کتاب «همپای صاعقه» بررسی کارنامه تاریخی و عملیاتی لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) که گلعلی بابایی و حسین بهزاد آن را تهیه و تدوین کرده اند به چاپ هجدهم رسید.

به گزارش خبرآنلاین، «همپای صاعقه» به تشریح نقش سپاه (لشکر 27) محمد رسول‌الله(ص) در دو عملیات بزرگ فتح‌المبین و بیت‌المقدس اختصاص یافته که در صفحات آغازین خود تقریظ و تجلیل مقام معظم رهبری و همچنین یادداشت اختصاصی آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز با خود به همراه دارد.

 

رهبر انقلاب در بخشی از تقریظشان بر این کتاب، نوشته اند: «این کتاب منبع بسیار غنی و ارزشمندی است که از آن می‌توان دهها کتاب، فیلمنامه و زندگینامه استخراج کرد. لحظات و حالات ثبت شده در سراسر این کتاب، همان ظرافت‌های حیرت انگیزی است که از مجموع آن، تابلوی پرشکوه و با عظمت عملیاتی چون فتح المبین و بیت‌المقدس پدید آمده و برترین‌های هنر جهاد و ایثار و شجاعت و ابتکار را در مجموعه نمایشگاه بی‌نظیر هنرهای انقلاب اسلامی نشان می‌دهد. این مردان بزرگی که نام آن‌ها بسی آسان بر زبان و دل غافل ما می‌گذرد، از جنس همان اخوان صفا و فرسان هیجائند که سید شهیدان سلام‌الله‌ علیه آن‌ها را با عظمت و سوز و مهر، مخاطب ساخت و از فقدان آنان غمگین بود. سلام خدا و بندگان برگزیده و فرشتگان و رسولان او نثار روح مطهر آنان باد. در روز و شب‌هایی از آبان و آذر ‌86 صفحه به صفحه و سطر به سطر مطالعه و نیوشیده شد.»

 

 

همچنین در قسمتی از رونوشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر این کتاب آمده است:
«لشکر همیشه حاضر و شهید پرور 27محمد رسول الله این موقعیت ممتاز خود را مرهون جانبازی‌ها و مجاهدت‌های کم نظیری است که در طول دفاع مقدس با شرکت موثر در بیش از بیست عملیات آفندی بدست آورده است.»

 

گلعلی بابایی درباره این کتاب می گوید: این کتاب سیر تاریخی در یک مقطع زمانی ‎ 4ماهه از جنگ است که از اسفند ‎ 1360آغاز و تا تیر ماه ‎ 1360ادامه دارد. موضوع اصلی این کتاب، شکل‌گیری تیپ ‎ 27محمد رسول الله است و نقش این تیپ در دو عملیات بزرگ فتح المبین و بیت‌المقدس است. این لشکر یک تاریخچه داشت و آدمهای بزرگی در آن حضور داشتند، دوست نداشتم فراموش بشوند. تاریخچه این لشکر نشان می‌دهد که در ابتدا حاج احمد در مریوان، همت در پاوه، شهبازی در همدان حضور داشتند، بعد آنها، در مکانی به نام پادگان دوکوهه جمع می‌شوند و تشکیل یک یگان رزمی می‌دهند که در اولین عملیات در فتح المبین آنطور غوغا می‌کنند.»

 

کتاب «همپای صاعقه» در قطع وزیری و 912 صفحه با بهای14900تومان توسط انتشارات سوره مهر به چاپ هجدهم رسیده است.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
    56 8
    درود بر دلاورمردان لشگر 27 حضرت رسول و گرامی باد یاد و خاطره سرداران شهید حاج احمد متوسلیان حاج ابراهیم همت ، حسین قجه ای ، رضا چراغی ، محمود شهبازی ، محسن وزوایی و.....
    • پرشین IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
      11 2
      هرکه از این خاک دفاع کرده محبوب همه ماست... جدا از سلایق سیاسی...
    • حمید IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
      10 1
      و درود بر سردارن شهدای عرفه از این لشکر سردار شهید مهتدی و سردار شهید سلیمانی
    • محمود IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
      8 3
      مرد یا زن حسابی !!! تو که منفی میدی ؛ بدان كه برای وطن و ناموس و عقیده جنگیدن افتخاریست که نصیب تو نشد و نخواهد شد. البته شاید هم بعضی ها اشتباه میزنن !(برای خودم اتفاق افتاده)
  • علی از ایران IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
    9 0
    چرا از فاتح خرمشهر و فرمانده قهرمان شلمچه ؛ حاج حسین خرازی یادی نمیشه . آخه من از فرماندهان سپاه شنیدم اون و لشگرش (امام حسین) حرف اولو تو جنگ میزدن.