۰ نفر
۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۴

پانا نوشت:

طبق گزارش منتشر شده از سوی نشریه وال استریت ژورنال، صادرات ترکیه به ایران در ماه ژانویه سال جاری در مقایسه با ماه دسامبر گذشته تنزلی 25 درصدی داشته که این امر خسارت های بسیاری به صنایع منسوجات و تولید پوشاک ترکیه وارد کرده است.

 به گزارش وال استریت ژورنال، صادرات ترکیه به ایران که در یک دهه گذشته 12 برابر افزایش یافته و در سال گذشته به 3.5 میلیارد دلار رسیده بود، در ماه ژانویه سال جاری در مقایسه با ماه دسامبر گذشته تنزلی 25 درصدی داشته داشته است.

 بررسی ها نشان می دهد که تنزل 55 درصدی ارزش ریال در برابر دلار موجب کاهش چشمگیر تعداد گردشگران خارجی ایرانی به ترکیه شده و این امر خود در کاهش صادرات پوشاک ترکیه به ایران تاثیر داشته است.

گزارش ها حاکی است ترکیه از اجرای تحریم های یک جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران سرباز زده و اعلام کرده که این کشور تنها به قطع نامه های وضع شده از سوی سازمان ملل متحد پایبند خواهد بود.

تحریم های جدید آمریکا علیه بانک مرکزی ایران در ماه ژانویه موجب کاهش ارزش ریال شد و این امر همزمان با افزایش ارزش لیره در ترکیه موجب شد که قیمت بسیاری از اجناس تولیدی ترکیه برای صادرات به ایران حدود دو برابر افزایش یابد.

در این گزارش آمده است که بسیاری از بازرگانان و فعالان بازارهای ترکیه که امیدوار بودند در آستانه برگزاری مراسم سال نو در ایران با افزایش تقاضا از سوی این کشور روبرو باشند، هم اکنون با خسارت مالی بسیاری روبرو شده اند.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    48 10
    والله تا اونجایی که ما دیدیم و تجربه کردیم اگر خسارتی هم به صنعت پوشاک ترکیه خورده به خاطر تحریم نیست به دلیل افت شدید ارزش دلاره و گمرکی های بی حد و مرز ی که به واردات از جمله پوشاک تعلق میگیره. وگرنه ورود جنس از ترکیه به ایران به راحتی و به دور از تحریمهای فعلی انجام پذیره اگر مشکلاتی که در بالا ذکر کردم نباشد
    • بدون نام IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
      26 3
      افت شدید ارزش دلار؟!؟
  • مسعود IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    26 1
    اولا دلار از 1000 تومان به 1850 تومان در يك سال رسيد يعني 85% كاهش ارزش پول نه 55 %. دوما بيشتر به نفع اونا شد چون پارسال يه شلوار به ما ميدادند 10 كيلو خرما ميگرفتند ولي امسال همون يه شلوار را ميدن 18 كيلو خرما ميگيرن!
    • کورش IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
      5 1
      خب ما هم باید خرما را گرون تر بدیم (به ریال ) اگر خرما بوده کیلویی 2 دلار الان هم بدیم 2 دلار
  • بدون نام IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    7 6
    حتما موارد غیر رسمی را منظور ننمودند. افراد زیادی را میشناسم که هر دو هفته یکبار دارند به راحتی پوشاک و کالا از ترکیه وارد میکنند. تا الان که دیدم تحریم نقشی نداشته جز بالا رفتن حجم واردات از طریق ترکیه نسبت به قبل.
  • بدون نام UZ ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    33 4
    من یکی از تولیدکنندگان منسوجات هستم (بودم)که به خاطر ورود بی رویه از چین و ترکیه مجبور به تعطیلی واحد خود و بیکاری حدود ۵۰ کارگر شدم از اینکه این خبر را میشنوم بسیار خرسندم .امید به روزی که هیچ واحد تولیدی به خاطر مشکلات اقتصادی مجبور به تعطیلی نباشد .
    • مهندس صنی IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
      10 6
      برادر عزیز اگه شما ناچار به بستن واحد تولیدی خودت شدی بخاطر بی کیفیت بودن اجناستون بوده اگه سعی کنی هزینه های کیفیت رو واسه اجناستون پرداخت کنی مطمئن باش هیچ وقت کارت به تعطیلی نمی کشید شما برو خودتو با یه مثل خودت تو ترکیه بسنج میفهمی چی میگم