ساعت 22:18 پنج‌شنبه 18 خرداد، پدیده‌ای نورانی بر فراز کشورهای خاورمیانه مشاهده شد. منابع رسمی اعلام کرده‌اند همزمان با این پدیده، دو عملیات در حال انجام بود: پدافند غیرعامل در ایران و آزمایش موشک بالستیک در روسیه.

ذوالفقار دانشی: حوالی ساعت 22:18 دیشب پنج‌شنبه 18 خرداد، در آسمان شمال و شمال غرب، نور سفیدی ناگهان منفجر شد و ابری در اطراف آن شکل گرفت که به سرعت گسترش پیدا کرد و نیمی از آسمان را گرفت. افراد متعددی در شهرهای مختلف کشور و دیگر کشورهای همسایه این پدیده را دیدند و به سرعت، گزارش‌هایی از مشاهده این پدیده را به پایگاه‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها ارسال کردند.


مشاهده این پدیده در آسمان بسیاری از کشورهای منطقه بدان معنی بود که این رویداد در ارتفاع بالایی از سطح زمین رخ داده و فیلم‌ها و تصاویری که دقایقی پس از این واقعه در شبکه‌های اجتماعی و یوتیوب به اشتراک گذاشته شد، این احتمال را تقویت کرد که این پدیده مربوط به آزمایش موشکی در ارتفاع بالا باشد. مشابهت این پدیده با دو رویداد موشکی که در سال‌های 1386 در آسمان خاورمیانه و سال 1388 در آسمان نروژ دیده شد، بر تقویت این احتمال افزود.

با این حال، نیمه‌شب بود که خبرگزاری‌های داخلی اعلام کردند رزمایش سراسری پدافند غیرعامل به منظور ارزیابی واحدهای پدافندی کشور شب گذشته با موفقیت کامل به اجرا درآمده است. طبق گزارش روابط عمومی ستاد پدافند غیرعامل کشور ، شب گذشته با هدف ارزیابی آمادگی واحدهای پدافندی کشور رزمایشی سراسری با عنوان طلوع فجر برگزار و با موفقیت کامل انجام شد. رزمایش مذکور که بدون اطلاع قبلی واحدهای پدافندی انجام شد ، با عکس العمل بموقع و مناسب کلیه واحدها مواجه گردید و با موفقیت کامل به پایان رسید.
با انتشار این خبر، برخی‌ گمان کردند پدیده نورانی شب گذشته مربوط به رزمایش پدافند غیرعامل بوده و از آن‌جایی که در برخی شهرهای کشور، پدافند هوایی همزمان با مشاهده این پدیده اتفاق افتاده بود، این احتمال تقویت شد.
اما در اوایل بامداد، خبرگزاری‌های جهانی به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کردند که روسیه در ساعت 21:39 پنج‎شنبه 7 ژوئن به وقت مسکو (22:09 پنج‌شنبه 18 خرداد به وقت ایران) موشک بالستیک ‌قاره‌ای جدیدی از سری TOPOL-M را با نام RS-12M از جنوب این شلیک کرده و موشک با موفقیت در هدف موردنظر واقع در خاک قزاقستان فرود آمده است.موشک سری TOPOL-M سه مرحله‌ای است و حدود 47تن وزن دارد. طول آن 22.7 متر و قطر آن 1.2 متر است و می‌تواند محموله‌ایبه وزن 1200 کیلوگرم را حمل کند. سرعت آن در مدار زمین به بیش از 7000 متر بر ثانیه می‌رسد و می‌تواند با دقت 200 متر، هدفی در 11هزار کیلومتری را نشانه رود. مشخصات این آزمایش با زمان و ویژگی‌های ظاهری پدیده مشاهده شده در آسمان مطابقت داشت و به همین دلیل، اغلب کارشناسان حدس می‌زنند که پدیده نورانی شب گذشته مربوط به این آزمایش باشد. تصویر زیر مربوط یه یکی از این موشک‌هاست که در رژه نظامی به نمایش درآمده است.


موشک بالستیک، موشکی بسیار بزرگ است که کلاهک جنگی یا هسته‌ای خود را تا هزاران کیلومتر دورتر حمل می‌کند. این موشک با استفاده از موتورهای چندمرحله‌ای، خود را به مدار زمین می‌رساند، در آن‌جا به سوی هدف مورد نظر شتاب می‌گیرد و پیش از ورود مجدد به جو زمین، محموله را از دیگر بخش‌های موتور جدا می‌کند. احتمالا پدیده مشاهده شده مربوط به بخش جداسازی نهایی کلاهک از موشک بوده که طی آن، بخشی از سوخت باقی‌مانده در اتمسفر فوقانی زمین منتشر شده و با پخش شدن در شرایط کم‌فشار آن محل، پدیده نورانی شب گذشته را ایجاد کرده است.
مشابه این پدیده در خرداد 1386 در آسمان کشور نیز دیده شده بود. در آن شب، بخشی از سوخت مرحله دوم یکی از موشک‌های فضایی بر فراز آسمان خاورمیانه منتشر شد و ابر مثلثی‌شکل درخشانی را پدید آورد که پس از غروب آفتاب دیده شد. در آذر 1388 نیز مارپیچ نورانی عجیبی در آسمان نروژ دیده شد که دلیل آن، نقص فنی در آزمایش موشکی بالستیک بود که از یک زیردریایی اتمی روسیه در اقیانوس منجمد شمالی شلیک شده بود.
5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 219101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 223
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    644 7
    پدافند غیر عامل شامل اقدامات برای کم کردن و کاهش خسارت و تلفات بدون استفاده از جنگ افزار میباشد که شامل اختفا ، فریب، استحکامات ، اطلاع رسانی و... میباشد این نور ها مربوط به کدوم بخش از اقدامات این نیرو که اساسا هیچ جنگ افزاری ندارد میشود؟
    • سمن IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      برای بخش فریب است دیگر!!
    • بدون نام US ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      خیلی با حال گفتی(سمن)
    • بدون نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      سمن جان کمی صبر کنید مشخص میشود من بعید میدونم اینی که شما میگی باشه ایجاد نور در آسمان چه فریبی است آخه؟!
    • فاطمه IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      چیزی نیست جز فتوشاپ
    • ehsan IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      162 7
      يكي ميگه پپسي تركيد يكي ديگه ميگه بخاطر ازمايش روسيه بوده يكي ميگه كار ايرا ن بوده ويكي ديگه اين چند عمل خبر ساز رو قاطي ميكنه يه چيزي در مياره قربونش برم بعضي از مردم كشورمون تو درست كردن شايعه استادن
    • fery IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      71 52
      چرا بعضی ها اینقدر توهم توطئه دارید؟ احتمالا دلیلش همون موشکه بوده دیگه.
    • df IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      24 15
      بدون نام باهات موافقم
    • کیوان IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      آقا دیشب از فضا اومده بودن منو با خودشون ببرن که منم تو ماشین بودمو با سرعت تمام شروع کردم به فرار اما مثل اینکه از این حرکتم ترسیدنو فکر کردن که من دارم میام به طرفشون(اصل اولیه پدافند غیر عامل همینه که طرفو بترسونی) اونام از ترسشون چنان فرار کردن که از خودشون یه رد سفید تو آسمون موند.ای کاش بازم بیان اینبار باهم دوست میشیمو باهم رفت آمد میکنیم.حیف شد.ای کاش عملیاته پدافند غیر عاملم با موفقیت انجام نمیشد.
    • بدون نام NL ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      49 4
      خالی بندی نبود . ما در رشت دیدیمش
    • محبوبه IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      50 4
      دقیقا! من نمی دونم چرا مردم اصرار دارن بدون اطلاعات کافی اظهار فضل کنن!به قول بزرگی: "بزرگترین مصیبت انسان در این ست که نه سواد کافی برای حرف زدن داشته باشد؛نه شعور کافی برای ساکت ماندن..."
    • بدون نام US ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      29 7
      :-)))))) فریب رو خوب اومدی :-)))
    • بدون نام CH ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      28 6
      ماهی گرفتن از آب گل آلود.....
    • مهران US ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      40 12
      این چه آزمایش موشکی بوده که از قزاقستان انجام شده و اثراتش تو اهواز هم دیده شده در ضمن کره زمین هم که گرده .هر چی بوده به آزمایش موشکی نمیشه ربطش داد.در سال هزاران آزمایش موشکی انجام میشه چرا اونا همچین تشعشعی ندارند.
