رئیس مجلس از نمایندگان خواست تا در تصویب بودجه 91 فرمایشات نوروزی رهبری را مدنظر قرار دهند و هیچ مصلحت​اندیشی سیاسی را در نظر نگیرند.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در نخستین نطق خود در سال 91، با تبریک سال نو به نمایندگان و مردم ابراز امیدواری کرد که آغاز سال نو سرآغاز تفکری نو باشد.
وی از عناصر بزرگ اقتدار در ایران در منطقه یاد کرد که شامل نیروی انسانی متخصص، تنوع شرایط اقلیمی، توان خودکفایی ملی و ... می​شد و در گرو حمایت از توسعه و تولید ملی و پرهیز از واردات بی​رویه است.
رئیس مجلس با بیان اینکه مجلس هشتم در این زمینه قوانین پیش​روانه​ای تصویب کرده است از مخالفت مجلس با واردات محصولات کشاورزی و افزایش سهم یارانه​ای تولید در قانون هدفمند کردن یاارنه​ها یاد کرد و افزود: ظرفیت معدنی کشور امید بخش است و انشاالله که به بخش تولید صنعتی و کشاورزی توجه ویژه​ای در راستای فرمایش مقام معظم رهبری شود.
وی از گام​های مجلس هشتم در زمینه افزایش زمینه کسب و کار و اجرای صحیح قانون سیاست​های اصل 44 سخن گفت و ادامه داد: انشاالله تا پایان مجلس هشتم این روند ادامه دارد. اما برخی اشکالات مدیریتی مانع از استفاده از ظرفیت صنایع کشور است و برخی ظرفیت​ها دچار رکود شده​اند.
لاریجانی با انتقاد از عدم اجرای دقیق قانون هدفمند کردن یارانه ها که به تولید ضربه زده است، تامل مجلس برای اجرای فاز دوم این قانون را به همین دلیل دانست و افزود: باید با کارهای کارشناسانه دغدغه افزایش تورم و رکود تولید مرتفع شود. این در حالی است که اقدام جدید دولت جدای اینکه برخلاف قانون مصوب مجلس است، کمکی به حل مشکل تورم و بیکاری و رونق تولید و فضای کسب وکار نمی​کند و افق روشنی را تصویر نمی​کند.
به گفته وی، اگر این اقدام دولت کمکی به حل مشکلات موجود می​کرد مجلس هم با آن همراهی می​​نمود اما با این وضعیت مجلس نمی​تواند با طرح​های غیرکارشناسی که توفان تورم ایجاد می​کند همراهی کند.
رئیس دیپلمات مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: اگر نگاه اجمالی به برنامه​های دشمنان داشته باشیم متوجه می​شویم که نقطه توجه دشمنان بر پیکره اقتصادی کشور است تا به تولید داخلی صدمه بزنند. آنچه که رهبر معظم انقلاب در طلیعه سال نو فرمودند و بر حمایت از کارو سرمایه داخلی تاکید کردند برای این است که مانع از این اهداف دشمن شوند.
لاریجانی افزود: اگر قوای سه گانه همکاری صمیمانه​ای داشته باشند، می​توانند تحریم​ها را به فرصتی برای جهش از تورم و رکود تبدیل کنند. توصیه وی به نمایندگان این بود که در این راستا، مجلس در ماه​های پایانی عمر خود، بویژه در تصویب بودجه 91 موضوع تولید و بهره​وری را محور توجه خود قرار دهد و هیچ مصلحت​اندیشی سیاسی را در نظر نگیرد.
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی از کنفرانس استانبول یاد کرد و افزود: وقتی انگلیس 500 هزار پوند برای ایجاد اغتشاش در سوریه هزینه می​کند و آمریکا از آن حمایت کرده و با کمک نظامی قصد به هم ریزی منطقه را داشت، می​توان به اهداف این کنفرانس پی​برد. جمهوری اسلامی سال​هاست با این تخیلات آمریکا زندگی کرده و به کشورهای منطقه هشدار داده که آمریکا به دنبال فروش سلاح​هایش به آنها است.
او از اظهارات اخیر هیلاری کلینتون که مدعی شده بود ایران به دنبال حمایت از شیعیان و اختلاف افکنی با جوامع سنی است، یاد کرد و گفت: خانم وزیر تصمیم مرموزانه خود را در لفافه شیعه و سنی بسته بندی کرد، در حالیکه حمایت ایران از فلسطین و غزه و مصر، حمایت از سنی​ها بود نه شیعیان. چرا که ایران به دنیال حمایت از ملت​های مظلوم و مقابله با سیاست​های مداخله جویانه آمریکا و رژیم صهیونیستی است و فرقی نمی​کند که آنها شیعه باشند یا سنی. بلکه یک روابط برادرانه را در پیش گرفته است.
لاریجانی خطاب به برگزار کنندگان کنفرانس استانبول ادامه داد: اگر نگران دموکراسی در منطقه هستید چرا در مورد اوضاع دیکتاتورانه بحرین سکوت می​کنید؟ مراقب باشید با این حاشیه روی​ها فضای تنفس برای رژیم صهیونیستی ایجاد نکنید. مساله شما اصلاحات در سوریه نیست!
رئیس مجلس با بیان اینکه مجلس از اصلاحات در سوریه حمایت می​کند، تاکید کرد: مجلس ایران توطئه​گری در این کشور به اسم دموکراسی را محکوم می​کند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    12 62
    واقعا هم مجلس چقدر در همیاری دولت کوشاست و دائم در مسیر تخریب دولت نقش آفرین نیست چقدر دارد به مردم دلگرمی می دهد برای کشور بحران های خبری و بحران در اندیشه مردم ایجاد نمی کند!!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    0 0
    اگر دستور از بالا بياد چي بازم جرات داريد همراهي نكنيد؟!