رئیس پلیس تهران ؛امروز در راستای ارتقای طرح های امنیت اخلاقی اعلام کرد: مامورانی که در سطح شهر تهران با بدحجاب ها برخورد می کنند همگی دارای تحصیلات عالیه هستند و آموزش های لازم را در این رابطه دیده اند.

سردار ساجدی نیا در رابطه با تشدید طرح امنیت اخلاقی و برخورد با بدحجابان گفته است مامورانی که بدحجابان تذکر می دهند همگی دارای تحصیلات عالیه هستند و آموزش های لازم را در رابطه با اجرای هرچه بهتر ماموریت دیده اند...

پیش از این و در سال های گذشته نیز شدت گرفتن طرح های امنیت اخلاقی در دستور کار ماموران پلیس بود و سرانجام تمام این ماموریت ها به خروجی فرهنگی و اجتماعی قابل توجهی نرسیدند.یک مسئله بسیار مهم در طرح تشدید امنیت اخلاقی امسال برگزاری کلاس های روانشناسی و علوم اجتماعی است.به گفته رئیس پلیس تهران،بدحجابان پایتخت پس از محرز شدن جرمشان،توسط پلیس های زن به پایگاه منتقل می شوند و سپس توسط روانشناسان و کارشناسان علوم اجتماعی مورد مشاوره قرار می گیرند.

یک نکته تامل برانگیز در این طرح جدید ؛همین مسئله آموزش و برگزاری کلاس در پایگاه ها است.جایی که هیچ ربطی به آموزش ندارد و هرکس خدای ناکرده سروکارش به آنجا بیفتد،به تنها چیزی که می اندیشد رهایی و خلاصی است.البته آموزش در هر اجتماعی شرط پیشرفت و دوری از مفسده های گوناگون است اما بعید بنظر می رسد که برگزاری این کلاس ها وقتی خانمی گرفتار قانون شده باشد تاثیر مثبتی بروی داشته باشد.ضمن اینکه عمدتا وقتی حرف از روانشناس و کارشناس علوم اجتماعی پیش می آید خلق الله این انگ را می چسبانند که مگربیمار روانی هستیم و یا مغزمان کمی تا قسمتی مشکل دارد.و ممکن است اصلا این سئوال پیش بیاید که بدحجابی چه نوع بیماری است؟اگر حرف و سخن اصلی به روی مانکن ها باشد بحث دیگری است.افرادی که باآگاهی و حتی با برنامه ریزی لباس هایی خارج از عرف می پوشند و یا میک آپ خاص دارند و به طور کلی مانکن خیابانی نام گرفته اند ممکن است واقعا احتیاج به کلاس مشاوره داشته باشند ولی آیا بقیه بدحجابان در این زمره قرار می گیرند.کار پلیس در این مقطع،حتما باید کاری فرهنگی تلقی شود؟این شبه معادله را در نظر بگیرید:

دستگیری توسط پلیس تحصیلکرده زن+هدایت به پایگاه+برگزاری کلاس های توجیهی توسط روانشناسان =رفع بدحجابی ؟!

این معادله در ظاهر اصلا مجهول ندارد درحالیکه حداقل چندین و چند نوع مجهول درآن مستتر است.و مهمترین آنها نبود کار فرهنگی در خانواده است.بحث رسانه ی ملی نیز که دیگر تکراری شده.هیچ سازمانی کار علمی را در این زمینه انجام نمی دهد و اصلا مقوله فرهنگ سازی در این زمینه فراموش شده است.جدای از این کارها نیز متولی خودشان را ندارند.وقتی صدا وسیما کار فرهنگی در این رابطه نمی کند و اگر برنامه هایی هم دارد از شدت ضعف در ساختار و یا تکراری بودن قابل دیدن نیستند،آن وقت پلیس قرار است کار علمی و فرهنگی انجام دهد و در مقرر پلیس کلاس درس و بحث تشکلیل  دهد.

در باره بدحجابی بارها گفته شده که امری است که دارای پروسه های گوناگون و زمانبری است.هیچ جوانی ابتدا به ساکن طرز پوشش و آرایشش را یاد نگرفته و یا هیچ کدام از جوان ها به یک مرتبه تصمیم نگرفته اند که ساده پوش باشند.آموزش در محیط خانواده و مدرسه و حتی دانشگاه،رفتارهای فامیلی و دوستان مرتبط،آنچه که از رسانه های داخل به عنوان الگو جذب می شود و فاکتورهای بسیار دیگری وجود دارند که باعث می شوند مقوله حجاب برای یک شخص اولویت اول باشد و برای برخی الویت های ثانویه...این فاکتورها همانا مجهول هایی هستند که ما در معادلاتمان برای حل مسئله بدحجابی از آنها غافلیم.بدحجابی مسئله ای فرهنگی است و نه پلیسی و این رفتارها در گذر زمان شکل می گیرند چگونه انتظار داریم با برگزاری یک کلاس روانشناسی آنهم در مقرر پلیس به نتیجه درخور دست پیدا کنیم.سازمان های فرهنگی و رسانه ی ملی کی باید به وظایف خود به طور دقیق عمل کنند؟

کد مطلب 215107

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 78
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    این طرح ها باید در طول سال اجرا شوند.تجربه نشان داده وقتی طرحی پراکنده به اجرا گذاشته شود نتیجه مطلوب نخواهد داشت.نباید با بدحجابی فقط در تابستان مبارزه کرد و با آن شدت عمل به خرج داد.
    • رضا US ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
      خدا رو شکر شما دیکتاتور نبودید وگر نه معلوم نبود 1000 نفر شکنجه یا به کشتن میدادید
    • بدون نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
      18 2
      نیروی انتظامی اگه راست میگه مشکل اعتیاد را حل کنه چرا برای معتادان کلاس آموزشی نمیگذاره به نظر شما کدام مشکل مهمتره افزایش مصرف شیشه یا بدحجابی
  • نیما IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    عمرا اگه تحصیل کرده باشند ..هرگز آدم تحصیل کرده خودش رو الاف نمیکنه تو خیابون به دو نفر گیر بده...
    • حمید DE ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
      116 9
      آفرین
    • بدون نام IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
      98 8
      منم همین از صبح دارم میگم ولی نظرمو چاپ نمیکنن
    • حقیقت EU ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
      آقا چرا شما به همه چیز شک دارید؟شایدتحصیل کرده در کلاس پنجم ابتدایی هستند.
    • نادر IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
      97 8
      پول/نیاز مالی همه کار میکنه
    • بهراد IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
      66 17
      تحصیلکرده فکر کردی چیه؟ الآن سگو بزنی یه لیسانس داره، پیام نور، علمی کاربردی، . . .
    • مهدی IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      22 14
      بهزاد چرا به مدرک پیام نور توهین میکنی؟؟ مدرک پیام نور که امتحانات به صورت سراسری برگزار میشه هر چی با شه از مدارک آبکی دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی با ارزشنتره
    • محسن IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      14 25
      مدرک پیام نور سگش میارزه به مدرک ازاد
  • بدون نام IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    تحصیل کرده یا عقده ای ؟
  • بدون نام IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    به خدا اگه اين همه مامور كه وايسادن تو خيابون به زن و بچه مردم گير ميدنو وايسونن رو خط خيابونا كه كه ملت از بين خطوط حركت كنن هم ترافيك وضعش بهتر ميشه هم ثواب كردن! حجاب امر شخصيه. اگه ١٠٠٠٠٠سال هم انواع طرحهارو اجرا كنيد ولى اون شخص به هر دليلى دلش نخواد با حجاب باشه اين مساله كه به نظر شما مشكله حل نميشه! با اين رفتارها جز پاشيدن بذر نفرت و دين گريز كردن جوونها هيچ دستاورد ديگه نميشه داشت. والسلام
    • ف-ه IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
      15 90
      جناب حجاب امر شخصیه یا امر شرعی دینی حالا دین هم نداشته باشی وجدان چی اونم نداری که با یه ریخت و وضعی بیای بیرون که باعث آزار روح و روان مردم چه زن چه مرد بشه هر چند که الان تقریبا وجدانی باقی نمونده در جامعه اگه امر به معروف و نهی از منکر که از ضروریاته و عمل نمیشه -عمل میشد موقع کشته شدن یه نفر مردم وانمی ایستادند یا فیلم بگیرن احتمالا بگن به ما ربطی نداره!!! کوغیرت؟ کو وجدان ؟ مرگ بر کسانی که از روی علم دست به گناه آشکار میزنن به قول خدا:بل قلوبهم فی غمرة من هذا ولهم اعمال من دون ذلک هم لها عاملون . حتی اذا اخذنا مترفیهم بالعذاب اذا هم یجئرون آیات 62و63 سوره مومنون آخه کی میخواهیم آیات نور خداوند سبحان را با دقت بخوانیم و عمل کنیم وقتی به گور رفتیم ؟؟
    • بدون نام DE ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      16 27
      دقیقا همینطوره نمونش ترکیه که بی حجابی اجباریه و مردم درخواست حجاب دارن!!!
    • جواب به ف.ه IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
      16 2
      کلاً شما مرگ به کی نگین نمیشه!!؟؟ کلاً شما عربی حرف نزنین نمیشه!!؟؟ کلاً تو نمیتونی به زبان فارسی و با احترام به حقوق بقیه و منصفانه تر قضاوت کنی!!؟
  • منصور نوین IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    احسنت، طرح بسیار عالی است این زن های بد حجاب زبان خوش حالیشون نیست باید با زور باهاشون برخورد کرد.
    • مونا IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
      آقای منصور مشکل از چشم ناپاک شما و امثالی مثل شماست!!!!
    • رضا IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      74 7
      حالا اين آقا يك اشتباهي كرد شما زياد ناراحت نشو.
    • اسی IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
      4 2
      برادر بسیجی!!مشکل از چشمان تیزبین شماست!
  • ... IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    116 5
    این اقدام در راستای ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان است احتمالا آیا؟؟
    • بدون نام UA ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
      48 5
      شک نکن! فکر کردی آمار بیکاری چطوری پایین اومده به گفته ی خودشون البته
  • بدون نام IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    119 3
    واقعا مشكل ما موي جوانان ماست؟(بخشي از سخنان ريس جمهور در سال84)
    • حقیقت EU ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      9 6
      خوب رییس جمهور هنوز هم این حرف رو میزند.فکر کنم هنوز نفهمیدیت که رییس جمهور هم با این طرح مشکل داره و ده بار در این مورد هم حرف زده.متاسفانه تو ایران هر کار بدی به نام رییس جمهورا تموم میشه .شما الان نگاه کن همه ی مردمو میگن مثلا زمان فلان رییس جمهور فلان چیز بد بود و نمیگن تو دوران کدوم مجلس یا تو دوران کدوم رییس قوه ی قضاییه وضع امنیت خراب بود.(خبر آنلاین لطفا این رو منتشر کن)
  • بدون نام IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    87 3
    بعد 33 سال این نسخه بگیر و ببر دردی را درمان نخواهد کرد ! کسانی که امروزه بابت بد حجابی با آنها برخورد میشود نه زمان شاه را دیده اند و نه زد انقلاب هستند اتفاقاً بچه های انقلاب و یا متولد حداقل یک دهه بعد از انقلاب هستند !
  • امین IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    92 3
    اگه به عکس دقت کنید خانمی که داره تذکر میده دست دختررو گرفته.. در فرانسه اگر پلیس بدون مدرک و به زور بدن شما رو لمس کنه از 3 ماه تا 6 ماه از خدمت میتونه معلق بشه..
    • بدون نام IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
      41 4
      عزیز جان مدرک داره خوبشم داره.همینکه خانم محترم شهروند موهایش افتاده بیرون شده مدرک برای نیروی پلیس.ببخشید ماموران پلیس تخصیلکرده زن.خدا به عاقبت همه رو به خیر کنه با این طرح ها
  • بدون نام IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    57 0
    ما که هر چی بزاریم نمی زارید ولی خدایی مشکل ما جوانا اینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تا حلا دیدی چه جوری ناموسه مردمو نگاه می کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام UA ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      35 2
      آخ گفتی!!! آدم درست هم لباس پوشیده باشه به خودش شک میکنه و از خجالت آب میشه!!!
  • نبی اله IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    6 90
    باید سختگیری بیشتر از این باشه همه باید مطیع قانون باشیم
    • بدون نام A1 ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      34 3
      قانون؟!این سلیقه های اقلیتی که قانون حساب نمیشه مطیع نانون یعنی احمدی نژاد!
    • بدون نام US ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      39 2
      دوست عزیز اگر 34 سال سختگیری نتیجه داد باز هم نتیجه می ده !!!
    • خوان گمپر IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      17 3
      قانون در یک کشور توسط اکثریت مردم تدوین میشود . حال بر فرض اگر روزی اکثریت مردم ایران موافق بی حجابی اجباری باشند شما به قانون احترام می گذاری یا اینکه مثل سایر هم وطنان متدین کنونی فیلمهایی رو که با قانون همین مثلا اکثریت فعلی مجوز گرفتن و به نمایش گذاشته شدن رو از پرده پایین بکشن و در ضمن قانون جبر اقلیت نیست بلکه منافع اکثریت در یک جامعه است .
    • بدون نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
      12 0
      آقاي نبي اله به يك سوال من جواب بده. ايران تنها كشور اسلامي نيست. اين همه كشور اسلامي حجاب اجباري دارن؟ همين كشورهاي دوست سوريه، لبنان ، عراق و .... حجاب اجباري دارند؟ خبر آن لاين خواهش مي كنم اين كامنت رو چاپ كن. يك نفر به من پاسخ بده
  • بدون نام IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    65 2
    همه چی تو کشور ما زوریه حتی آموزش
    • بدون نام IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      4 25
      بعضی ها فقط باید زور رو سرشون باشه
  • محمد IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    6 77
    من به شخصه با این طرح موافقم البته واقعا باید افرادی که وضع داغونی رو دارند بگیرند و کسانی رو که اوضاع اخلاقی جامعرو به هم ریختند! خیلی از روشنفکران که دم از قانون میزنند بد نیست مبارزه با بدحجابی که در قانون هم تصریح شده است را بخوانند و ببینند که در قانون مجازاتم برایش درنظر گرفته شده است/ باید این جور خانوما که واقعا هم درصد کمی از خانمها هستند ولی به واسطه جولان 24 ساعته در خیابانها گاها به نظر میرسد کمند به مردم و قانون احترام بگذارند. امید است نظر در سایت بیاید
    • سایه IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
      1 16
      درود
  • بدون نام IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    65 8
    به نظر من حجاب يه حوزه خضوضي است و به هيچ كس مربوط نميشه.
  • مهدي IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    56 5
    اصلن بكشيدشون راحت!
  • بدون نام US ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    36 2
    ببخشید کدوم لیسانس. منظورتون همون سرباز صفرهایی هستند که باتوم به کمر بستند. با اینها قراره اثر کنه دیگه طرح امنیت اخلاقی دیگه
    • ایرانی EU ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      15 1
      بدبخت سربازا که دیپلم هم دارن.اوناییشون که سیکل هم ندارن بدجور میزنن و گیر میدن
  • حامد IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    66 3
    پریروز جلوی پاساژ گلدیس، چندتا نکته نظرمو جلب کرد: - ۲تا مامور مرد و ۲تا خانم در کنار ون ایستاده بودند. ۲ بار دیدم که آقا اشاره میکرد و خانم چادری میرفت جلو. یکی رو تذکر داد و دیگری رو سوار ون کرد. - ۲ یا ۳ نفر از مغازه دارها اومدن دم در پاساژ، نمیدونم به علت چه پیشینه ای، اما مامور بهشون گفت برید تو. مغازه دارها گفتن سرکار تو خیلیرمه، مگه هوا خوردن جرمه؟ جواب این بود: برو تو والا میبرمت یه جایی که خوب هوا بخوری! - خانومها از دور که این ون ها رو میدیدن، مقنعه یا روسریشونو جلو میکشیدن و بعد از عبور از جلوی ماموران ... واقعا این افرادی که کنار این ون ها می ایستن، تحصیل کرده ان؟؟ با خانوماش تا حالا صحبتی نداشتم، اما مامور مرد مودب واقعا کم دیدم راستی چرا پلیس، حس آرامش و امنیت بهمون نمیده؟
    • علی EU ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      17 2
      آقا حامد منم با شما موافقم.چون چند بار این موضوعات رو تجربه کردم.من خودم جوری هستم که همیشه ساده ترین لباس ها رو میپوشم .یک بار رفتم تو خیابونی که خونمون بهش نزدیکه برای خرید گوشی با دو تا از دوستام بودیم ما پشت ویترین مغازه ها وایساده بودیم که گروهی بسیجی که سن کمی داشتن با باتوم اومدند و با صدای بلند و لحن خیلی زشت به ما گفتند تجمع نکنید و حرکت کنید.یک بار دیگه هم که اسباب کشی داشتیم با پیکان بار خودمون داشتم خورده اسباب های خونمونو میبردم خونه جدیدمون که دیدم 4 تا بچه 14الی15ساله با یک جوان حدود25ساله وایسادن سر خیابونمون که خط این بچه پولداراست و بستنش.منم بهشون گفتم عزیز من خونمون اینجاست من باید از این مسیر برم که اون جوون حدود 25 ساله با پرخاش دستشو بلند کرد و من حرکت کردم و رفتم.
  • محمد IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    36 1
    میدونی یه روز پوشیدن چادر در دانشگاه آزاد اجباری بود خودم میدیدم که خانمهای محجبه هم دم در چادر میپوشیدن میرفتن داخل و بعد که میومدن بیرون هم چادر بر میداشتن . جواب نمیده مگر اینکه از دوره کودکی در مدرسه و خانواده یه ارزش باشه .شما نمیتونید کسی که در خانواده و محلش حجاب داشتن را امبل بازی میدونه مجبور به استفاده از حجاب کنید. من خودم توی دانشگاه با کسی در این مورد صحبت کردم میگفت مادرم میگه دانشگاه نری بهتر از اینه که امبل بگردی
  • بدون نام IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    39 2
    هر شخص یا حکومت هرچه از محتو ا خالی تر میشوند . به کارهای ظاهری و عامه پسند رو می اورند تا سر پوشی باشد برای همه کاستی هاشان . فعلا هم با بر خورد حجاب وپوشش بانوان ادای مسلمانی در اوردن راحت ترین کار است
    • بدون نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
      7 2
      دقیق ترین نظر همین است. سرپوش...
  • نبما US ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    16 1
    قربان دهن شما آقای مهدی تهرانی
  • بدون نام IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    36 3
    خیلی پررو هستید شما مردم... آب مجانی برق مجانی امنیت صد در صد رفاه در سطح عالی درآمد فوق العاده و آسایش روانی و ترافیک نداریم.و....در دنیا بااحترام باهامون برخورد میشه (اسکن و..) همه اینارو براتون فراهم کردند حالا بی حجاب میرید تو خیابان... با تشکر از خبرآنلاین بدلیل سانسورهای همیشگی...
  • م-ا IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    21 2
    من خودم ادم مذهبی هستم ولی با این طور برخوردا مخالفم باید ببینیم چی کار کردیم که خانمای ایرانی اینطوری شدن والا تو این چند سفری که به خارج داشتم تو کشورای خارجی دیگه کوچکترین آرایشی تو صورت های خانوماشون ندیدم و هم چنین خانومای خیلی متینی از نظربرخورد داشتن واقعا اگه یه روسری تو سرشون بندازن آدم فکر میکنه از اون مسلمونای معتقدن ولی خانومای ما ماتسفانه حجاب ضاهری که به کنار متاسفانه اکثرا جلف هستن ومتانت ندارند واقعا باید یه تحقیق میدانی بشه که چرا این طوری شدند دخترای ما
    • ایرانی EU ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      18 1
      آقا جلوی هر چیزی رو به زور بگیری همینجور میشه.باید فقط و فقط فرهنگ سازی کرد.حتی برای مصرف مواد هم همینطور شما الان به کشور افغانستان نگاه کنید که منبع مواد مخدر هست اما یک هزارم ایران معتاد نداره.
  • bahram IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    8 1
    با سلام امر بمعروف ونهی از منکر از نظر شریعت ما دارای یک سری قواعدی است که شخص عامر باید انر داشته باشد در نیروی انتظامی آیا صلاحیت عامرین برررسی می شود (که نمی شود همه کارکنان نیروی انتظامی در ان شرکت میکننند) این از نظر شرعی مشکل دارد
  • afshin IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    17 2
    كاشكي مسئولين متوجه شوند كه به زور مشكلات رفع نمي شد . انقدر گير ميدن كه از اون ور جهنم ميزنه بيرون.
  • م ب IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    19 4
    جای بسی تاسف است از خواندن و دیدن چنین تصاویری!!!!!نمی دانم چه زمانی قراره به این باور برسیم که خداوند انسان را آزاد خلق کرده است و انسانها باید به همدیگر احترام بگذارند من فکر میکنم این همه سوژه جدیدی است که مسئولان کشور پوششی بر ضعف های اقتصادی ومدیریتی خود بگذارند ضعف های که اوضاع کشور را روز به روز بدتر میکند!!!! آیا مشکل کشور ما جحاب است !!! بجای انیکه نیروهای امنیتی فکر و وقت خود را جهت سامان دادن امنیت و کنترل پدیده قاچاق کنند که هرچه اقتصاد کشور ضربه میخورد از این پدیده قاچاق است که تولید داخلی را با مشکل روبرو کرده است وقتشان صرف این کارهای جزئی میشود که مردم را بیشتر به نظام بدبین میکنند. !!!امیدوارم مسئولین در این مورد بازنگری کنند
  • محمد US ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    17 2
    اولا کی گفته تحصیلات الزاما شعور میاره؟ بنده بعنوان یک تحصیل کرده خیلی آدم کم سواد و بی سواد میشناسم که از خیلی اساتید دانشگاه با فرهنگ و باشعورتر هستند. تحصیل فقط ابزاریه برای کمک به شناخت ما از محیط پیرامون تا شاید و فقط شاید برخورد بهتری با محیط داشته باشیم. دوم اینکه چرا هیچ کس نمیپرسه که چرا در دیگر ممالک اسلامی که حجاب اختیاری است میزان حجاب چه کیفی و چه کمی بالاتر است؟ ضمن احترام برای زنانی که حجاب برتر یا چادر را انتخاب کرده اند عرض میکنم حتی اگر چادر را هم بزور سر اینها بکنید فایده ندارد و کسی که بخواهد فساد کند با چادر هم فساد می کند. شاعر چه خوش می گوید تن آدمی شریف است به جان آدمیت، بجای تغییر لباس زوری دلها را با کلام تغییر دهید
  • احسان EU ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    15 0
    من اینو به عنوان جوونی میگم که نه مذهبیه نه لاییک. همیشه هم طرفدار حقوق زنان در جامعه بودم. بدحجابی خیلی بدتر از بی حجابیه. آدم که کور نیست، توی خیابون راه میری، اطرافیانت رو میبینی و تحت تاثیر قرار میگیری. این درون ذات یک مرده. ولی به هیچ عنوان راه صحیح، برخورد و یا دستگیری و توهین نیست، این کار بشدت غیراخلاقی و زشته. اگه میتونن از راه فرهنگی حجاب رو تبلیغ و ترویج کنن بسم الله، وگرنه حق ندارن به شخصیت یک زن اهانت کنن.
    • بدون نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
      2 7
      اینو به حساب نادونیت می زارم مگه همون جون که توخیابان راه میره واینگونه لباس پوشیدن ومیبینه تحت تاثیر چه چیزی غیراز ترویج فحشا ومنکر قرار نمی گیره
  • بدون نام IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    6 39
    باید با شدت با این بچه قرتی های بی حجاب برخورد کرد.البته بعضی هاشون مریض روانی هستند که نیازمند درمان هستند.
    • خودتی EU ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      31 2
      مریض روانی کسی هست که میخواد عقاید خودشو به بقیه تحمیل کنه وبا این کارش بقیه رو روانی میکنه.
    • بدون نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
      13 1
      شما اول درست صحبت کردن رو یاد بگیر جنابِ "بدونِ نام" که بی خودی به کسانی که نمیشناسی انگ روانی بودن و بچه قرتی و ... نزنی!!! بعد بیا با هم صحبت میکنیم! (خواهش میکنم چاپ کنم خبرآنلاین، هرنوع توهینی رو منتشر میکنی ما که جواب میدیم چاپ نمیشه!؟؟!)
  • بدون نام IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    29 2
    آقایان خانمها دزدی زور گیری قتل باور کنید تو کشور بیداد میکنه . به خدا 3 شب تو شهرک ما در آپارتمان از پشت قفل میکنند . ماشینها رو خالی میکنند . شبها تو خیابان عربده میکشن . بعد دیروز مبینم 3 تا پلیس جلوی یه بچه رو گرفتن به زور سگ شو می خوان ببرن . ون بچه هم های های گیریه میکنه. ون وقت از تحصیلاتشون برامون میگن . ای داد بر من .
  • يه كسي IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    12 2
    دم همتون گرم كه حرفتون بي تاثيره چون اينا كار خودشونو ميكنن.
  • سعید IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    13 2
    هدف از اجرای این طرح ها دل مشغولی افکار عمومی است و بس. مردم باید تمام فکرشان درکیر گرانی و این گونه طرح ها باشد.