    • a IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      18 5
      ماشالله ملت ايران مردن واسه همچين خبرايي!!!!1چقدر نظر.هفت ترقه بود اونم از نوع روسيش
  • بدون نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    پدافند کشور فقط گلوله هدر داده!!! Date: 7 June Payload: Kanopus-Vulkan 1, ADS-1B, Baumanets 2, Belka 2, MKA-DKI, TET-1, Zond-PP Launcher: Soyuz FG / Fregat Launch Site: Baikonur Cosmodrome, Kazakhstan
    • بدون نام US ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      25 83
      چه خودکم بینی دارن ملت! خوشحال باشید که ایران هم میتونه به این ابهام دامن بزنه، خوشحال باشید که قدرتی داریم. شاید هم ما بودیم، چه میدونید که همه متخصص هوافضا شدید؟!
    • بدون نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      33 8
      بدون نام جون، عزیزم، خوشحالی نداره که، کره شمالی هم میتونه این کار رو انجام بده.
  • کاش می دیدم IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    172 7
    100 درصد به رزمایش ربطی نداشته چون در کشورهای مختلف مشاهده شده ولی احتمال اینکه موشک قاره پیمای روسیه بوده بیشتر است البته دچار مشکل بوده چون ده ها بار اینها موشک فرستادند ولی چرا این یکی اینجوری شده؟؟؟؟!!!
    • بدون نام EU ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      88 22
      کل سیستم روسیه قدیمی وفسوده ودچار مشکله بدبخت ما که التماس می کنیم برای خرید موشکهایی که روسرخودمون بترکه
    • محبوبه IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      22 2
      قبلا تو سال 2009 هم این اتفاق افتاد که اون موقع هم به خاطر آزمایش موشک بالستیک روسیه بوده.
    • بدون نام EU ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
      10 6
      رزمایش کجابود؟ پدافند غیرعامل میدونی چیه؟؟؟
  • بدون نام SE ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    184 4
    پ ن پ پدافند یک سفینه فضایی رو زد و چند آدم فضایی رو دستگیر کرد! به این گونه صحبت ها میگن ماهی از آب گل آلود گرفتن!!!
  • حسین IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    76 14
    به نظرم این علت از پدافند غیرعامل دقیقتر ومنطقی تره حدود 30 سال پیش که من بچه بودم هم همچنین رویدادهایی رو از طرف شوروی سابق مشاهده می کردم که می گفتن این قمر مصنوعی است که شوروی ایجادکرده !!
  • بهنام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    134 5
    پس کار TOPOL بوده!!!!!!
    • Mohammad GB ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
      4 4
      پس تپل خطر ساز که میگن اینه !!
  • پوریا US ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    مال روسیه ربطی به ایران نداره. . من تو گیشا بودم و شروع این شکل نورانی از برج میلاد بود اول سر شکل شیپور به صورت دود از بالای برج خارج شد و بعد اون قسمت گرد. من فکر کردم شهرداری به جای آتیش بازی داره از بازی با دود استفاده میکنه. خالا شاید چیز دیگخ ای باشخ اما از برج میلاد شروع شد ( عکس دوم که شبیه شیپوره)
    • بدون نام US ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      103 6
      شما مواظب باش روس ها ندزدنت! نقشه هاشونو نقش بر آب کردی!
    • پوریا US ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      10 52
      عجب آدمایی هستید کخ مسخره میکنید. من میگم اون پدیده که منشا ش روسیه بوده ربطی به اونی که شبیه شیپوره نداشته. به عکسها هم که توجه کنید اینو متوجه میشید. منبع اون شیپوره تو تهران برج میلاد بوده و مطمئنا دوستانی که ازش عکسبرداری کردن کمکم سروکله شون پیدا میشه
    • آرش IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      60 6
      یکی این بنده خدا رو به آسایشگاه ببره.خطرناکه به خدا
    • حسین IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      52 3
      توهم داری عزیز!!!! تو خیلی از کشورها دیده شده اونوقت میگی برج میلاد!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      22 1
      با اين نظر كه شيپوري شكل بود ..موافقم..واقعا اين پديده مدور بود..اما اين فيلم عجيب تره آخه اونچه كه من ديدم فقط يك نقطه نوراني بود كه بعد شبيه انفجار وغبار شد.. اصلن دم نوراني نداشت شبيه ابر شد...
    • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      17 3
      خیلی دیگه توهم زدی و داری پاک قاط میزنی !! زیادی گندش کردی شاید هم الان فکر میکنی داری پرواز میکنی !!
    • پوریا IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      4 23
      بابا شما دیگخ کی هستین. بجز مسخره کردن دیگران کاری بلد نیستین . دقیقا از برج میلاد و به صورت بیرون اومدن دود شروع شد. انگار که رستوران آتیش گرفته باشه اما وقتی شکلش مشخص شد. معلوم شد هرچی هست اتفاقی و آتیش سوزی نست چون دقیقا شکل شیپور شد.
    • بیگانه IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      26 7
      پوریا دروغ میگه منبعش برج میلاد نبوده از دریاجه ارومیه اومده بیرون من با 6 تا چشام دیدم
    • پوریا IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      4 27
      من مطمئنم که جدا از بحث روسیه، این شیپوره مربوط به عملیاتی بوده که تو چند شهر ایران به صورت همزمان اجرا شده. و مرکزش تو تهران برج میلاد بوده به خاطر ارتفاع زیادش. و توی شهرستانها هم که از روی کوه یا همچین چیزی. چون من و یک عده دیگه لحظه ساهتش رو دیدیم. الانه که بازهم توهین ها شروع بشه. واقعا متاسفم
    • پوریا IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      14 4
      جناب بیگانه، حسین و آرش عزیز از لطف و احترام شما نسبت به من تشکر میکنم.
    • بدون نام IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      14 4
      منم یه دوست دارم اسمش پوریاست، عاشق تز دادن های عجیب و غریبه. همیشه چهار چشمی مواظبش هستیم که فضایی ها ندزدنش.
    • بدون نام US ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
      21 1
      پوریای عزیز؛ این فرضیه که شما مطرح میکنید ناشی از موقعیت و زاویه دید شما بوده که برج میلاد و این شیئ نورانی را بر هم منطبق کرده. فرض کنید که فردی در نقطه دیگری از تهران اونرو ببیند به دلیل تفاوت زاویه دید دیگر اون علامت شیپوری با برج میلاد از نظر زاویه دید تطابق نخواهند داشت. شما هم اگر در موقعیت جغرافیایی دیگری بودی شاید تطابق این پدیده با برج میلاد برای شما رخ نمیداد. در هرصورت امیدوارم از حرفهای عامیانه مردم ناراحت نشی. ملت ما وقتی آنلاین باشند با هویت نامعلوم خیلی فرق میکنند با اوهایی که تو روز تعارف تیکه پاره هم میکنند!
    • رضوان IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
      2 1
      من باور میکنم
  • بدون نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    261 9
    وقتی نهاد های مسئول در ایران به جای اطلاع رسانی با یک خبر مضحک پدافند غیر عامل!! و نه عامل!!!!!!!...شعور مردم رو به مسخره می گیرند واقعا چه انتظاری میشه داشت....... من موندم اگر امریکا حمله کنه و جنگ بشه آقایون چطور ماست مالی خواهند کرد؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      115 4
      میگن ما کاری از دستمون بر نمیاد حمله توسط مریخی ها بوده
    • رضا IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      16 1
      بله تنها راه جلوگیری از پخش شایعات اطلاع رسانی صحیح به مردم هست .به نظر من رسانه های ارتباط جمعی هم به نوعی تحت تاثیر فرهنگ مردم قرار میگیرن مثلا اگه اتفاق خاصی بیفته و رسانه در ساعات اولیه خبری در مورد اون منتشر نکنه مردم اون رسانه را متهم به به روز نبودن و کم کاری میکنن یعنی اون رسانه برای اینکه تو دل مردم جا داشته باشه باید یه عکس العملی نسبت به اون واقعه نشون بده (درست یا نادرست ) اگه بخواد کمی صبر کنه با یه کمی تحقیق و بررسی خبر رو غربال کنه و اطلاع رسانی صحیح بکنه از چشم مردم میوفته و این خصیصه در بین ما ایرانیها متاسفانه وجود داره . خودمونیم تو این قضیه اولین چیزی که به ذهنمون رسید این بود که پایان جهان فرا رسیده یا فضایی ها حمله کردند و این خیلی بده . مرصی
    • امیر IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      83 1
      اگه اینان، خورشیدم توی آسمون منفجر بشه میگن عملیات پدافندی "غروب فجر" با موفقیت کامل به پایان رسید
    • بی نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      28 1
      دمت گرم امیر :-)))
  • بدون نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    86 9
    خبر زیر از خبر آنلاین را نیز مشاهده کنید: http://khabaronline.ir/detail/219099/society/events اگه کامنت های این خبر را ببینید، ملاحظه می کنید که مردم ما بسیار زودتر از مسولین پدافند غیر عامل از موضوع اطلاع پیدا کردند. این موضوع اوج پیشرفته بودن سیستم پدافند غیر عامل را نشان می دهد.
  • بدون نام PH ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    147 5
    خوب مگه مجبوری دروغ بگی که رزمایش سراسری بوده وقتی هیچ اطلاعی نداری که علت چی بوده؟ چه سریع اسم هم انتخاب کردن براش (طلوع فجر)
  • بدون نام CH ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    91 1
    برادر یا خواهر گرامی، پدافند غیر عامل که ربطی به تیر و تفنگ ندارد! اگر غیر عاملش را بردارید شاید خبرتان درست تر بشود
  • ashraf DK ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    3 22
    in yek ufo ast shoma hamegi mitonid be youtube morajeh konid va tasavire ziyadi ra dar in khosos bebinid. in tasvir mosabehe tasvire ast ke nar norvejh ham dideh shodeh ast....
  • حسين IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    20 8
    اره منم ديدم ديشب در يزد نور عجيبي داشت بعد دود شد رفت هوا
    • بدون نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      27 5
      زحمت کشیدی....
  • azade IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    52 1
    کاربر بدون نام وقتی میگید اوج پیشرفت سیستم پدافند حتما میدونید دارید چی میگید الان شما یک دلیل منطقی برای ایجاد نور و چرخش مارپیچی و انفجار فرمالیته شیپوری شکل رو در سیستم پدافندی عامل برای ما بیارید و همچنین در رابطه با ارتفاع و اوج و بزرگیش هم توضیحی ارائه بدید چراکه در کشورهای همسایه هم روئیت شده .. حالا چرا بین مردم ایجاد ترس و رعب صورت گرفته بماند ...
  • آریا IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    144 4
    برای اینکه تمام شبهات ایرانیان عزیز بر طرف شود و مایه غرور و سرافرازی مان در مقابل دشمنان گردد لطفا نیروی پدافند ایران یک بار دیگر امشب این عمل را انجام دهند.
    • فرشید IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      49 2
      احسنت
    • بی نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      23 2
      گل گفتی
    • بدون نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      20 2
      بابا جون جلوی چشم ما آواکس سقوط کرد گفتن باربری بوده نه هواپیمای سمپاش بوده اینم پدافند غیر عامل بوده دیگه دهه نوشابه بدم خدمتتون؟
    • جویبار مازندران EU ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      12 2
      قربون دستتون.م عروسی دعوتیم.فقط ساعتشو زودتر اعلام کنن تا بی نصیب نمونیم.با تشکر
    • اکبر US ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
      5 2
      این که این پدیده بخاطر پدافند غیر عامل بوده رو مسولین نگفتند ؛ تا اونجا که اخبار رو دیدیم اونها فقط اعلام کردند پدافند غیرعامل برگزار شده و تمام اینکه این دو مساله رو بهم ربط بدن کار همین سایت عزیز و مردم عزیزتر از جان بوده! و شاید ایرانی ها میخوان با ترکیدن موشک روسی قپی بیان!
    • اسی US ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
      0 3
      منتظر دستور شما بودیم. امشب بالا پشتبام باشید لطفا
  • بدون نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    60 5
    اونوقت روسیه به چه حقی بدون اطلاع قبلی فضای بلای سر کشورهای همسایه را آلوده کرده است معمول این مسئله این است اطلاع رسانی شود اگر نه کشورهایی که فضای آن ها مورد بهره برداری قرار می گیرد جز متعهدان آن کشور باشند ما که جزو هیچ کدام به حساب نیامدیم چرا؟ شاید به دلیل فراموش کردن شعار نه شرقی مان
    • بدون نام EU ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      37 2
      به همون حقی که حدودا تمام دریای خزر راگرفته
    • محمد US ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      6 1
      خوشحال شما اول ثابت کن تو منطقه هوایی کشور ایران این اتفاق افتاده بعد برو بالای منبر یه سری اتفاقات افتاده همزمان که یکی تو روسیه کلآ جدا با احتمالات خود اش یکی هم تو ایران این سایت هم که با کنار هم گزاشتن عکس ها کلآ... هیچی نمیگم من
  • ب IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    48 2
    خب اگه تو قزاقستان به هدف خورده چرا تو ایران دیده شد؟؟ نکنه دور کره زمین یک دوری زده؟
    • atriyana IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      14 6
      asisam ertefa k ziyad bashe az kheyli jaha dide mishe
  • علی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    25 2
    واقعا چیز قشنگی بود من در کوچصفهان بخش شهرستان رشت این پدیده رو دیدم وفکر می کنم هرچی بود از بیرون از جو داشت به سطح زمین نزدیک می شد یا در جو به علت اصطکاک ازبین رفت یا با لیزر ویا سلاح جدید دیگری از بین بردنش
    • بهار IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
      2 1
      به نظر من نظر علي از بين همه نظرات خوانندگان منطقي تره موشك رو همه شهرها و همه كشورها نميتونن ببينن بنابراين نتيجه ميگريم كه يك پديده خارج از ساخت بشري بوده بايد يك كارشناس حتما نظر بده
  • بدون نام US ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    15 1
    البته اینکه فقط بخواید بگید ممکنه مربوط به دو پدیده باشه کمی مشکل ایجاد می کنه . هر روز هزاران پدیده اتفاق می افته که از چشم مسئولان دوره و ده ها هزار پدیده که بشر هنوز هیچ اطلاعی ازش نداره .
  • بهزاد IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    20 15
    بیاید خودمو نو غول نزنیم یکم عاقلانه فکر کنیم میبینیم که در خاور میانه همه دیدن وابری به این بزرگی که چندین هزار کیلو متر بود کدام موشک این قدر سوخت داره یا کی میتونه چنین پدافندی را پیش سازی کنه. به نظر من یک پدیده طبیعی بود وباعث ان توده گاز های اتمسفری بود
    • پویا IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      15 5
      بهترین نظر بود موشکی که کلن 20 متر طول داره چطور در این همه کشور دیده می شه؟
    • ماشین US ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      15 1
      آقا چه جوری خودمونو "غول" نزنیم؟!!:))
    • ماشین US ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      9 1
      چه جوری خودمونو"غول" نزنیم؟!!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    49 1
    من مرده تیتر خبر روابط عمومی سازمان پدافند غیر عاملم: بالاخره ماهیت شی نورانی معلوم شد!پدافند غیر عامل چه ربطی به شی نورانی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اسمش رو خودشه غیرعامله ربطی به موشک و سلاح نداره!
    • منگلی IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      13 4
      داداش چجوری خودمو غول نزنم؟؟؟؟؟؟!!!!
  • بدون نام GB ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    25 2
    داداش اگر بدافند ايران بود كه فقط در همان چند نقطه كه اجرا مي شد بايد ديده مي شد نه در تمام ايران وساير كشورهاي منطقه ثانيا يادم هم در حدود سالهاي 57و 58 كه شايع شده بود كه امريكا در صحراي طبس زباله اتمي دفن كرده در جنوب خراسان رضوي گاهي شبها چيزي همانند ماه از افق طلوع مي كرد كه به سرعت بزرگ مي شد تا اينكه قسمت عمده اي از اسمان را دربر مي گرفت وبعد محو مي شد
    • مصطفی IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      18 1
      من و برادرم هم این پدیده رو در مشهد در همون سالها دیدم. بسیار عجیب بود. نوری سفید از گوشه شمال شرقی مشهد بوجود اومد و کم کم کل فضا رو تسخیر کرد و کم کم محو شد.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    5 19
    من تو ملایر دیدم خیلی بزرگتر از این عکسا وفیلما بود.یه ساعتی توی هوا مونده بود
    • atriyana IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      11 2
      shoma khosh gozashte behet yek saaaaat chand daghighe foghesh dar zemn ax va filmha dar meghiyas kochak tare
  • ساده لوح IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    103 2
    آقا ما ندیدیم .خواهشن دوباره پدافن کنن ما ببینیم .البته با اطلاع قبلی!!!!!!!!!!!!!
  • زنده باد ایران IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    40 1
    انشالا ایران هن به زودی یکی از اینا میسازه تا همه حال کنیم...........
  • محمد IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    15 4
    این پدیده دیشب در آسمان شهرستان قائم شهر هم بطور کامل دیده شد
  • ....... IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    20 2
    47 تن؟ .......................
