناک» با بازی میشائل فاسبندر، کایرا نایتلی و ویگو مورتنسن را روی پرده داشت. فیلم نگاهی به دوستی کارل یونگ و زیگموند فروید، دو روانشناس مهم قرن بیستم می‌انداخت. او سال آینده فیلم آینده‌نگر «کاسموپلیس» را روی پرده خواهد داشت. فیلمنامه این فیلم براساس کتابی به همین نام نوشته دن دلیلو نوشته شده و رابرت پتینسن، پل جیاماتی و ژولیت بینوشه در آن بازی می‌کنند.
 
«قول‌های شرقی»، «اسپایدر»، «تصادف»، «ام. باترفلای» و «سور عریان» از دیگر فیلم‌های کراننبرگ هستند.
 
ایندی وایر / 13 مارس / ترجمه: حسین عیدی‌زاده
58241
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
    0 0
    خوب بود