روزنامه اعتماد در گفت​وگویی با علی مطهری نوشت:

*مناسب‌ترین رویداد مجلس هشتم، قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بود که البته درست اجرا نشده است و نامناسب‌ترین هم قانون دانشگاه پولی بود که در برنامه پنجم توسعه تصویب شد. طرح دانشگاه پولی طرح خوبی نبود و یک تبعیض آشکار بود و با عدالت اجتماعی در تضاد است. مخالف تصویب آن بودم و در زمان بررسی آن هم اخطار قانون اساسی دادیم، اما رییس وقت جلسه نپذیرفت.
*[با اصلاح مواد 196 و 197 آیین‌نامه داخلی مجلس درباره طرح سوال از رییس‌جمهور] این موضوع کارایی لازم را در حد خود پیدا می‌کند، چون ما نباید از سوال در حد استیضاح توقع داشته باشیم. هدف از سوال از رییس‌جمهور این است که افکار عمومی را روشن کند، آنگاه فشار افکار عمومی، جامعه را در مسیر درست هدایت می‌کند....در آیین‌نامه قبلی رای‌گیری برای پاسخ‌های رییس‌جمهور وجود نداشت. زمان طرح سوال هم کم بود و امکان تقسیم زمان هم وجود نداشت. لذا نمایندگان درباره پاسخ‌های رییس‌جمهور نمی‌توانستند اظهارنظر کنند و رییس‌جمهور هم موضوع را جدی نمی‌گرفت. این کاستی‌ها در مصوبه جدید رفع شد.
*یکی از راه‌های عزل رییس‌جمهور طبق بند 10 اصل صدودهم قانون اساسی حکم دیوان عالی کشور به تخلف وی از وظایف قانونی است. بنابراین ارجاع موضوع سوال از رئیس جمهور به قوه قضاییه می‌تواند مقدمه این امر باشد و به صورت بالقوه در وضعیت رییس‌جمهور موثر است.
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نگران AE ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    4 5
    یک تبعیض آشکار بود و با عدالت اجتماعی در تضاد است!! متاسفم واقعا یعنی چه؟ اگر کسانی که وضع مالی بهتری دارند و بتوانند با پرداخت بیشتر هم برای فرزندانش هم برای دانشگاه کاری انجام دهند ضد عدالت است این چه حرفی است که یک نماینده میزند! اگر پرداخت بیشتر باعث پیشرفت دانشگاه ها چه سخت افزاری( آزمایشگاه ساختمان ...) و چه نرم افزاری ( استاد ..) شود این ضد عدالت است؟! چون من میدانستم فرزندم از پس سد کنکور به راحتی نمی گذرد و همچنین نمیخواستم عمرش را در واحد کتابداری ویا ...در دانشگاه آزاد واحد ابر قو و یا ...!گدراند او را به خارج فرستادم و اکنون در رشته دانپزشکی در امریکا مشغول تحصیل است .حالا ضمن نگرانی باید سالانه مقادیری ارز هم خارج کنم و امیدوار باشم که او به ایران برگردد. این عدالت اجتماعی است؟!
  • مهدی IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    0 0
    علی مطهری نماینده شجاع و صریحیست.این ویژگی او بسیار قابل توجه است