    • محمد IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
      8 0
      پدافند غیرعامل پدافند غیرعامل یا دفاع غیرعامل (به انگلیسی: Passive Defense) به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که به کارگیری جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.[۱][۲] پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است. اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و سازه‌های امن می‌باشد.[۱]
  • amir IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    69 2
    دوستان اصلا خدشو ناراحت نکنید و به کارهای روزمره بپردازید زیاد فکر نکنید راستی یارانه هارو ریختن به حساب ;-)
    • بهزاد IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      19 1
      دمت گرم
  • مريم IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    38 6
    دختر من گفت حتما دنيا داره تمام ميشه....
    • بدون نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      23 22
      احتمالا دوخترت فیلم هالیودی آخر زمان بیشتر نگاه می کنه روش تاثیر گذاشته
    • بدون نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      18 2
      منم ياد فيلم هري پاتر افتادم وقتي ورلدرمورت توي آسمان مث يه اسكلت ديده ميشد..
  • پارميدا IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    25 1
    خيلي سريع از حالت شيپوري به نور كمرنگي تبديل شد. نقطه اي كه منبع نور بود، شبيه يك ماه فوق العاده بزرگ و كمرنگ شد
  • بدون نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    50 2
    عجب موشک خفنیه ! بعد از طی 11 میلیون متر فقط 200 متر خطا داره !!!
  • بدون نام NL ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    16 3
    چون تو كشورهاي ديگه هم ديده شده و در سمت شمال اسمون هم بود احتمال قوي موشك روسيه بوده
  • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    21 3
    هیچ خبرگزاری رسمی آزمایش موشکی رو تایید نکرده. در ضمن لینکی که در خبر خودتان دادید نوشته به نقل از هافینگتون پست (بدون لینک). هافینگتون هم چنین چیزی ننوشته. این یعنی جعل خبر توسط خبرگزاری روسی و انتشار ناشیانه ان توسط شما
    • بدون نام US ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      2 1
      دوست عزیز شما خبر رو بخون تا ببینی تایید شده یا نه. الحق که استاد کتمان و زدن حرف خودمونیم ما ایرانیا Russia's Defense Ministry confirmed an intercontinental ballistic missile test tonight. همین جملرو توی گوگل سرچ کن تا ببینید تمام خبرگذاریهای معروف روسته این خبر رو نوشتند. خبر گذاری Ynet هم با تممام جزئیات خبر رو گذاشته. اپه آدم چیزی رو نمیدونه بهتره قضاون نکنه. Russia's Defense Ministry says the Russian army successfully test-fired an inter continental ballistic missile http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4239819,00.html
  • بدون نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    30 3
    پدافند عیر عامل در چند مورد دیگر بعد از وضوع رخداد ظاهر شده و ثبت اختراع هم کرده است از جمله یکسال بعد از ورود استاکس نت به ایران!!
  • علی IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    23 14
    دوستان عزیز ، به هیچ وجه این دو خبر که موشک روسی یا پدافند ایرانی باشه ربطی نداره ، اولا پدافند ایرانی که بی ربط ترین موضوع هست موشک روسی هم موشک یک مسیر مشخص رو طی میکنه نه اینکه مارپیچ بزنه بیاد پایین بره بالا یا اصلا یک اثری در جو ایجاد بکنه که اینجوری بشه ! باید کاملا بررسی بشه و واقعا دلیل علمی داشته باشن نه شایعه ! هر چند این اواخر اخبار عجیب و غریب زیاده شنیده میشه چند روز پیش در ماکو بچه به دنیا آمده که پیر بود و چند کلمه حرف زده و مرده خداوند هم در سوره مزمل فرموده آیا باز نمیترسید از آن روزی که بچه ای پیر به دنیا آید ؟
    • بدون نام EU ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      13 0
      خبراون بچه هم حداقل در ماکو دروغ بود
    • بدون نام EU ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      21 2
      خبرآنلاین چرا هرنظری را بدون تحقیق درج می کنی که بااعتقادات وقرآن هم ربط داره؟کجای سوره مزمل چنین چیزی اومده؟آیه17 سوره مزمل اصلا چنین چیزی را نمی گوید وترجمه آیه اصلا چنین نیست که کودکی پیربه دنیا بیاید.اصلا آیه درباره روز قیامت است نه درباره این دنیا یا به دنیا آمدن کسی این آیه وترجمه اون: فَكَيْفَ تَتَّقُونَ إِن كَفَرْتُمْ يَوْمًا يَجْعَلُ الْوِلْدَانَ شِيبًا ما (نيز) اگر کافر شويد، چگونه خود را (از عذاب الهى) بر کنار مى‏داريد؟! در آن روز که کودکان را پير مى‏کند،(منظور هیبت ووحشت روز قیامت است)
  • جمال کیانی IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    25 1
    آخه بابا پدافند غیرعامل که چیز دیگه ایه!!اگر هم نیروهای مسلح ایران آزمایش موشکی انجام دادند پس پدافند عامل بوده نه غیر عامل.
  • رضا IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    30 2
    نه ... میدونید ... میخواستن مردم رو امتحان بکنن ببینن اگه خبری بشه مردم خودشون چقدر آماده هستند؟ حدود 2دقیقه بعد از این پدافند غیرعامل عزیزان متوجه شدند که مردم غیور ایران در زمینه اطلاع رسانی دست همه رو از پشت 3قفله کردن!!! هنوز هیچی نشده از کل ایران عکس و فیلم اومد! فقط جالب اینجاست که هرکی مشهد بوده دوبار این پدیده رو دیده شاید یکیش مال ایران بوده و یکیش مال روسیه!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    4 11
    شب گذشته یعنی 5شنبه شب هم ایران رزمایش داشت هم روسیه موشک قاره پیمای خود را آزمایش کرد به نظر من و با توجه به فیلم پخش شده این نمیتونه مربوط به رزمایش ایران باشه چون فیلم در باکو گرفته شده پس مربوط به آزمایش موشک قاره پیمای روسیه است این هم سند حرف هام: خبرگزاری فارس: رزمایش سراسری پدافند غیرعامل به منظور ارزیابی واحدهای پدافندی کشور شب گذشته با موفقیت کامل به اجرا درآمد. به گزارش فارس به نقل از راشا تودی، متخصصان روسی پنجشنبه شب موشک بالستیک قاره پیمای جدید "توپول-ام" را با موفقیت انجام دادند. حالا قضاوتش با شما
    • بدون نام EU ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      12 1
      غیر عامل عزیزم نه عامل اونم به این شدت ضمنا منبعش نامعتبره
  • بدون نام NL ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    33 3
    یعنی ما استاد ماهی گرفتن از آب گل آلود هستیم. یکی دیگه موشک آزمایش کرده ما تندی میگیم کار ما بوده و پدافند نمی دونم چیمون خوب کار کرد :)
  • بدون نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    23 2
    موشک توپول 8کلاهک اتمی حرارتی-هیدروژنی می تونه حمل کنه هر کدام با قدرتی 100 برابر بمب اتمی هیروشیما اگر این موشک کلاهک جنگی داشت...احتمالا الآن شمال ایران و منطقه قفقاز ویرانه شده بود..
  • بدون نام CA ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    32 1
    آقای خبر نگار آقای با سواد آقای باهوش آقایون رسانه ای همه چیز دان ، هنوز نفهمیدین که پدافند غیر عامل چیه عامل چیه ؟؟؟ الان هم می خواین بیاین بگین یه اشتباه چاپی و لپی بود ، حرف نزنید عقب می مونید از سایرین ؟؟؟؟؟؟
    • حسین IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      17 1
      راست میگی بابا غیرعامل که فکر کنم فیزیکی نباشه
    • برادر IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      22 2
      اشتباه از من و شماست. اینجا ایرانه و پدافند غیرعامل ما هم اینجوریه! قبول کنید دیگه.
