امیرطاهرخانی، موید حسینی صدر و مصطفی کواکبیان سه تن از ناطقان پایان جلسه علنی امروز مجلس بودند.

به گزارش خبرآنلاين، مويد حسيني​صدر نماينده خوي تعريفي از خواص در ادبيات امام خميني (ره) ارائه داد مبني بر اينکه «خواص در دوران رفاه از همه پرخرج تر و در هنگام سختي کمتر از همه کمک مي دهند و....». وي بر اين اساس افزود: برخي از اين خواص با زر و زور عليه نماينده دولت صف آرايي کردند، اما مردم خوي حماسه آفريدند و بار ديگر مرا برگزيدند. دولت بداند ادامه فعاليت چنين خواصي در پست​هاي دولتي براي کشور هزينه دارد.
وي با ابراز تاسف از اينکه رانت خواري هر روز در کشور بيشتر مي​شود، از دولتمردان پرسيد: سود دلالي دلار به جيب چه کسي مي​رود؟ وام​هاي کلان را چه کساني مي​گيرند؟ چرا 600 ميليارد تومان به افراد بانفوذ داده مي​شود؟ چه کسي بر هزينه اين پول​ها نظارت مي​کند؟ يک و نيم ميليارد تومان بودجه به اسم «شمس تبريزي» گرفته​اند در حاليکه آرامگاهش در خوي، حتي سرويس بهداشتي هم ندارد!
مصطفي کواکبيان نماينده سمنان هم نطقش را با آيه​اي از قرآن و شعري از حافظ با اين مطلع «ما در ره عشق اسيران بلاييم، کس نيست چنين عاشق و بيگانه که ماييم» براي تسليت ايام شهادت حضرت فاطمه(س) آغاز کرد که با فرياد احسنت-احسنت نمايندگان روبرو شد.
او سپس افزود: قانون هدفمندسازي يارانه​ها رديف مشخصي در لايحه بودجه 91 ندارد و اميد آن مي​رود که مجلس جلوي بي​قانوني دولت را بگيرد و مانع از ضرر مجدد بخش صنعت شود. وي با بيان اينکه مردم مشکلات زيادي در اجراي هدفمندي يارانه​ها يافته​اند، مراجعه آنها به سايت هدفمندسازي و اعلام تمايل به تداوم در دريافت يارانه را باعث کلافگي مضاعف مردم خواند.
دبيرکل حزب مردم سالاري با بيان اينکه اين حزب براي انتخابات دور دوم مجلس، در تهران پنج نامزد و در سراسر کشور 12 نفر را معرفي مي کند، افزود: انشالله مردم براي عدم يک دستي در مجلس نهم به نامزدهاي ما راي خواهند داد. وي افزود: برخي مي​گويند که انتخابات آينده رياست جمهوري و شوراها فقط ميان دو طيف اصولگرا بايد باشد اما ما مي گوييم که اين اصلا به نفع آنها نيست. انشالله حتما در انتخابات رياست جمهوري شرکت مي کنيم و حرف آنها که آن طرف آب براي ما تعيين تکليف مي کنند هم اه به جايي نخواهد برد.
کواکبيان با بيان اينکه هيچ خانواده​اي نداريم که دست کم دو بيکار نداشته باشد، افزود: بيش از 200 هزار نفر در بهمن ماه سال پيش به آمار بيکاران افزوده شد است. مردم مي گويند وعده تحقق يک و نيم ميليون شغل پيشکش، لااقل اشتغال موجود را حفظ کنيد.
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، در خصوص مذاکرات اخير ايران و 1+5 نيز ابراز اميدواري کرد که نتيجه مذاکرات به رفع هرگونه تحريم و قطعنامه​ بيانجامد.
امير طاهرخاني نماينده تاکستان هم در نطقش از بريخ اقدامات خلاف قانون در برگزاري انتخابات انتقاد کرد و گفت: مگر صندلي مجلس چقدر مي​ارزد که برخي اينچنين دست به کارهاي ضد قانوني مي زنند؟ متاسفانه بازار انتخابات به يک بازار کاسب کارانه تبديل شده و انتخابات از مسير عادي خود خارج شده است. در تاکستان هم شاهد بوديم که عنصر بداخلاقي​هاي انتخاباتي توسط کساني که ابتدايي ترين ارزش هاي انقلابي را قبول ندارند، چگونه قانون را زير پا گذاشت.
وي بر اين اساس ادامه داد: از شوراي نگهبان انتظار مي​رود که بررسي دقيق تري در مورد نتايج انتخابات صورت مي​دادند تا حقايق قرباني مصلحت ها نمي​شد. اگرچه تخلفات قانون در تاکستان محرز است، اما هرچه که قانونا اعلام شود را مي پذيرم.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    1 0
    باید دقت کنیم 30 سال پیش آرا نفر سی ام که به مجلس راه یافت بیش از یک میلیون بود باید شرایط را بازگرداند تا مردم اعتماد کنند