۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۹

مهر نوشت:

 رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: هشت قاچاقچی مواد مخدر، طی 14 ماه گذشته در استان اردبیل اعدام شدند.
غلامعلی رضایی قبل از ظهر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه 66 درصد سرقت در جامعه توسط افراد مبتلا به موادمخدر صورت می گیرد، افزود: مبارزه با مواد مخدر یک وظیفه دینی و همه جانبه بوده که عزم عمومی و همت همگانی را می طلبد. وی با اشاره به دو برابر شدن میزان کشفیات موادمخدر در استان نسبت به سال گذشته خواستار توجه جدی مسئولان و خانواده ها در پیشگیری از این بلای خانمان سوز شد. به گفته این مقام قضایی با توجه به گسترش سوء مصرف مواد مخدر سنتی و صنعتی در بین جوانان باید برای کاهش آثار زیان بار این آسیب اجتماعی دستگاههای فرهنگی برنامه ریزی مناسب داشته باشند.

در این جلسه استاندار اردبیل نیز علل اصلی گرایش افراد به سمت مواد مخدر صنعتی را باورهای غلط جامعه دانست و تصریح کرد: اعتیاد، ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی و خانوادگی در جامعه است و نباید دستگاهها و خانواده ها معتادان را طرد کنند بلکه باید افراد را زیر چتر حمایتی خود قرار داده تا آنان به بهبودی کامل برسند. سید حسین صابری با بیان اینکه اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه از عواقب مصرف مواد مخدر در ابعاد مختلف ترفند دشمنان را نقش بر آب می کند، افزود: اعتیاد به مواد مخدر یک پدیده شوم و خانمانسوز است که آسیب های اجتماعی زیادی را به دنبال دارد.

ادارات در پیشگیری از مواد مخدر تلاش کنند

وی خواستار اطلاع رسانی، آموزش همگانی در پیشگیری از مواد مخدر شد و عنوان کرد: باید مجموع دستگاهها بر اساس توانمندی خود در زمینه مقابله و ریشه کن کردن اعتیاد و رفع مشکلات و ناهنجاریهای اجتماعی تلاشی مضاعف کنند.

استاندار اردبیل استفاده از وسایل و ابزارهای ارتباط جمعی و مشارکت آحاد مردم به ویژه روحانیت و مربیان تربیتی را در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر موثر دانست.صابری یادآور شد: همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سوم تیر ماه مواد مخدر کشف شده در سطح استان امحاء می شود.
301282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =