سیدنی نماد استرالیاست. شهری است با جذابیت های بیشمار که دویست و هجده سال از زمان تاسیس آن می گذرد . این شهر که در جنوب شرقی استرالیا واقع شده، اولین مکانی است که بیشترین میزان جهانگرد در بدو ورود به استرالیا در آن پا می گذارند.

سیدنی سرشار از تنوع است. ساکنان آن، 4 میلیون شهروندی هستند که عمدتاٌ از پیشینه مختلف قومی، ‌نژادی و فرهنگی برخوردارند. در هر گوشه ای از سیدنی، می توان ردپایی از فرهنگ های گوناگون را مشاهده کرد که در کنار جاذبه های طبیعی، مراکز تفریحی، پارک های ملی و حفاظت شده، موزه ها و گالری های هنری باعث شهرت جهانی شهر شده اند.

سیدنی مرکز ایالت نیو ساوث ولز است . شهر سیدنی ، بسیار گسترده و بزرگ است و شامل 700 محله می شود. در طول زمان، بتدریج هر یک از این محله ها مکان تجمع مهاجرین کشور خاصی شده است. بدین معنا که هر ملیتی براحتی و بسرعت می تواند هم زبان و هم وطن خود را در سیدنی پیدا کند. جالب اینکه مردم در بعضی از این محله ها به زبان انگلیسی صحبت نمی کنند . ‌کسانی هستند که سالهای متمادی در سیدنی زندگی کرده اند و کمتر به زبان انگلیسی آشنا هستند و شاید اصلاٌ ندانند.

مهمترین و ارزشمند ترین مکان طبیعی سیدنی،‌ بندر آن است که دو بنای " هاربر بریج و اپرا هاوس"را در خود جای داده است. این دو مکان، معرف شهر سیدنی به تمامی جهان است و هویت شهر به شمار می آیند. درمیان این دو بنا، آبراهی زیبا امتداد یافته و هر روز، شمار زیادی از بازدید کنندگان را سوار بر کشتی های تفریحی از میان خود عبور می دهد.


هاربر بریج
تا سال 1967 بلندترین بنای شهر سیدنی بود . در زبان محاوره استرالیایی به آن چوب لباسی هم اطلاق می شود و آن بدلیل طراحی قوسی شکل آن است . بر اساس کتاب رکوردهای گینس،‌ این پل پهن ترین پل قوسی جهان و دومین پل طویل قوسی جهان است. پل "بایون بریج" در آمریکا با 70 سانتیمتر طول بیشتر در مقام اول قرار دارد. هاربر بریج 52800 تن وزن دارد که 6 میلیون پرچ دستی اجزای مختلف پل را بهم متصل کرده است.


 

اپرا هاوس
اپرا هاوس سیدنی، ‌از لحاظ معماری یکی از متمایزترین بناها در معماری قرن بیستم بیشمار می رود و از لحاظ هنری، یکی از مشهورترین و معتبرترین اماکن دنیا برای اجرای هنرهای نمایشی است. " اپرا هاوس" سیدنی شامل 5 سالن تئاتر، 5 سالن تمرین نمایش،‌ دو سالن اصلی،‌4 رستوران ،‌ 6 بار و تعداد زیادی فروشگاه است. برای بعضی ،‌ پوسته حلزونی شکل آن ، که شامل یک میلیون و 56 هزار تکه سنگ گرانیت سوئدی است، همچون بادبان قایقهایی است که در اطراف آن در آب هر روزه پرسه می زنند. اپرا هاوس را می توان یکی از مهمترین اماکن توریستی سیدنی دانست. اگرچه فقط تعداد اندکی از بازدیدکنندگان با هدف دیدن نمایش می روند، اما محیط اطراف آن فضایی سرشار از آرامش به ارمغان می آورد.


 

بوندای بیچ
سواحل سیدنی از دیگر مناطق زیبای این شهر بشمار می آیند. عمده سواحل سیدنی رو به سوی اقیانوس دارند که معروفترین ساحل آن معروف به بوندای بیچ است . بوندای یک کلمه بومی استرالیایی است که به " صدای برخورد آب با تخته سنگ" اطلاق می شود. این ساحل پذیرای جهانگردان بیشماری در سال است و بیشتر جهانگردان ایرلندی و انگلیسی تعطیلات کریسمس خود را در کنار ساحل آن می گذرانند. "بوندای بیچ" با امواج خروشان خود هر روزه موج سواران را به رویارویی می طلبد. و کمتر روزی را می توان مشاهده کرد که موج سواری خود را به دست آب نسپرده باشد.


 

دارلینگ هاربر
از مناطق دیدنی دیگر سیدنی "دارلینگ هاربراست. "دارلینگ هاربر" یکی از بزرگترین بندرگاههای دنیاست که جهانگردان و شهروندان سیدنی برای گذراندن ایامی خوش به آن پناه می برند. جاذبه های بیشماری در اطراف آن وجود دارد که منجمله می توان به آکواریوم سیدنی که بیش از 11500 نوع از جانوران آبزی در آن به نمایش گذاشته شده و در نوع خود بی نظیر است، اشاره کرد. موزه دریانوردی استرالیا، ‌باغ چینی دوستی، ‌سالن سینمای آ‌ی مکس" و موزه نیروگاه از دیگر اماکن دیدنی "دارلینگ هاربر" بشمار می روند.


 

برج سیدنی
دیدن شهر از فراز برج سیدنی نیز بسیار جذاب است. در نیمکره جنوبی، برج سیدنی از لحاظ ارتفاع در مقام دوم قرار دارد و رتبه اول متعلق به برج آسمان در اوکلند است. برج سیدنی 305 متر ارتفاع دارد. البته بازدید کنندگان به تمامی طبقات برج دسترسی ندارند . در ارتفاع 250 متری محلی با فضای بسته و با چشم انداز 360 درجه در اختیار بازدید کنندگان قرار دارد. در ارتفاع 260 متری نیز بازدید کنندگان می توانند در فضای باز به تماشای شهر بنشینند. دو رستوران چرخان نیز پذیرای جهانگردان است. برج سیدنی، یکی از محل های فیلمبرداری فیلم "گودزیلا – آخرین نبرد" بود که در فیلم،‌ "زیلا" هنگامی که دیوانه وار در سیدنی می دوید برج را خراب کرد.


 

از لحاظ جهانگردی، سیدنی را می توان یکی از مناطق جذاب دنیا بشمار آورد. بر اساس آمار، در سال 2004 در حدود 21میلیون و 100 هزار نفر از این شهر دیدن کردند. آب وهوای معتدل، سواحل زیبا، ‌جاذبه های طبیعی،‌ امکانات گسترده جهانگردی بهمراه مردم خونگرم و خوش مشرب از جمله دلایلی است که سالانه میلیونها نفر را به این نقطه از کره زمین می کشاند .

47301

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    88 2
    ببخشید؟ ارزونیش کجا بود؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
      9 1
      شوخی کرد شما ببخش با ما نیستن.
  • بدون نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    95 3
    تور 10 روزه سيدني حداقل 7 ميليون تومان است. كجاي اين مسافرت ارزانه؟
    • بدون نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
      9 1
      اون که میگه ارزونه هفت میلیون تومن براش پول تو جیبی روزانه است شما به خودت نگیر با ما نبودن.
    • ساسان IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
      20 2
      دوست عزیز! ارزان سفر کنیم یعنی همین که عکس اونها رو ببینیم و با صرف هزینه اندک اینترنت و زمان بسیار اندک بفهمیم اونجا چه خبره. سفر مجازی! همین
    • بدون نام IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
      5 1
      هفت میلیون بود داداش... الان برو بالا ده میلیون....
  • مارکوپولو IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    12 1
    منظور خبرآنلاین اینه که بجای هزینه کردن و رفتن به استرالیا یا جاهای دیگه دنیا این عکسا و مطالب مربوط بهش رو ببینید و بخونید و تو ذهنتون و کاملاً بدون هزینه و ارزون سفر کنید
  • بدون نام NL ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    12 1
    سرکوچه خبرآنلاینیها یک آزنس مسافرتی هستش که خیلی ارزون حساب میکنه
  • sam IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    2 1
    اين تور رو خوده خبر انلاين كذاشته:))))
  • علی IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    7 1
    نگرفتی ، یعنی ما سفر کردیم، عکسهاشو گذاشتیم ،شما ببینید انگار سفر کردی ، هفت میلیونو بذار جیبت حالشو ببر
  • بدون نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    3 1
    فکر می کنم عنوان مناسبی برای این سلسله اخبارتون انتخاب نکردید. دیروز هم مطلبی با همین رو تیتر "ارزان سفر کنیم" درباره دوبی زده بودید. مطالب شما از حیث اینکه اطلاعات گردشگری درباره یک شهر را ارائه می دهد در خور تقدیر است، اما ربطی به ارزانی ندارد. شما برای سفر به هر کدام از این شهرها باید به تورها متوسل شوید که رقمش را شما بهتر از من می دانید
  • بهرام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    2 1
    در رابطه با موضوع ارزان سفر كنيد منظور با ديدن عكسها و اطلاعات كشورها و شهرهاي مختلف يك سفر مجازي به آنها داشته باشيد . نه اينكه هزينه سفر به اينجاها ارزان است!!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    4 1
    7 میلیون با دلار 2000 تومانی؟
  • میثم IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    2 1
    بعضی وقتا یه سری بازیگرارو واسه یه نقشائی انتخاب میکنن که میدونم رو نروه و مخاطب از اون بازیگر خوشش نمیاد ولی از عمد این کارو میکنن... این تیتر شما هم همین حکایت رو داره... چون میدونین این تیتر میره رو مخه خواننده اونو انتخاب کردین... اگه سیدنیو رمو استانبول و...ارزونه...پس گرونش میشه کره ماه..!؟؟!
  • بدون نام IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    9 1
    داداش، سفر کردی تمام شد!! هزینه اش هم همین پول اینترنتی بود که دادی!!!! تا سفر بعدی!!
  • بدون نام IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    1 4
    در سال 84 كه اونجا بودم بسيار عالي بود ..الان ديگه نور اعلا نور شده
  • علی AU ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
    1 2
    متوجه هستم که دلیل این تیتر نامناسب چیست. فقط خواستم به دوستان تذکر بدهم که استرالیا در حال حاضر از نظر هزینه یکی از گرانترین کشورهای دنیا است. البته برای خودشان با درآمدی که دارند هیچ مساله ای نیست و در رفاه بسیار خوبی هستند ولیکن برای خارجی ها و بویژه ایرانیان فوق العاده گران است (دلار استرالیایی در حال حاضر حدود 200 تومان از دلار امریکا گرانتر است). بویژه مسکن و البسه بسیار گران است.
  • ستار IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۱
    2 1
    میبینی اینا چه شهرهایی ساختن اونوقت ما ایرانیها چه کردیم
  • بدون نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    2 2
    جزیره قشم ، حزیره عجایب خلیج همیشه فارس ارزان سفر کنید و ارزان