  • علی IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    21 2
    به نظر من میخواست آرم پپسی رو نشون بدن نتونستن
  • amir IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    2 1
    shayee chie ma hame didim khodemoon kheili bahal bood shabie in filme nabood
  • بدون نام CA ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    15 1
    ضمنا این فیلمی که گذاشت الکیه و به قضیه 5شنبه شب هیچ ربطی نداره ، این فیلم یه ماهواره رو نشون میده که با یه موشک داره میره از جو خارج بشه و در مدار زمین قرار بگیره ، این شیء نورانی اصلا عمودی حرکت نمی کرد در تهران یا ایران
  • رضا PL ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    35 1
    سلام من تو قم دیدم گول این حرفای دهن پرکنو نخورید(طلوع فجر. پدافند غیرعامل. آزمایش بالستیک روسیه) وقتی ایران و روسیه با هم تصمیم میگیرن این قضیه رو ماسمالی کن یعنی خودشونم نفهمیدن چی بود دوستان دقت کنید فیلمای موشک بالستیک کلا با اینی که ما تو ایران دیدیم خیلی فرق داره. ضمنا کدوم موشکی به اندازه ای سوخت توشه که در صورت انفجار نصف آسمونو بپوشونه؟؟؟؟ چرا قبلا اعلام نکردن مانور یا آزمایش پدافند غیر عامل دارن الان ییهو میگن کار ما بوده و با موفقیتم انجام شده؟؟؟ خودتی دادااااا...خودتی . مردمو انقدر نفهم فرض نکنین(دور از جون همه هم وطنام)
  • پرهام US ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    10 4
    فیلمی که از موشک روسی گذاشتید مربوط به امسال نیست بعد هم توی روز هستش
    • مهدي DE ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      8 2
      نه بابا! چطور اينها رو يه نفري كشف كردي؟ توقع داشتي فيلم موشك در حال انفجار رو پخش كنند؟
  • علی CA ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    15 1
    بابا این تو قم ساختند وبه هوا زدند زیاد فکر نکنید
  • sh.sh SE ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    4 1
    bale ma to park bodim didimesh... yeseri ham dashtan film migereftan... ama to asemon napadid shod o dod pakhsh shod
  • بدون نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    16 1
    تواسرائيل هم پدافند غير عامل زدن؟بابا ايول به اين جونا!يه بابايي ميگفت ما ميتوانيم ما باور نميكرديم
  • بدون نام GB ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    3 3
    قطعا موشک روسی بوده,چون عینش چند سال پیش تو نروژ دیده شده ,اونم عین همین بود!
  • بدون نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    7 1
    این حرف های پرتاب موشک و از ان بی ربط تر پدافند غیر امل فقط برای رد گم کردن است و هیچ ربطی به این تصویری که در ادرس http://www.khabaronline.ir/Images/News/AtachFile/18-3-1391/FILE634747489196502052.flv امده است ندارد هم از نظر جهت و هم از دنباله ای که از موشک پیدا هست ولی می شود یک سپر حرارتی را در این عکس ها و فیلم ارسالی دید و مثل همیشه مخفی کردن حقیقت و تبدیل ان به یک موضوع انحرافی و بی ربط باعث به وجود امدن انواع شایعه و بحث های بی ارتباط به اصل موضوع است! همیشه باید در قضاوت بی طرف بود و به شواهد و مدارک توجه کرد و نه به موضوع های انحرافی و انچه که دیگران دوست دارند به خورد شما بدهند!!
  • سام US ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    19 9
    خدا به داد قزاقها رسیده که روسیه با اون علم پوسیده اش موشکش توی پایتختشون نترکیده
    • بدون نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      15 8
      علم روسیه پوسیدست؟؟؟ هنوز مونده روس ها رو بشناسی
    • بی نام IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      7 3
      آره هنوز مونده علم نخ نمای روسیه رو بشناسی :)) چرنوبیل مثلا
  • امیر IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    22 0
    بیخیال بابا کار من بوده..من مسئولیتشو به عهده میگیرم
    • بدون نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      9 0
      خوشم اومد یک نفر احساس کرد، بالاخره
  • مجتبی EU ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    18 4
    دلیلش مهم نیست،هر چی هست فقط بزنه دنیا رو نابود کنه راحت شیم !!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    3 4
    موشک بالا رفت و چون به یه ارتفاع خاصی رسید مرحله دوم آن اجرا شد و قسمت پیشرانه اول جداشد . و وارد جو شد به همین راحتی(البته با توجه به فیلم بالا)
  • بدون نام EU ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    9 15
    11هزار کیلومتر یعنی حتی کره ماه رو هم میزنه چه برسه به کاخ سفید. بالستیک منم میخوام
    • بدون نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      30 1
      زمان ما 300 هزار کیلومتر بود فاصله تا ماه !
  • بدون نام A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    6 1
    اون چیزی که من دیدم تو شمال تهران بود فاصلشم به زمین خیلی نزدیک بود جوری که دود بعدش تقریبا به زمینم رسید . نمیدونم چی بود ولی مطمئنم اون چیزی که همه دیدن یه چیز واحد نبوده . تازه دوستامم تو اتوبان امام علی به سمت شمال یه چیزیو دیدن که از خودش نور پخش میکرده بعد همون منفجر شده
  • فرزاد IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    16 0
    من اینو از نزدیک دیدم . دیشب داماش بودیم و شب رو بالای یه کوه بودیم . یه دفعه یه نوری اومد و بعد به صورت مارپیچ دور خودش چرخید . بعد از چند ثانیه انگار که منفجر شد و نصف آسمون رو یه هاله سفید رنگی گرفت . وای چه شبی بود دیشب
    • آرشیتکت IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      16 0
      بعدش چیکار کردی شیطون ؟ :دی
  • شیما IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    12 1
    باز هم روسیه دوست ایران داره این قضیه رو ماستمالی میکنه.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    28 0
    من خواب بودم ندیدم . . میگم تکرار نداره ؟
  • رضا IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    4 2
    آقا منم تو غرب تهران دیدم
  • ایریا IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    19 1
    لطفا خبر انلاین با استفاده از یکی از دوستان منجم بررسی کنه که ایا از لحاظ ریاضی و زاویه دید امکان این هست که یک موشک توسط هم ایران هم لبنان و سایر کشور های خاورمیانه دیده بشود از نظر من که جور در نمی اید و یک جای حرف روسها می لنگه ضمنا با توجه به حساسیت غرب به اسراییل ایا روسیه حاضر هست حتی 1% خاطر صهیونیست ها را مخدوش کند ؟ با توجه به حجم وسیع وحشت در اسراییل و سکوت امریکا ایا واقعا این یک موشک بوده یا ....!!!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    27 4
    بچه ها من امروز تو آسمون خورشید دیدم. شما هم دیدین ؟
    • امیرamir IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      22 0
      ای بابا این خورشید نبود که این پدافند عامل "طلوع ظهر فجر3" بود که با موفقیت انجام شد
    • بدون نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      12 0
      مواظب بباشید فردا خورشید به شکل آفتابه خواهد بود!
  • seyed US ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    16 3
    تو ساحل نوشهر رفته بودم واسه تمرین دو تمرینم که تموم شد داشتم لباس می پوشیدم که دیدم انگشترم نیست همون حول و حوش لابلای ماسه ها داشتم دنبالش میگشتم ، حدود 10 دقیقه شایدم بیشتر مشغول گشتن بودم تا اینکه یکدفعه دیدم صدا مردم بلند شده یکی گفت : ماه رو نگاه کنین ، آخر الزمان شده ، که من یکدفعه سرم رو بالا گرفتم و دیدم که توی شمال آسمون ، یک نقطه نورانی سفید که بزرگتر از اندازه عرفی یک ستاره هست دار به سمت غرب نور می زنه یواش یواش بزرگتر شده و تا اینکه اون نور سفید تقریبا به شکل کهکشان های s مانند در اومد و داشت همینجور بزرگ میشد به همراه اون امتداد نورش ، تا این که یواش یواش محو شد باور کنید یک لحظه فکر کردم کهکشانی داره به زمین برخورد میکنه ، خدا به خیر کنه ، یا علی (ع)
    • بدون نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      32 0
      نگفتی انگشتره چی شد ؟پیدا شد؟
    • بدون نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
      3 0
      اگه انگشتر پيدا نشد بگو كجا بود مام بريم بگرديم رايانه رو كه نرختن هنوز!!پول لازمم!!
