۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰

خبر هدیه رئیس‌جمهور به هنرمندان را شنیده‌اید؟! ظاهراً نحوه این هدایا به‌گونه‌ای بوده که اعتراض خیلی‌ها را برانگیخته.


. از جمله برخي از صنوف طي اطلاعيه‌اي رسمي به اين خاصه خرجي اعتراض كرده‌اند و خواهان رعايت شأن هنرمندان شده‌اند. حرف معترضان درست و منطقي است منتهي بد نيست هنرمندان عزيز خودشان هم كمي به فكر شأن و مرتبه هنري‌شان باشند. به‌هرحال از قديم گفته‌اند حرمت امامزاده را متولي امامزاده نگه مي‌دارد. از مسئولان دولتي كه بيش از اين انتظار نمي‌رود. آنها در اين سال‌ها به‌خوبي نشان داده‌اند كه مرادشان از حفظ شأن و كرامت انساني چيست. تعريف آنها از هنر و هنرمند هم كه كاملاً مشخص است. سؤال اين است كه هنرمندان چرا بايد تن به چنين مناسباتي بدهند؟! آيا حقيقتاً آنها كه در صف ايستادند، به يكديگر تنه زدند، همديگر را هل دادند و گاه عربده هم كشيدند تا پاكت 300 هزار توماني را دريافت كنند، محتاج اين پول بودند؟ گيرم محتاج بودند، چيزي از شأن و كرامت انساني نمي‌دانستند؟ براي خودشان هيچ ارزشي قائل نبودند؟ هنرمندي كه در هيأت قهرمانان آييني و ملي نقش ايفا مي‌كند نمي‌داند مردم براي او چه شأن و مرتبه‌اي قائلند؟ متأسفانه همه ما طبق يك عادت زشت و ديرينه ترجيح مي‌دهيم به‌جاي انتقاد از خود ديگران را مقصر جلوه دهيم. و اين ديگران چه بهتر كه دولتمردان باشند. من مدافع دولتمردان نيستم و به حكم «الناس علي دين ملوكهم» رفتار يك جامعه را بازتابي مي‌دانم از رفتار حاكمان و فرادستان. مردم همانند يك آيينه انعكاس مي‌دهند زشتي و زيبايي را. اگر انوار پاك در آنها تاييد شود نور و روشنايي را نشان مي‌دهند و اگر ظلمت و پليدي روبه‌رويشان قرار بگيرد تيرگي و زشتي را باز مي‌نمايانند. اما حكايت هنرمندان حكايت ديگري است.
آنان اگر حقيقتاً هنرمند باشند و با عالم معنا نسبتي داشته باشند نمي‌توانند همانند «بس بسياران» و «رمه‌گان» رفتار كنند. هنرمند حقيقي شأن آموزگاري دارد و آموزگار يك قوم حتي اگر به نان شبش محتاج باشد آبروي فقر و قناعت نمي‌برد و براي 300 هزار تومان كه چه عرض كنم براي 300 ميليارد هم گردن خم نمي‌كند؛ چه رسد به اين حركات شنيع كه آدمي از شنيدنش هم شرم مي‌كند.
آن‌كه طرح هديه به اين جماعت را تدارك ديده جوهر و جنم آنان را بهتر از هر كس ديگري مي‌شناخته. خدا امواتش را بيامرزد كه ته نشست وجودي برخي از مدعيان هنر را آشكار كرد تا سيه‌روي شود هر‌كه در او غش باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    11 1
    همین طبع بلند و فکر بلند این منش بلند را به تو داده است آ سید زنده باشی
  • مهرداد IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    15 0
    بعضی از هنرمندان (البته اگه بشه گفت هنرمند که حدود 98 درصد هستند) واسه 300 هزار تومن که هیچ و 300 تومن هم می تونن به بغلدستیشون تنه که هیچ اصلاً بترکوننش! هرکی می گه من دروغ میگم منفی بزنه ولی انصافاً با عقلتون تصمیم بگیرین.
  • مرتضی IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    2 13
    جناب موسوی عزیز من نمیدونم این خبرنگارهایی كه در صف ايستادند، به يكديگر تنه زدند، همديگر را هل دادند و گاه عربده هم كشيدند تا پاكت 300 هزار توماني را دريافت كنند چه کسانی هستند!!!؟ بنده یا هر همکاری که به ریاست جمهوری مراجعه کردیم بدون هیچ صفی و در کمال احترام در کمتر از 2 دقیقه موفق به دریافت هدیه شدیم. جای تعجب داره انتشار چنین مطالبی در سایت خبرآنلاین
    • بدون نام IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
      3 2
      خوش به حال تو آن وقت می ارزید برای 300 هزار تومان ... واقعا که...
    • مرتضی IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
      1 9
      دوست بدون نام کاملا مشخصه افرادی که خبرنگار نما هستند و موفق نشده اند هدیه ای دریافت کنند، دارند اعتراض می کنند این هدیه حق خبرنگارا بوده. برای اولین بار هم نیست که پرداخت میشه. به بنده هم خیلی محترمانه و بدون صف و ... دادن.چرا که نگیرم؟؟ حالا اگه به شما ها ندادن بحثش جداست.حق میدم ناراحت باشید
  • بدون نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    6 1
    کاملا موافقم. اگر یک روز هر نفر بنشیند و از خود بپرسد که من حاضرم خود را چند بفروشم، یعنی پس از آن دیگر از خودم هیچ اختیاری نداشته باشم و تا آخر عمر هم هیچ پول دیگری به دست نیاورم شاید کم کم ارزش خودش را پیدا کند. واقعا انسان چند می ارزد؟
  • سید مرتضی IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    1 12
    سلام یه سوال اگه به شما هدیه بدند نمی رید بگیرید کی از هدیه بدش میاد؟
  • عابر IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    3 14
    تأملي در احوال خودتان هم بفرماييد بد نيست حضرت والا! رابطه خود شما با حوزه هنري چگونه است. همين که به جاي پاکت پول به حسابتان واريز مي شود معني اش اين است که شأن هنرمندي را رعايت کرده ايد؟!!! يکسره گوشه اي نشستن و مدام به اين و آن گير دادن که کاري ندارد. سوزني هم به خودتان بزنيد مدعي اعظم!!
  • بدون نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    0 1
    من اصلا نرفتم سراغ دريافت هديه خبرنگاران و وقتي شرح فاجعه را از زبان همكارانم شنيدم خدا را شكر كردم كه به حرف دلم و به حرف عقلم گوش كردم و نرفتم.
    • بدون نام IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
      0 0
      خبرنگار عزیز به حرف عقلت؟!!!!!!!!!!! یا به حرف همکارانت اشتباه کردی نرفتی امیدوارم به حرف دلت و عقلت گوش کنی و بری تا ببینی ...