قائم‌مقام وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به گفته‌های وزیر بهداشت درمورد شیوع آنفلوآنزای خوکی گفت: تعطیلی را راهکار نمی‌دانیم.

خبرگزاری ایلنا نوشت:

قائم‌مقام وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه به صورت سیستمی هماهنگ عمل می‌کند و هر وزارتخانه سازوکار خودش را دارد و علی‌رغم اظهارات وزیر بهداشت، آموزش و پرورش در بحث تعطیلی مدارس کوتاهی نکرده است.

فرشته حشمتیان، قائم‌مقام وزارت آموزش و پرورش در واکنش به اظهارات روز گذشته وزیر بهداشت و درمان که عنوان کرده بود «آموزش و پرورش دستورالعمل تعطیلی مدارس را اجرا نمی‌کند» گفت: هر وزارتخانه سازوکار خاص خودش را دارد و به شخصه معتقدم علیرغم اظهارات وزیر بهداشت و درمان، آموزش و پرورش در بحث تعطیلی مدارس کوتاهی نکرده است. 

وی افزود: سیاست آموزش و پرورش این بوده است که با تهیه دستورالعمل و ارسال آن به مدارس بتواند نظمی به این امر دهد و قطعا نگرانی‌های ما نیز جدای از تصمیمات ما نیست و دغدغه‌هایمان نیز با وزارت بهداشت یکی است.

وی خطاب به مسئولان وزارت بهداشت گفت: در بحث آنفلوآنزا و با توجه به مسائل پیش ‌‌آمده آن باید حاشیه‌های جزئی این چنینی را در جلسات و نشست‌های داخلی حل کرد و نباید هر چیزی را رسانه‌ای کنیم.

حشمتیان اضافه کرد: معتقد هستیم باید به گونه‌ای در اظهارات وارد مسائل رسانه‌ای شویم که در خانواده‌ها نگرانی ایجاد نشود گرچه این به آن معنا نیست که خودمان را غافل کنیم بلکه بیشتر باید به توصیه‌ها بپردازیم.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا وزارت آموزش وپرورش رویکرد متفاوتی نسبت به تعطیلی مدارس دارد،گفت:‌ ما تعطیلی را راهکار نمی‌دانیم چرا که هیچ ولی نمی‌پذیرد که به‌خاطر چند دانش‌آموز مبتلا کل کلاس‌هارا تعطیل کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 21880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۶
    0 0
    تعطیلی برای پیشگیری از شیوع روشی بسیار مناسب است. این آقای قائم مقام مگر متخصص بهداشت و پیشگیری از امراض مسری است؟
  • بدون نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۶
    0 0
    vaghean moteasefam. hatman bayad hameye bachehamon bemiran.
  • يك معلم IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۶
    0 0
    وقتي در مدرسه از يك كيلاس بيست نفره 8 تا 12 نفر غايب هستند معلم فلك زده بايد درس را تكرار كند تا غايبين عقب نمانند و .... كلاس داري در اين شرايط كاري احمقانه به نظر مي رسد آقاي سرپرست وزارت خانه
  • معلم دبستان IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۶
    0 0
    نظر قبلی را تائید می کنم چراکه باید برخی همکاران درسهارا مجدد تکرار کنند
  • منبع اگاه IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۷
    0 0
    وزارتخانه ی اموزش و پرورش بدون وزیر بهتر از این نمی شود این که یک مقام اموزشی استراژی بهداشتی که توی دنیا تجربه شده را غلط می داند و تز خودشان را دارند . حفظ جان مردم هم از واجبات است حتی اگر کلاس ها تعطیل شوند . یک نفر نیست به وزارت بهداشت بگوید تزریق واکسن ها را چرا شروع نمی کنید/؟