    • Hamid IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
      4 0
      کهکشان؟؟؟؟؟؟ داره به زمین برخورد میکنه؟؟؟؟؟؟؟ آره باکتری داره میره زیر تریلی :))
  • lمملي IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    13 1
    آخه آدم عاقل مگه ميشه آسمونو در ابعاد يك كشور فتوشاپ كرد؟خواستي بگي خيلي ريلكسي نه؟
  • بدون نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    2 1
    طبق نظریه ، نسبیت عام ، گرانش انحنا دهنده فضا - زمان است. فضای حول ستاره به نحو بارزی خم می‌شود در لحظه‌ای که هسته ستاره تبدیل به حفره سیاه می‌شود. این جرم خطوط فضا زمان را مانند پیله‌ای به دور خود می‌پیچد. امواج نوری کم تحت زوایای خاصی به سمت سیاهچاله روان می‌شود. در سطح کره‌ای که هم مرکز نقطه یکتایی سیاهچاله است، تجمع می‌کنند. در فاصله معینی از سیاهچاله که بسته به جرم ستاره رمبیده دارد، جاذبه آنچنان زیاد است که نور نمی‌تواند فرار کند، به این فاصله افق حادثه گفته می‌شه
    • بدون نام TR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      13 0
      بابا یک موشک بود، سیاهچاله چیه؟ اگه سیاهچاله بود که الان من و شما اینجا تحلیلش نمی کردیم
  • بدون نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    2 1
    ادامه... این یعنی چیزی که دیدیم یک سیاه چاله بوده
  • سینا IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    25 1
    احتمالاً از دودکش خونه ی پوتین بود
  • سينا IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    15 0
    اين پديده علاوه بر شليك همزمان رگبار دوشيكا و صدها منور از پادگان در شهر تربت جام نيز مشاهده شد.اينجا كلا اوضاع يه ذره غير عاديه و بعيد به نظر مياد اين اتفاقات همه اتفاقي رخ داده باشد ان هم در يك شب
  • KHODAM CH ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    2 0
    D))
  • امیر IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    6 1
    این پدیده حتی در اسمان استان اردبیل و شهرستان های ان نیز مشاهده شده که شی نورانی به دور خود چرخیده و با انفجار دودی سفید رنگ انتشار کرد
    • بدون نام EU ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
      2 2
      جدی؟؟؟ ارد بیل هم
    • بدون نام EU ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
      1 2
      حتی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • اکسین US ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    3 22
    چه بلایی سرما امده پس حس وطن پرستی ما کجا رفته چرا سعی میکنیم همیشه مسیر ی رو بریم که به ضرر کشورمان باشه بابا اختلافات رو کنار بزاریم وبرای ساختن ایران مقتدرهمکاری کنیم نه همیشه منفی باف باشیم هر خبری از خبرگزاریهای کشورمان که باشه همیشه تکذیب میکنیم و هر خبری که زاییده تخیل افراد بیگانه باشه تیتر میکنیم...
    • بی نام IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      13 0
      پس شما همون خبر پدافند غیر عامل رو باور کن :))
  • محمد GB ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    20 0
    چرا یه کارشناس نمیاری نظر بده خبـــــــــــــــــــــــــــر آنلاین؟
    • بی نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      21 0
      اینهمه کارشناس نظر دادن تو کامنتا :))
  • آرش شمالی IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    6 1
    من و پدرزنم و زنم دیدیم در تهران بالاتر از فرحزاد کاملا شفاف دیدیم خیلی باحال بود از تعجبی یادم رفت فیلم بگیرم .. !
  • بی نام IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    7 2
    منم این دود رو دیدم .تو شیخ فضل الله داشتم میرفتم خونه.دیدم از برج میلاد اومد بیرون.خیلی جالب بود.
    • پوریا IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      5 4
      منهم دیدم که از برج میلاد اومد بیرون اما هیشکی باورش نمیشه. برو بالاتر مطلب من رو هم ببین
  • بدون نام CA ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    10 9
    این مربوط به یک آزمایش هسته ای است. موشک هسته ای ( شکل شیپوری و قارچی آن) در یک ارتفاع مشخص منفجر میکنند. همچنین برای دور زدن سپر موشکی آمریکا بوده این تست. روی سر ما هسته ای میترکونن خدا بگم چکارشون کنه. نمیگن فردا سرطان میگیرن مردم.
    • سهند US ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      7 1
      هیچ موشکی شکل شیپوری نداره! بابا تورو خدا شایعه درست نکنید. دوست عزیز موشک رو جوری طراحی میکنن که از لحاظ آیرودنامیکی در بهینه ترین شکل قرار داشته باشه. تا حالا هواپیمای قارچی شکل دیدید شما؟ اون حالت مخروطی رو توی مکانیک سیالات بهش میگن مخروط ماخ Mach Cone که بخاطر حرکت سوپرسونیک یا هایپرسونیک(مافوق صوت) یک جسم توی فضا بوجود میاد. موشک ها جنگنده همشون توی عدد ماخ بزرگتر از 3 حرکت میکنن (یعنی حداقل سرعتشون سوپرسونیک هست) که پس تا اینجا اینکه این یک موشک بالستیک بوده باشه کاملا منظقیه.
    • بدون نام IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      3 2
      مهندس یا دکتر عزیز ، منظور ایشون از شکل قارچی ، شکل پس از انفجار است. انجار اتمی مگه پس از اون یک ابر قارچی شکل درست نمیکنه؟
    • بدون نام US ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      6 1
      دوست عزیز آخه کدوم انفجار اتمی. این موشک تست بوده. برای تست موشک که از کلاهک جنگی یا اتمی استفاده نمیکنن. کلاهک با حداقل اثرات مخرب استفاده میکنن. بعدم کسی شکل انفجار رو که ندیده. همه تصویر در حال حرکت موشک رو دیدن. تصویر محل برخورد رو که کسی نداره. تصویر جدا شدن کلاهک رو هم من حتی ندیدم. من خودمم مثل بقیه نمیدونم که این حتما موشک بالستیکه ولی از خبرها مشخصه که وزارت دفاع روسه این رو تایید کرده. شما بهتر میدونید که چقدر سیاست های روسیه و دوستانش! میتونه کثیف باشه. ولی در هر صورت احتمال موشک بودن به پدافند غیر عامل بودن! خیلی بیشتره. حالا حقیقت چیه خدا میدونه
  • بدون نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    13 0
    چی شده جریان چیه؟ من خواب بودم
  • بی نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    13 0
    اون سه تا کپسول اطفای حریق کنار موشک به اون گندگی به چه درد میخوره آخه؟
    • بدون نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
      6 0
      اگه كپسول نزارن پايان كار نميدن!!!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    9 4
    آسمان ۴۵ درجه می سوزد و این آتش به نزدیکی های شهر جدید می رسد. رباعی های نوستر اداموس
    • نادر IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      6 0
      این پیشگویی قبلا تعبیر شده، پس 11 سپتامبر چی بود
    • بدون نام DE ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      3 1
      نوری که در شرق بالا میرود خدا بخیر کنه آخر الزمان بنابر پیشگویی ها نزدیکه
    • بدون نام EU ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
      1 1
      شهر جدید منظور نیویورکه چه ربطی به ایران داره؟ عجب ملتی هستیم ما
  • بدون نام EU ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    18 0
    من ندیدم میشه بگین یه بار دیگه بزنن.
  • سنو DE ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    20 0
    فجر از روسیه طلوع کرده این دفعه
  • بی نام IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    22 2
    روسیه آب رو بریزه اونجاش که سوخته ما زودتر گفتیم کار ما بوده :))
  • آرش IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    7 1
    با سلام، فرصت نشد نظر همه دوستان رو بخونم. من ساکن شهر ارومیه از استان آذرباجان غربی هستم. آره همن شهری که دریاش داره خشک میشه! من هم خوالی ساعت 10:15 این پدیده رو حوالی پارک ساحلی(ائلر باغی)دیدم . در نهایت به شکل یه علامت تعجب افقی که نقطش سمت راستش بود محو شد. اوایل مثله یه چراغ قوه بود که هر لخظه شعاع نورش بیشتر میشد و ضمنا خود چراغ در حال دوران بود .مثل یه استوانه که نشتی داره و بعد انتشار مواد نورانی میشدن..همه متعجب به آسمون نگاه می گردن.یکی می گفت ارتش شبا منور مینداره..گفتم مناسبتی نیست که بخوان کاری کنن واسه شادی...بهرحال صبح که خبر آزمایش موشک بالستیک روسها و اینکه کشورهای اطراف ما هم دیدن شنیدم کمی قانع شدم..البته من تخصصی تو این موارد ندارم و هر چیزی از جمله پدیده کیهانی میتونه
  • مهدی تبریز IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    2 4
    عزیزان خواهشا کش ندین به مساله!شاید همون انفجار های خورشیدی بود که قرار بود سال 2012 اتفاق بیافته یا یه پدیده جوی... امکان نداره علتش اقدامات بشری باشه چون وسعت خیلی زیادی داشت.
    • آرش IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      7 0
      شما که بیشتر داری کش میدی:) انفجار هااااای خورشیدی هم به موضوعات اضافه شد! ولی حتمی می دونی که میگی..
    • سحر IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
      2 0
      انفجار نامنظم میشه اما این شی نورانی با نظم خاصی گسترش پیدا کرد و بزرگ شد معلوم بود که داره کنترل میشه
  • حامد IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    6 4
    می دونید جالب کجاست ؟ چند شب پیش صحبت این بود که pepsi قصد داره تو خاورمیانه تبلیغ کنه و ارم شرکت رو روی ماه بندازه . به نظر شما این می تونه ربط داشته باشه به این مورد؟
  • saber US ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    1 1
    سلام پس هین که میگفتن سفینه بوده چی؟! اشتباه بوده؟!
  • فروزان IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    2 0
    من تو اسمان اهواز این پدیده را مشاهده کردم دقیقا شبیه همون عکسهای منتشر شده بود
  • نسیم IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    3 1
    من و دوستم تو حیاط خوابگاه تو اهواز نشسته بودیم که یکدفعه یک دود مخروطی شکل رو که مرتب در حال بزرگ شدن بود دیدیم واقعا همونی بود که عکسش تو سایتای مختلف منتشر شد خیلی از بجه های خوابگاه این پدیده رو مشاهده کردند.
  • سعید US ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    5 1
    از اهواز دیدن تهران دیده شده در خبر هم نوشته شمال و شمال غرب ما هم که از بجنورد در در شمال غرب دیدیم یعنی همه یه ایران دیدن دیگه.
  • بیتا IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    6 2
    آنقدر عجیب بود که ماتوی اتوبان تهران کرج بودیم دختر 7ساله من اول دید داد زد مامان اون ابرو ببین جه شکلیه
  • Saba Nazem IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    0 9
    حدس من اینه که نوعی زهر چشم برای اســرائیل بوده .. شاید اسرائیل می خواسته حمله ی غافلگیرانه کنه روسیه متوجه شده و تهدید کرده ..امکان داره حتی آماده شلیک بوده و تهدید روس به اسرائیل بوده . اگه ســریال 24 رو ببینین پشـــت پرده این سیاست ها و تهدید هارو می فهمید
    • بدون نام EU ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
      5 2
      اکس پارتی کجاست؟صباجان
  • ایرانی IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    3 0
    حالا هر چی بود. چه دردی دوا میکنه از ما? کاش همیشه در موارد مهم همینطور نظر بدند همه, مثلا خبرای سیاسی, بیخیال یکی بگه موسیقی چطوری اعتیاد میاره?!? البته اعتیاد به مواد مخدر و یکی بگه رپ چه ربطی به متال و متال چه ربطی به مرغداری داره? مستند شوک " جوک " تونسته بفهمه اینا چه ربطی به هم دارند پس از سازندگانش بپرسیم جواب این شی نورانی رو هم میدونند. آره
  • بدون نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    3 0
    اگر که موشک روس بوده الان اونوقت کجاش موفقیت امیز بوده ؟ این که تو اسمون ما منفجر شده!!!
  • بدون نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    0 1
    این انعکاس نور خورشید از دود حاصل از سوخت موشک بوده که بعد از غروب خورشید اتفاق افتاده. مثل ماه که نور خورشید را به زمین منعکس میکنه
  • omidfardaa NL ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    0 0
    با سلام به همه شما کاربران خبر آنلاین مدتی پیش این اتفاق توسط سایت پیش بینی امید فردا توسط آرش کماندار پیش بینی شده بود که میتونید با رفتن به لینک زیر پیش بینی که در برج 1390/11/13 را مشاهده نمایید پیش بینی شماره 38 مربوط به این اتفاق و رخداد بوده است این رو برای کسانی که مدتی قبل میگفتند که این پیش بینی ها چیزی جز خرافات نیست حال میتوانند با تاملی بیشتر به پیش بینی آرش کماندار توجه کنند و با رای منفی دادن بیخود و بدون دلیل به لینکهای ما از این کار دست بکشند مطلب رو برای شفاف سازی برای همه کاربران گذاشتیم با تشکر از همه کاربران خوبخبر آنلاین ...
  • علی IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    1 0
    در شگفتم یک در صد هم کسی به اینکه این پدیده ممکنه UFO یا اشیای ناشناخته فضایی باشه اشاره نکرد... واسه نوجیه بیشتر حتما لینک زیر رو ببینید..در سرارسر دنیا اتفاقات مشابه را داشتیم و هنوز ناشناخته بودن آنها در دست بررسیه...حتما ببینید. http://www.youtube.com/watch?v=Xi3Q4nZKUIo
  • بدون نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    0 0
    من به همراه همسر و دخترم در خیابان بودیم که در همان لحظه ابتدا من این پدیده و یا اتفاق نورانی را مشاهده کرده و سریعا به آنها گفتم و هر سه آن را مشاهده کردیم و خیلی تعجب کرده بودیم که این نور واقعا چه بود؟ دخترم که حدود 9 سال دارد میگفت که شاید یک یوفو است!!! در کل موضوع جالبی بود و در همان لحظه چند نفر دیگر آنجا بودند که توانستند با گوشی موبایل خود از آن فیلم برداری کنند و دقیقا" همانی است که در اینترنت گذاشته شده است - ما در تهران آن را دیدیم!
  • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    0 0
    ببینید من هم پیجشنبه حوالی غروب یک چیزی رو دیدم که شبیه یک ستاره پرنور بود از جنوب اومد آروم آروم رفت پشت کوه های شمال. تازه اصلا تهران نبودم. حوالی کوه های شمال کرج دیدم. برگشتنی از کرج هم ماه کمی عجیب می نمود. واقعیت رو هم هر کی می خواد بشنوه بخونه. ما داریم به آخر قرنطینه کره زمین نزدیک می شیم که بعضی ها می گن آخر الزمانه و بعضی ها هم می گن امام زمان می آد به هر صورت ما در کهکشان راه شیری که داریم زندگی می کنیم میلیاردها ستاره داره و هر کدوم از ستاره ها کلی کره اگر فقط یک هزارم این ستاره ها کره ای مثل کره زمین داشته باشن یک میلیون تا تمدن مختلف ممکنه باشه. خیلی از اینها مامورانی از فدراسیون کهکشان راه شیری هستن که دارن ما رو برای ورود به عصر جدید بعد از شب چله ۲۰۱۲ دعوت می کنن.
  • بدون نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    1 1
    بیخیال مگه موتور گازوئیلی بوده که دود خالی کنه ؟ حالا چرا دودش فرم گرفته شده شیپور ؟ بعدش چرا فقط یه جا دود خالی کرده ؟ ضمنا فیلمو 2-3 بار نگاه کنی ممتوجه میشی که چیزی در حال حرکت نیست بلکه ثابت وایساده ..
    • بدون نام IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
      0 0
      تو فيلم معلوم نيست!من خودشو ديدم وسطش يه چيزي عين ستاره بود.كم نور تر از ستاره
  • سحر IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    3 1
    من زنجانم پنجشنبه شب با همسرم بالای کوه بودیم وقتی اون شی نورانی رو دیدم عکس گرفتم منم فکر کردم آخر الزمانه یا جنگ شروع شده و ما خبر نداریم ولی خیلی ترسیدیم
  • ahmad IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    2 2
    پدافند غیر عامل کدومه بی سوادا؟؟؟ آقا اسمش روشه "غیر عامل" یعنی حملاتی مثل جنگ نرم- حملات سایبری و هر حمله ای که عملیات فیزیکی نخواد . همون موشک روسی بوده که اینقدر ساعتش هم دقیق گفته.
  • آرمان IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    0 0
    این پدیده تو آستارا هم دیده شد - من خودم دیدم.
  • M CH ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    5 2
    خداهیش خیال کردین مردم نفهمن؟؟!! یکی میگه موشک روس..یکی میگه ماهواره..یکی میگه UFO ایرانم که ماشالله از همه مضحک تر،پدافند غیر عامل: دی. موشک روس اصلا امکان نداره که باشه..چون روسیه گفته ازمایش موفقیت امیز بوده..و به هدف هم برخورد کرده..تو قزاقستان..میدونید قزاقستان چند هزار کیلومتر تا فلسطین فاصله داره؟؟ اونوقت این چجور موشکی بوده که از مشهد تا اسرائیل همه دیدن؟؟بعدشم این شیءنورانی رو هوا منفجر شد.. خبر انلاین جون من بگو چی شده..یه چی هس ولی واسه اینکه گندش بالا نیاد ماس مالی میکنید..از همین خبرهای ضد و نقیضی که پخش میشه معلومه نمیخواید مردم اصل قضیه رو بفهمن!!!!!!!!!
  • ایریا IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    4 2
    با کمال قطعیت و محاسبات ریاضی و تقریب نجومی می گویم که برای دیده شده انفجار یا جدا شدن قطعات یا هر چیز دیگری که روسها یا دیگران سر هم می کنند در مسیر موشک خیالی روسها باید انفجار نورانی به قطر 3000 کیلومتر رخ دهد این در حالت ایده ال است که کسی بخواهد این اتفاق را از تهران ببیند می فهمید 3000 کیلومتر یعنی چه اما اگر نمی دانید با کمال صداقت بگویید که نه ما که کل دنیا از درک این اتفاق عاجز هست ولی همانطور که قبلا از امام علی نقل قول کردم این یکی از نشانه ها اخرالزمان است برای اینهم که احیانا فکر نکنید برای محاسبه قطر این انفجار شق القمر کردم کافی است کمی مثلثات بدانید و ابزار محاسبه فاصله شهر ها در گوگل ارث را داشته باشید باز از دوستان منجم خواهشا دعوت کنید تا گفته من را ثابت کنند که کار خداست
  • behnam IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    3 2
    من خودم از اولش پديده رو تو تبريز ديدم.از آعاز تا پايان نور.اگه موشك بالستيك روسي بود چرا قبلش 1 نور مشابه نور آسماني از پشت يكي از كوه هاي تبريز بلند شد؟سيلوي پرتاب موشك بالستيك روس تو ايرانه؟!!!
  • بدون نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    2 1
    این اخبار خوراک ملت ایرانه مثل تصویر پپسی روی سطح ماه خوب همه مردم رفتند سرکار فقط به این فکر کنید این ماجرا چه زیر سرما باشه چه کار روس ها و چه ادم فضایی ها فعلا همه دنیا درگیرشن به خصوص اونایی که با ما مشکل دارند پس لطفا خوش باشید
  • بدون نام IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    1 0
    دوستان اون فضاپیمایی که قرار بود بره فضا یه ماهواره رو در فضا قرار بده رفت یا نه شاید اون ناموفق بوده صداشو در نمیارند
  • مسعود IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    4 2
    دیگر کژژژ ندهید قضیه را
    • ایریا IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
      5 1
      خیلی جالب است عبور ناهید از خورشید که یک پدیده عادی بود را طوری رسانه ها پوشش می دادند هر روز هر دقیقه که انگار اوباما دارد با دستش انرا جابجا می کند و ناسا چنان با اب تاب از موفقیت ازمایش هایش سخن می گفت و کلیپ می داد که انگار سیاره ای چیزی خلق کردند اما پدیده ای به این مهمی چون از دید ناسا پنهان ماند چنان ماست مالی شده و به طرز مسخره ای به یک موشک روسی نسبت داده می شود که حتی وقت برای محاسبه سازی نیست و یک انفجار 3000 کیلومتری را جدا شدن قطعات می نامند تازه نکته جالب رفتار عادی غرب در مقابل ازمایشی به این ابعاد است انگار نه انگار تادیروز سر دو تا ار پی جی تو سر و کول هم می زدند جل الخالق امید وارم روزی نشود که نشانه ها را دیگر نبینیم یا بدتر ببینیم طوری که نمی بینیم
  • احسان IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    1 4
    این فیلم ها و تصاویر خنده دار هستند و بحث کردن ندارند دقیقا معلومه که اون شئ نورا نی یه موشکه.من تصاویری در اختیار دارم که 10 ماه پیش در تهران فیلم گرفتم تا به حال هیچ کس آنها رو ندیده اگر منتشر بشن دنیا متحیر خواهد شد
  • حسین IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    1 1
    من از اول تا آخرشو از پارک گفتگو دیدم ،برج میلاد چیه؟؟این قضیه اینور آسمون بود و رستوران برج میلاد اونور!!!
  • بی نام DE ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    2 1
    ان شا ا... گربه است.
  • ایریا IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    3 5
    از نشانه های اخر الزمان : طلوع ستاره درخشان در سمت مشرق که همچون ماه می‌درخشد سپس دو جانب آن خم گردد که نزدیک شود که آن دو جانب به همدیگر متّصل شوند.
  • مرتضی IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    0 3
    خدا مرگش بده
  • مجتبی IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    2 2
    امیدوارم از نوع ازمایشات هارپ نباشد
  • sah IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    4 0
    طبق اعلام یک مقام آگاه در ستاد کل نیرو های مسلح یه موشکی بوده که از پایگاهی از سمت شرق افغانستان شلیک شده و تا آسمون اسراییل رویت شده و از اون به بعد هیچ نوری دیده نشد ====> شکل اولی
  • سرهنگ IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    3 2
    وای من فکر میکردم فقط توی تربت دیده شده که اونم فقط من دیدم نگو همه دیدن !! ولی اونایی که از اول صحنه که تازه شروع شد تا آخرش که تموم شد همه میدونن که چقدر عظیم و وحشت ناک بود تازه یه صدایی هم چند دقیقه بعد از انفجارش به گوش رسید که خیلی ضعیف بود ولی کسی از صداش چیزی نگفته لابد کسی نشنیده نه؟؟؟؟
  • ایریا IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    4 3
    با استفاده از تصاویر تا حدودی سعی کردم با روش اسطرلاب زاویه هام را اصلاح کنم متوجه شدم ارتفاع واقعی این پدیده در مسیر موشک روسی باید 500 کیلومتر باشد که مسلما نمی تواند کار یک موشک حتی باشد البته اگر این پدیده را هر چه قدر دورتر فرض کنیم ابعاد ان بزرگتر می شود غیر ممکن است یک موشک روسی که در فاصه 1500 کیلومتری تهران باشد بتواند چنین انفجاری را بوجود بیاورد فاصله استاراخان از ساری گولی حدودا 1970 کیلومتر است که در حالت ایده ال اوج موشک باید در وسط باشد ( به نفع فرضیه روسی ) فاصله تهران از این نکته وسط 1500 کیلومتر و طبق گفته ها موشک در 300 کیلومتری سطح زمین است که به نفع فرضیه روسی 400 گرفتم زاویه زمین تا پدید 30 و زاویه پایین و بالای پدید را 15 گرفتم با اسطرلاب دستی نتیجه قطر پدیده 500 kmشد
  • م US ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    3 0
    این پدیده تو چند کشور اسیا دیده شده
    • ایریا IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
      2 2
      روسها تکذیب کردند هنوز ناسا در بهت و سکوت فرو رفته امید وارم سکوت ناسا بشکند الته امیدوارم چرت پرت نگوید
  • m.h US ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    2 2
    من توی زنجان دیدمش خیلی پرنور و واضح بود
  • ایریا IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    4 3
    شلیک موشک های روسی و امریکایی و پدافند فجر بعد از رویت پدیده بوده اند با توجه به این که سیستم این موشک های بالستیک هوشمند است و برای اهداف فضایی پیش بینی شده اند و اینکه ناسا از پیش بینی این پدیده عاجز بوده و در تقویم پایگاه داده این موشک های هوشمند چنین چیزی نبوده ابر رایانه مرکزی این موشک ها که مجهز به هوش مصنوعی است این پدیده را با یک موشک اتمی بالستیک که با اهداف تروریستی است اشتباه گرفته و این سبب شلیک ناکام ایم موشک ها بوده که بلافاصله روسها با دست پاچگی از ازمایش موشکی سخن گفتند و امریکا که متوجه اشتباه بزرگ و لو رفتن محل سری موشک های خود در افغانستان شده در سکوت فرورفته یکی از زیبایی های این پدیده این بوده که بر خلاف سایر پدید های نجومی ماهواره ها و ناسا از پیشبینی ان ناکام مانده اند
  • بهاره IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    0 1
    ما که چیزی ندیدیم اگر میدیدیم باید ندید می گرفتیم
  • بدون نام IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
    0 0
    سلام.اول برویدبدانیدکه پدافندغیرعاملچیست؟دوم بدانیدکه آزمایش هسته ای چطوراجراشده وشکل ونحوه عملکردآن چگونه است.
  • sajjad IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    1 0
    افتخار ملت ایران با جوانان با هوش او
  • saman IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    1 0
    جالب بود ولی اگر فیلمش رو هم می گذاشتی جالب تر می شد؟؟
  • مریم IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    2 0
    ایران هرکاری بکنه نوش جونش .بذاردماغ امریکا بسووووووووزه
  • عماریون A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    1 0
    اینا همش به خاطر اسلام عزیزه جانم فدای ایران و اسلام
  • ارسلان IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 1
    در مورد چى چى
  • ابوالفضل احمدی IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 1
    جوب بود
  • علی24 A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    روس نامرد چه موشک های میسازه