    • بدون نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
      8 2
      نظرت واسه در کوزه خوبه اخه هر طرحی که اجرا میشه چه ربطی به دیگر مشکلات داره واقعا بس کنید دیگه
  • kerman DC IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    5 25
    اونایی که حجاب ندارن یا مسلمون نیستن یا اینکه عقده ای هستن اگه مسلمون نیستن باید تو یه کشور مسلمون حجابشون رو عایت کنن اگه عقده ای هستن که این رفتار پلیس برازندشونه..من که موافقم
    • سایه IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
      1 17
      درود
  • حسن IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    7 20
    یادش به خیر یه زمانی مردای ایرانی چیزی به نام غیرت داشتند، اما الان زناشون رومثل عروسک درست میکنند جلوشون راه میرندوضع حجاب شان که معلوم است، هزارتا آدم به زن شون نگاه میکندعین خیال شان نیست.بابا یک جو غیرت برای مرد لازم است.اگر دین ندارید غیرت مردانگی داشته باشید!
    • بدون نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
      12 0
      اشتباهت همینجاست که فکر میکنی غیرت یعنی اینکه به زن و بچه ت بگی چی بپوشن و چه جوری بیرون برن و باهاشون مثلِ یه انسانِ بی عقل رفتار کنی!!! اون زمان که جلوی چشمِ آقایون به زور و با رفتاری گاها وحشیانه دخترانِ جوونمون رو هول میدن توی ماشین یا میندازنشون روی زمین "تعصب و غیرتِ ایرانیتون" به جوش نمیاد!؟ فقط برای زور گفتن به جنس مخالف غیرت دارین نه!؟؟! (لطفا منتشر کن کامنتاتون شده پر از نظراتِ مردای متعصب)!
  • علی IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    4 22
    دمشون گرم باید این طرح همیشه اجرا بشه
  • هلیا IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
    13 9
    من موافقم با حذف بدحجابی ولی طبق اصول اسلامی
  • فقیر EU ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
    8 3
    برادر های عزیز با این کارها آیا موارد زیر حل خواهد شد: بد حجابی فقر اعتیاد اختلاسهای میلیاردی " بیمه فحشا سیاستهای غلط مدیران رشوه خواری نا امنی عدم تعادل اخلاقی مردم در جامعه در برخورد با هم و و .. .. آخه بعد از سی سال بسمون نیست همو ن امام زمان باید بیاد .اگه دموکراسی بلدین بذارین روی سایت.
  • نوروز IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
    10 3
    هركسي كار خودش بار خودش آتيش به انبان خودش
  • بدون نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
    5 17
    باسلام خدمت تمام کسانی که نظر خودشون را گفته اند بنده هم بااین طرح کاملا موافقم اخه چرا یک نفر باید خودشو بزک کرده به عوام نشون بده مگه غیر از وجود روح ناپاک وهرزگی این فرد رو نشون نمیده واقعا بسیار متاسفم برای یک ایرونی که اینجوری خودشو در معرض فروش میزاره به نظر من باید با چنین افراد لاابالی که نظر حداکثر مردم را زیر پا میزارن برخورد جدیتری بشه
    • اسی IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
      4 5
      خنده دار بخدا ...کسی نمیتونه به گرونی و تورم و دروغ های رئیس جمهورمون گیر بده..افتادن به جون مردم بدبخت
  • شادمهر IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
    3 11
    غیرت خوب چیزیه....
  • بیتا A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    4 0
    واقعا که! به نظره من این طرح که جواب نمیده هیچی کاری میکنه که مردم از این جامعه و .. نفرت داشته باشن
  • رهگذر A1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    1 0
    اگر آمران به معروف و ناهيان از منكر و متوليان اين امر خطير و حساس به سيره و روش اخلاقي پيامبر عظيم الشأن اسلام (ص) و حضرات معصومين عليهم السلام توجه خاص و موشكافانه بنمايند كه در حقيقت يك ارتباط روحي و همراه با محبت و از خود گذشتگي را براي هدايت تمام آحاد ملت مبذول داشتند ، اين طرح عظيم لاجرم محكوم به موفقيت خواهد شد چراكه ثمره آن چيزي جز عشق و دوستي و نفوذ در قلبها نخواهد بود
  • مریم A1 ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    2 0
    اصن ب نیروی انتضامی چه مربوط ؟ مگه اینارو تو قبر این فضولا میزارن خو؟