خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) نوشت:

مدير گروه علوم قرآنی پژوهشكده قرآن و عترت پژوهشگاه معارج جمع‌آوری، استخراج و انتشار آراء تفسيری آيت‌الله العظمی جوادی آملی از ميان آثار اين مفسر قرآن را مهمترين هدف راه‌اندازی اين گروه برشمرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمود طيب‌حسينی، مدير گروه علوم قرآنی پژوهشكده قرآن و عترت پژوهشگاه معارج با اشاره به راه‌اندازی گروه علوم قرآنی در پژوهشگاه علوم وحيانی معارج بيان كرد: جلساتی برای راه‌اندازی اين گروه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين جوادی‌آملی رئيس بنياد اسراء برگزار شده است و اين گروه فعاليت‌های خود را آغاز كرده است.

وی با اشاره به هدف راه‌اندازی اين گروه قرآنی بيان كرد: كار اصلی اين گروه جمع‌آوری و استخراج آراء تفسيری آيت‌الله العظمی جوادی آملی از ميان آثار اين مفسر قرآن و انتشار آنها است.

طيب حسينی عنوان كرد: يكی ديگر از اهداف راه‌اندازی اين گروه تربيت محقق، پژوهشگر و مدرس در زمينه‌های علوم قرآنی و مفسر قرآن كريم است.

مدير گروه علوم قرآنی پژوهشكده قرآن و عترت پژوهشگاه معارج تصريح كرد: پژوهشگرانی كه در اين گروه علوم قرآنی فعاليت می‌كنند از شاگردان آيت‌الله العظمی جوادی آملی و محققان علوم قرآنی هستند.

وی با اشاره به وضعيت علوم قرآنی در حوزه‌های علميه بيان كرد: با توجه به اينكه حكومت ما حكومتی اسلامی است و ما در زمينه‌های مختلف به معارف و علوم قرآنی نيازمند هستيم همواره بايد تلاش خود در اين زمينه‌ها را ناكافی ارزيابی كنيم.

طيب حسينی تصريح كرد: معارف و علوم قرآنی از حوزه‌هايی است كه رشد در آنها نبايد متوقف شود؛ در حال حاضر در حوزه‌های علوم قرآنی و تفسيری حوزه‌های علميه نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته‌اند اما هنوز با وضعيت آرمانی و مطلوب فاصله داريم.

وی بيان كرد: با توجه به اقبالی كه از سوی طلاب جوان حوزه‌های علميه نسبت به علوم قرآنی و تفسيری وجود دارد اميد داريم بتوانيم روز به روز گام‌های بلندی در اين زمينه برداريم.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =