شهرام ناظری معتقد است: «در هر عرصه ای کار سبک و دلقک بازی کنید ره صدساله را یکشبه طی می کنید، الان وضعیت جامعه ما عصیان زده است و دوره، دوره هنر نیست.»

به گزارش خبرآنلاین، سومین شماره هفته نامه «نگاه پنجشنبه» با سردبیری سیدعلی میرفتاح منتشر شد. در این شماره آثاری از همایون خرم، محمدرضا لطفی، همایون کاتوزیان، خشایار دیهیمی، عبدالجبار کاکایی، ناصر فیض، شهرام شکیبا،  ابولحسن مختاباد و... منتشر شده است.

 

در بخشی از این شماره گفتگویی خواندنی با شهرام ناظری منتشر شده که در ادامه گزیده ای از آن را می خوانید:

- عشق اول من ادبیات است. برای من ادبیات، پشتوانه موسیقی است. من راجع به مولانا حرف هایی دارم که حاصل سال ها مواجهه ام با این شاعر بزرگ بوده و کمتر خواننده ای می شناسم که بتواند به این شکل با مولانا ارتباط برقرار کند و راجع به او حرفی برای گفتن داشته باشد.

 

- سال هاست درباره اندیشه های ژرف و پیچیده فردوسی کارکرده ام. من شاهنامه را هم از نظر موسیقی بررسی کرده ام و هم از نظر مفاهیم حماسی و اسطوره ای آن.

 

- سالهاست به ویژگی های زیبایی شناختی شعر نو توجه کرده ام و به قابلیت هایی که در رابطه با تلفیق شعر و موسیقی در این قالب شعری وجود دارد، فکر کرده ام و به قابلیت هایی که در رابطه با تلفیق شعر و موسیقی در این قالب شعری وجود دارد، فکر کرده ام.

 

- من بیدل را خیلی دوست دارم. با استاد شفیعی کدکنی در این مورد بحث هایی داشتم و قرار شد اشعار بیدل را بخوانم.

 

- بخشی از بداقبالی یک اثر هنری اصیل و جدی، به سطح فهم و ردک مخاطب بر کمی گردد. امروزه کار هنری خیلی عمیق، برد زیادی ندارد. در هر عرصه ای کار سبک و دلقک بازی کنید ره صدساله را یکشبه طی می کنید. الان وضعیت جامعه ما عصیان زده است و دوره دوره هنر نیست. نمی شود به هنر فقط از بعد هنری نگاه کرد باید مسائل دیگری را هم لحاظ کنیم و از زوایای دیگر هم این قضیه را ببینید.

 

- طلسم فردوسی را من پنج سال پیش شکستم. آن روزها اجازه نمی دادند در ایران اجرا شود. چون فکر می کردند مشوق پان ایرانیسم است بنابراین من در ژاپن، فرانسه، آمریکا و حتی آفریقا کارهایم را اجرا کردم.

 

این هفته نامه خواندنی و جمع و جور با قیمت 2هزار تومان منتشر و هم اکنون در روزنامه فروشی ها و کتاب فروشی های معتبر تهران توزیع شده است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام AU ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    11 0
    عجب دلیلی برای این بنده خدا داشتند: پان ایرانیسم!!! یعنی چی این کلمه. همه اقوام مختلف این مملکت با هر زبان و فرهنگی از شرق تا غرب، از شمال تا جنوب ایرانی هستند. مشکل اینه که سطح مطالعه ما خیلی پایینه و گرنه همه می دونن که فردوسی چه خدمتی به فرهنگ این مملکت کرد. کشوری که مرذمش گذشته خودشون رو نشناسن پیشرفتی هم نخواهند داشت. لطفا نظر بنده رو منتشر کنید.
  • بدون نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    0 0
    خوب برادر رز شهرستانها چه كنيم
  • بدون نام IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    15 0
    من از سال 50 عاشق شعرهای دکتر کدکنی بوده ام.جالب است در محفلی خدمت استاد کدکنی عرض کردم که اجرای استاد ناظری شعر زیبای "به کجا چنین شتابان"دید مرا به این شعر تغییر دادو ایشان نیز در پاسخ فرمودند که خود ایشان نیز با این اجرا لذت بیشتری از سروده خود برده اند.
  • حامد IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    6 7
    موسیقی باید ایرانی باشد پاپ یا سنتی فرقی نمیکند وقتی این دیدگاه یه مقام ارشد وزارت ارشاد باشه دیگه واویلا!
  • بدون نام IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
    1 0
    دورود بر شما
  • پرویز US ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
    5 0
    الحق که استاد ناظری در راه حفظ هنر ناب مردانه ایستاده اند متاسفانه همینطور که ایشان می گویند امروز اکثر هنرمندان زحمت کار خلاق بخود نمی دهند و بسیاری از آنها مقلد و بنوعی دلقک هستند.