مروری بر اخبار اجتماعی دوشنبه 23دی

حالا هی همه بگوییم که چرا ترافیک سنگین است؟ چرا هوا انقدر ٱلوده است؟ و هی بقیه را مقصر بدانیم جز خودمان را. بد نیست گاهی هم به رفتارهای اجتماعی خودمان نگاهی بیندازیم و ببینیم ما چقدر در کاهش این گونه مشکلات شهری نقش داریم. آنطور که سردار هادیانفر گفته بیش از 70 درصد وسایط نقلیه شخصی در تهران تک‌سرنشین هستند. به گزارش مهر، او با اعلام این که متوسط سرنشین خودرو در تهران 5/1 نفر است، اظهار داشته بر اساس آمارهای موجود 60 درصد سفرهای مردم با وسایل نقلیه شخصی در تهران به دلیل دریافت سهمیه جدید سوخت، فراوانی خودرو، کمبود وسایط نقلیه عمومی و اخیرا بروز سرماست. جانشین رئیس پلیس راهور ناجا البته اعلام کرده که اجرای طرح‌های تشدیدی برخورد با ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک باعث کاهش 20 درصدی ترافیک در این محدوده شده و از مردم خواسته معاینه فنی را جدی بگیرند و به صورت غیرمجاز وارد محدوده‌های طرح ترافیک یا زوج و فرد نشوند زیرا پلیس راهنمایی و رانندگی از ادامه حرکت آنها جلوگیری خواهد کرد.

حالا که قرار است برای معاینه فنی خودرویتان اقدام کنید خوب است بدانید که جانشین راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همچنین اعلام کرده 25 مرکز نمایندگی ایران خودرو و سایپا در تهران از شنبه آینده برای خودروهای تولیدی خود برگه معاینه فنی صادر می‌کنند. او اظهار کرده که با توجه به تراکم مراجعات به مراکز معاینه فنی با شرکت‌های ایران خودرو سایپا و شهرداری هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا معاینه فنی خودروها در این مراکز انجام شود.

اما دیروز غیر از بحث درباره جرایم راهنمایی و رانندگی، درمورد جرایم رایانه‌ای هم صحبت شد. به گزارش فارس، جانشین رییس پلیس آگاهی کشور با اشاره به گسترش استفاده از رایانه گفته در زمینه جرایم رایانه‌ای شاهد افزایش جرایم هستیم و روند این جرایم به طور خاصی رشد یافته است. امیراحمد محمدی‌فر همچنین گفته افزایش جرایم رایانه‌ای نیازمند توجه خاصی است؛ مردم باید در استفاده از فضای اینترنت و همچنین رایانه آگاهی‌های لازم را کسب کنند، مدیران و سازمان‌های مرتبط نیز باید زیرساخت‌ها و بسترهای لازم را توسعه داده و ایمن‌سازی کنند. او خبر داده که با دستگاه‌های متولی امر مانند مخابرات، بانک‌ها، دستگاه‌های اقتصادی و ... جلساتی را در این زمینه دارند.

این که مردم بتوانند از جرایم رایانه‌ای پیشگیری کنند مستلزم افزایش سواد و آگاهی‌هایشان است و باید اقدامات گسترده‌ای برای ارتقای دانش مردم در این زمینه صورت گیرد اما قبل از آن باید فکری به حال بیسوادان کرد که گویا اقداماتی در این زمینه در حال انجام است و آنطور که معاون آموزشی نهضت سوادآموزی اعلام کرده، تا پایان سال 1392 بیسوادی در کشور ریشه‌کن می‌شود. به گزارش ایسنا، بهروز افضلی‌نیا گفته با توجه به برنامه پنجم توسعه، در پایان سال 1392 بی‌سوادی گروه هدف (زیر 50 سال) ریشه‌کن خواهد شد، ضمن این که در بعضی شهرستان‌ها و مناطق پیش‌بینی شده طی دو یا چهار سال آینده بی‌سوادی ریشه‌کن شود. او همچنین اشاره کرده که قبل از انقلاب 37 درصد جمعیت روستایی باسواد بودند و هم‌اکنون نزدیک به 76 درصد مردم روستا باسوادند.

خبری هم برای زنان باردار و آن این که بدانند سونوگرافی سه‌بعدی برای جنین خطرناک است. مریم کاشانیان، مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی ایران با هشدار نسبت به انجام سونوگرافی سه‌بعدی گفته این نوع سونوگرافی انرژی زیادی به جنین وارد می‌کند و خطرناک است. او در گفت‌وگو با فارس به این اشاره کره که تنها مزیت سونوگرافی سه‌بعدی نسبت به سونوگرافی معمولی نشان دادن شکاف کام در جنین است که اهمیت زیادی نیز ندارد. به گفته او متاسفانه هم‌اکنون انجام این نوع سونوگرافی در میان زنان باردار رو به افزایش است، در حالی که اگر همان سونوگرافی معمولی توسط فرد باتجربه‌ای انجام شود، در نتیجه آن تفاوتی نمی‌کند اما زنان باردار به انجام سونوگرافی سه بعدی اصرار زیادی دارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =