سخنگوی اداره گمرک اندونزی به سرویس جهانی بی بی سی گفت این افراد بیشتر از ده میلیون دلار ماده مخدر مت آنفیتامین و هروئین به همراه داشته اند.

بی‌بی‌سی فارسی نوشت:

ماموران گمرک اندونزی ده ایرانی را به اتهام تلاش برای ورود غیرقانونی مواد مخدر به این کشور بازداشت کرده اند.

این گروه شامل هشت زن و دو مرد است که با پروازهای جداگانه از چهار کشور وارد فرودگاه بین المللی سوکارتو-هاتا در جاکارتا شده بودند.

سخنگوی اداره گمرک اندونزی به سرویس جهانی بی بی سی گفت این افراد بیشتر از ده میلیون دلار ماده مخدر مت آنفیتامین و هروئین به همراه داشته اند.

مقام های اندونزی می گویند از بازداشت شدگان حدود ۲۷ کیلوگرم مت آنفیتامین جامد و ۲۳ لیتر مت آنفیتامین مایع به دست آمده است.

این بزرگترین محموله مواد مخدر است که تاکنون در فرودگاه بین المللی جاکارتا توقیف شده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، بازداشت شدگان مواد مخدر همراه خود را در ظروف غذا و بسته های لوازم بهداشتی جاسازی کرده بودند.

گفته می شود هر هشت زن بازداشت شده در لحظه دستگیری محجبه بوده اند.

تلویزیون اندونزی تصاویری را از نه تن از بازداشت شدگان پخش کرده است. نفر دهم، که یک مرد ۲۶ ساله است پس از بازداشت سعی کرده بود خودکشی کند و در بیمارستان بستری شده است.

پلیس اندونزی می گوید بر این باور است که بازداشت شدگان عضو یک گروه بین المللی قاچاق مواد مخدر هستند و در حال تحقیق درباره رابطه احتمالی آنها با دو نفر دیگر هستند که روز دوشنبه به همین اتهام بازداشت شدند.

این دو نفر یک ایرانی و یک آمریکایی هستند و ارزش مواد مخدر به دست آمده از آنها حدود یک میلیون دلار عنوان شده است.

اندونزی قوانین شدیدی برای مبارزه با مواد مخدر دارد و در حال حاضر ۱۴۰ تن در این کشور منتظر اجرای حکم اعدام خود در این رابطه هستند.

چهل تن از این افراد از اتباع خارجی هستند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 21012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =