بازیگرانی از سوریه، لبنان، عراق و کویت در فیلم «روز رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش بازی می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین،در «روز رستاخیز» بازیگرانی از عراق، کویت، لبنان، و سوریه بازی کرده‌اند که معروفترین بازیگر عرب این فیلم جمال سلیمان بازیگر مشهور سوری است و در کنار او طلعت حمدی، رضوان عقیلی و فواد سرور از سوریه، داود حسین از کویت، یوسف شکرجی از عراق و فواد ابراهیم از لبنان ایفای نقش کرده‌اند.
 

 

فیلمبرداری پروژه «روز رستاخیز» از 16 بهمن‌ماه سال 88 همزمان با اربعین حسینی در شهرستان بم آغاز شد و پس از پشت سرگذاشتن بیش از 250 جلسه فیلمبرداری در شهرهایی چون شهداد کرمان، اصفهان، شاهرود، رباط کریم و تهران 12 دی‌ماه 89 تمام شد.
 
 
«روز رستاخیز» از مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا را روایت می‌کند. مدت زمان این فیلم که موسسه «فرهنگ تماشا» آن را تهیه کرده دو ساعت و 30 دقیقه برای نمایش است.
 
 
«روز رستاخیز» از 24 بازیگر که نقش‌های پیش‌برنده را به عهده دارد بهره برده و حدود 40 بازیگر دیگر و هفت بازیگر زن و مرد مهمان، مقابل دوربین حسین جعفریان مدیر فیلمبرداری و علی برازنده فیلمبردار رفته‌اند.
 
 
آرش آصفی که با «روز رستاخیز» به سینما معرفی می‌شود، نقش «بُکِیر» فرزند حربن یزید ریاحی را به عنوان یکی از کاراکترهای اصلی این فیلم برعهده دارد.
 
 
پوریا پورسرخ،حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان،بابک حمیدیان، بهادر زمانی،انوشیروان ارجمند،علی‌جاویدفر، انوش معظمی،حمید جدیدی و میرطاهر مظلومی از بازیگران «روز رستاخیز» هستند.
 
از بازیگران زن فیلم که به عنوان بازیگر مهمان مقابل دوربین رفته‌اند می‌توان به شقایق فراهانی، مهتاب کرامتی، لیلا بلوکات و زهره‌ حمیدی اشاره کرد.

 


مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس، محسن موسوی طراح گریم فیلم را برعهده داشته است. این فیلم از تکنیک‌های برتر جلوه‌های ویژه تصویری CGI بهره می‌برد و با پرده عریض اسکوپ و بهره‌مندی از صدای دالبی دیجیتال ساخته شده است.


58246

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین غلامحسینی IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    11 3
    کی پخش میشه؟
  • محمد IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    14 5
    امیدوارم فیلم خوبی ازآب دربیادواکران خوبی درایران وجهان داشته باشه