مردان باید با زنانی ازدواج کنند که حداقل 5 سال از آن‌ها کوچکتر و علاوه بر آن از نظر هوشی نیز در رده بالاتری قرار داشته باشد.

دیلی‌تلگراف در گزارشی که وب‌سایت هندونه آن را ترجمه کرده است، نوشت:

بنا بر نتایج یک تحقیق جدید، مردان باید با زنانی ازدواج کنند که حداقل 5 سال از آن‌ها کوچکتر و علاوه بر آن از نظر هوشی نیز در رده بالاتری قرار داشته باشد.

محققان می‌گویند در صورتی که مردان هنگام ازدواج دو فاکتور بالا را مد نظر قرار دهند، شانس طولانی‌مدت شدن رابطه‌شان را به میزان زیادی افزایش داده‌اند.

دانشمندان در طول تحقیقات خود حدود 1,000 زوج را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادند. این زوج‌ها افرادی را در بر می‌گرفتند که یا ازدواج کرده بودند و یا دارای رابطه‌ای جدی به مدت بیش از 5 سال بودند. دانشمندان سپس در میان این زوج‌ها به دنبال مناسب‌ترین الگو برای ازدواج گشتند.

آن‌ها بدین نتیجه رسیدند که برای موفق بودن یک رابطه، هیچ کدام از زن و یا مرد نباید قبلاً طلاق گرفته باشد، مرد باید حداقل 5 سال از زن بزرگتر باشد و علاوه بر آن زن باید داری تحصیلات بیشتری نسبت به مرد باشد.

نتایج این تحقیقات دانشگاهی که در مجله اروپایی Operational Research انتشار یافته است همچنین می‌گوید: «زنان و مردان شریک زندگی خود را بر مبنای عشق، جذابیت جسمی، علایق و عقاید مشترک و همچنین نگرش‌ها انتخاب و تعیین می‌کنند».

اما این تحقیق همچنین تاکید می‌کند که فاکتورهایی نظیر سن، میزان تحصیلات و خصوصیات فرهنگی می‌تواند نقش موثری در کاهش میزان طلاق میان افراد ایفا کند.

دانشمندان همچنین متوجه شدند که احتمال ادامه‌دار شدن رابطه‌ای که در آن یکی از افراد پیشتر طلاق گرفته، کمتر است. اما نکته جالب آن است که همین عامل در صورتی که هر دو نفر قبلاً طلاق گرفته باشند، اثر به مراتب کمتری از خود نشان می‌دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 21583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۵
    1 0
    فکر میکنم این معیار به درد فرهنگ غرب می خوره تا فرهنگ ایرانی- اسلامی چون توی ایران تجربه نشون داده که حتی زوجین هم سن هم زندگی طولانی رو با هم دارن شاید دلیلش این باشه که ما ازدواج رو ندگی تفسیر میکنیم و اونها ازدواج رو فقط یک رابطه
  • رسول IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
    0 0
    در ایران آموزش لازم همدیگر داشتن را نداریم قبلا که مردم ایلی و طایفه ای زندگی می کردندند محترمانه تر زندگی می کردند یک برآوردی از زندگی در ژاپن نشان می دهد در انجا گروهی زندگی می کنند و موفق هستند در ایران هر کس به فکر منافع خودش است ...