دنیزلی و استیلی هر کدام دست روی مهره هایی گذاشتند تا در پرسپولیس موفق شوند.دنیزلی حرفی نزده اما استیلی می گوید ابزار او برای موفقیت کافی نبوده است!

سعید اکبری: حمید استیلی چندی پیش گفته بود، دنیزلی باید به خاطر نتایج پرسپولیس بیاید و توضیح بدهد، حالا نیز گفته: «اگر تیم او نتیجه گرفته حتما دنیزلی ابزار بهتری در آسیا داشته است.» این جمله حمید استیلی ناخودآگاه، این جملات او را به یاد همه انداخت، وقتی مهمان خبر بود: «تیم بسیار خوبی بسته ام. از استقلال بهتر نباشیم، کمتر هم نیستیم. خیلی بازیکنان خوبی دارم.» ابزار در آن روزها برای استیلی مهیا بود اما حالا می خواهد به طرفداران بفهماند او ابزار نداشته، بلکه این دنیزلی بوده که اگر در آسیا موفق شده، حتما ابزار لازم را داشته است. حالا یک مقایسه عادی بین خریدهای حمید استیلی و مصطفی دنیزلی نشان می دهد کدام توانستند ابزار خوبی برای کار ردیف کنند.
خریدهای حمید استیلی
مهرداد اولادی: البته که هر کس دیگری هم جای استیلی بود، اولادی را می گرفت؛ مخصوصا در آن روزها که پیشنهادهای رنگارنگی داشت. طبق اعتراف خود مهرداد، انتقال او به پرسپولیس یک اشتباه بود. هر چه بود، یک بازیکن ششدانگ به تیم استیلی رفت اما او هرگز در طول فصل، جزو ابزارها به حساب نیامد. 985 دقیقه بازی و یک گل در لیگ برتر حاصل کار مهرداد در پایان فصل بود.
میثاق معمارزاده: استیلی او را خرید تا با حقیقی سر چارچوب جنگ باشد. اما این جنگ بازنده ها بود. حقیقی بد بود، معمارزاده ثابت کرد از او بدتر است. میثاق یک فصل تلخ، مملو از اتفاقات بد سپری کرد. بازیکنان پرسپولیس هر نوع تیکه ای بارش کردند و رسانه ها هر چه خواستند برای میثاق نوشتند. معمارزاده 1315 دقیقه تلخ در پرسپولیس بازی کرد و گل های متعددی خورد. فصل تلخ او از ابتدا شروع شد. از جایی که استیلی بیرونش گذاشت تا به حقیقی بازی دهد. اما بازگشت دوباره نیز دردی از میثاق دوا نکرد.
ممدو تال: از آن دسته خریدهای عجیب استیلی بود که به لطف دنیزلی کمی بال و پر گرفت. استیلی وقتی او را خرید تازه فهمید به کارش نمی آید. تال در لیگ 750 دقیقه بازی کرد و جزو خریدهای بد پرسپولیس بود و شخص استیلی. این هم سومین خرید بد حمیدخان!
محمد نصرتی: از استقلال پیچید و سر از پرسپولیس در آورد. فتح ا.. زاده در جایی گفته بود: «حاجی جان سر پرسپولیس کلاه گذاشتیم!» نصرتی یکی از با ثبات ترین بازیکنان پرسپولیس در بازی کردن بود اما به اندازه تمام مدافع های پرسپولیس در ضعف خط دفاعی نقش داشت. محمد در لیگ قهرمانان تنها در بازی برگشت الهلال فوق العاده ضعیف بود اما در مابقی خوب. نصرتی را باید بهترین خرید استیلی دانست که از نظر فوتبالی متوسط عمل کرد.
جواد کاظمیان:در ساعات پایانی نقل و انتقالات به پرسپولیس آمد. کاظمیان 1550 دقیقه بازی کرد با 5 گل زده. خیلی تلاش کرد اما همین بود. با استایلی که کمی شبیه کشتی گیرها شده بود. راضی بود یا نبود، استیلی او را آورد. کاظمیان را نمی توان خرید خوبی تصور کرد چون آمده بود به خاطر پیراهن قرمز و عشقی که به این تیم داشت. بعد از یک سال بد در سپاهان، کسی نفهمید با چه میزان آمادگی با پرسپولیس بست. حمید هم مثل کسی نفهمید!
خریدهای دنیزلی:
آودوکیچ: مانعی برای آبروریزی بزرگ مقابل الهلال. مقابل عرب هایی که می گفتند خون عرب در رگ شان است. آسمیر در لیگ قهرمانان بسیار خوب عمل کرد و همان جا، جور تمام گلرهای ایرانی را در لیگ برتر کشید. آودوکیچ در 6 بازی 5 گل خورد و بی شک اگر یکی از گلرهای ایرانی به جایش بود، این عدد زیر دو رقم نمی آمد! او بهترین خرید دنیزلی بود در کنار پولادی.
مهرداد پولادی: بی شک اگر هر کس به جای دنیزلی بود، شاید از این میزان توانایی مهرداد، به اندازه حالا استفاده نمی کرد. دنیزلی هر جا از او بازی گرفت، فوق العاده بود. پولادی یکی از ستاره های پرسپولیس در لیگ قهرمانان بود و در تمام مسابقات حضور داشت. در بازی الشباب نیز یکی از عوامل اصلی برد بود. اگر مهرداد در لیگ می توانست برای پرسپولیس بازی کند، بی شک دغدغه های دنیزلی کمتر می شد.
مهدی مهدوی کیا: دنیزلی درک کرد و مهدی را بازگرداند. دنیزلی انسانی با مهدی برخورد کرد، برخوردی که در ابتدای فصل با او نشد. کیا به پاس همه زحماتش برای پرسپولیس، به تیم محبوبش بازگشت. کیا در راست پرسپولیس گاه و بیگاه فوق العاده بود. در دبی رویایی اش که 3 بر 2 بردند و در بازی برگشت راه آهن که نیمه دوم آمد و باعث شد پرسپولیس جان تازه بگیرد. مهدی در تیم دنیزلی فیکس نبود و اغلب روی نیمکت نشست اما هر زمان به عنوان یار تعویضی به زمین رفت، عالی کار کرد.
حسین هوشیار: در بین خریدهای پرسپولیس، خرید خوبی نبود. معلوم نبود تحت چه شرایطی این گلر را خریدند. هوشیار در ابتدای کار خوب بود اما رفته رفته نشان داد هنوز کار دارد تا گلر اول پرسپولیس شود. این دروازه بان را قبل از اینکه دنیزلی به پرسپولیس بیاید خریداری کردند.
ایمون زاید: با نوسان در طول نیم فصل دوم اما در نهایت تاثیرگذار و مفید. زاید را باید یکی از بهترین خریدهای خارجی در چند سال گذشته پرسپولیس دانست. هر جا که منتقدان به او تاختند درخشید. از دربی معروف بگیرید که هت تریک کرد و کریمی به او گفت: «از تو عذر می خواهم چون فکر می کردم بازیکن خوبی نیستی» تا همین بازی الشباب که جواب انتقادهای دیگر مهاجم های تیمش را با بازی خوبش داد. 7 گل در لیگ برتر و 5 گل در لیگ قهرمانان حاصل کار زاید بود. اگرچه زاید را دنیزلی به پرسپولیس نیاورد اما بعد از یکی دو ماه این بازیکن خارجی در دومین بازی خودش جواب اعتماد دنیزلی را داد تا با زدن سه گل به استقلال به یکی از بازیکنان ثابت این تیم تبدیل شود.
 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =