۲ نفر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶

مهر نوشت:

مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی با اعلام اینکه سکه‌ها از سال 86 به این طرف با تاریخ همان سال ضرب می‌شوند، دلیل این امر را جلوگیری از خرید و فروش سکه با تاریخ سال‌های پائین‌تر با نرخ کمتر در بازار اعلام کرد.

پیمان قربانی با اعلام اینکه ضرب سکه در بانک مرکزی دائما در حال انجام است، گفت: ضرب سکه متوقف نمی شود.

مدیر اداره بررسی ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی در پاسخ به این سئوال که چرا سکه هایی که هم اکنون در بازار وجود دارد با سال ضرب 86 و قبل از آن است، گفت: بانک مرکزی از سال 86 به این طرف سکه هایی را که ضرب می کند با تاریخ سال 86 است.

وی افزود: بانک مرکزی سکه هایی را که در سال های 87، 88، 89، 90 و 91 ضرب کرده است با تاریخ ضرب سال 86 بوده است.

مدیر اداره بررسی ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی در مورد دلیل انجام این کار توسط بانک مرکزی عنوان کرد: با توجه به اینکه سکه فروشان و فعالان بازار سکه، با توجه به سال ضرب سکه نرخ برای آن تعیین می کردند، بانک مرکزی تصمیم گرفت که برای جلوگیری از انجام این کار سال ضرب سکه ها را پس از سال 86 با همان تاریخ ضرب کند.

وی این اقدام را راهکار بانک مرکزی برای جلوگیری از خرید و فروش سکه با تاریخ های متفاوت با نرخ های متفاوت عنوان و تصریح کرد: به همین دلیل سکه هایی با تاریخ سال های بعد از آن در بازار وجود ندارد.

قربانی عنوان کرد: فعالان بازار سکه، سکه های سال های پائین تر را با نرخ های کمتری خریداری می کنند و به همین دلیل بانک مرکزی تصمیم گرفت که سال ضرب سکه ها را تغییر ندهد.

 

/31222

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    29 2
    راهکار خوبی است. البته یکبار گفته شد که میخواهند کلا" تاریخ ضرب سکه را بردارند که این شاید بهتر باشد. پیشنهاد به بانک اینست که سکه‌های سال‌های قدیم را خودش بگیرد و با دریافت هزینه ضرب سکه، معادل تاریخ جدید را تحویل متقاضی دهد.
    • كامياب IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
      9 2
      صحيح مي فرمايند. البته اگر ما به التفاوت هزينه ضرب مجدد از كاهش قيمت آن ، بعلت سال ساخت ، كمتر باشد. البته از ياد نبريم كه اين بازي كاهش قيمت سكه را يك بانك !!! آغاز نمود و به بخشنامه هاي بانك مركزي در اين رابطه هم هيچ توجهي ننمود !
  • بدون نام GB ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    10 4
    این فرمایشها به این معنا است که بانک مرکزی در برابر سکه فروشان به شدت کم آورده است. به جای آنکه در مورد سکه (یعنی کالایی که خود تولید میکند) موازین مناسبی برقرار کند به این راهکارهای عجیب متوسل میشود. از فردا ایران خودرو هم برای آنکه قیمت خودروها یکسان شود همه را مدل 1386 اعلام کند!!! بانک مرکزی باید قویتر از این باشد.