کیهان نوشت:

روزنامه اطلاعات از شماره مورخه 8/3/91 اقدام به چاپ نخستین قسمت خاطرات «جهانگیر بهروز» از بنیانگذاران روزنامه صهیونیستی «آیندگان» و یکی از عناصر فعال در زمینه همکاری با سرویس های اطلاعاتی غرب نموده است.
البته با مقدمه و آب و تاب فراوان و شرح کشاف درباره پیشینه «جهانگیر بهروز» که قلمی شیوا دارد، بی طرف است و درس آموز می نویسد و سابقه ای طولانی در خدمت به این آب و خاک دارد و الخ.
البته وی در همان نخستین شماره خاطراتش مراتب ارادت و چاکرمسلکی خود را نسبت به عباس «مسعودی» سناتور انتصابی محمدرضا پهلوی در رژیم شاهنشاهی و صاحب دهها پست و عنوان کلیدی دیگر از قبیل مدیریت «موسسه اطلاعات» با این الفاظ نشان می دهد:
- «مرحوم عباس مسعودی مغزی فعال و جوینده داشت و... مداهنه هایی از این دست».
بهروز همچنین در جهت ماست مالی کردن واقعیت پشت کردن پدرش به دین مبین اسلام و پذیرش مسیحیت از سوی وی؛ یادآور می شود:
«اشتباه نشود پدر من مسلمان بود... اما چون ناگزیر در مدرسه مسیونرها [مبلغان مسیحی] که وابسته به کلیسای پروتستان بود، درس خوانده بود، ثبت تاریخ تولد مرا... در پشت جلد آن کتاب مقدس مسیحی [انجیل] به جای قرآن [را] نشان تجدد می دانست بی آنکه تصویر درستی از مسلمانی و اسلام داشته باشد.» (ص6 روزنامه اطلاعات مورخه 8/3/91)
کاش دست اندرکاران این روزنامه در مقدمه این نوشتار، چهره واقعی «جهانگیر بهروز» را در معرض قضاوت مخاطبان خود قرار می دادند و پس از این مقدمه روشنگرانه به چاپ خاطرات او می پرداختند.
همکاران محترم در روزنامه اطلاعات باید به اطلاع خوانندگان خود می رساندند که «جهانگیر بهروز» را پدر روزنامه آیندگان می خوانند، روزنامه ای که حتی چاپخانه آن از رژیم صهیونیستی و با هزینه صهیونیست ها، وارد کشور شد، روزنامه ای که با به خدمت گرفتن عناصری چون «داریوش همایون»، «مسعود بهنود»، «سیروس علی نژاد»، «حسین مهری» سعی در تئوریزه کردن حضور اسرائیل در صحنه سیاست جهانی داشت و در جریان جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل نیز مواضع خود در حمایت از رژیم اشغالگر قدس را آشکار کرد.
همچنین باید از روابط گسترده «جهانگیر بهروز» با سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی انگلیس، آمریکا و از همه مهمتر اسرائیل اطلاعاتی به خواننده داده می شد که متاسفانه به جای این اطلاعات فقط ستایشنامه وی به چاپ رسیده است.
/27217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =