چهار روز مانده به مذاکرات هسته​ای در مسکو، وزیر امور خارجه روسیه به تهران می​آید.

  به گزارش خبرآنلاین، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی لاوروف روز چهارشنبه به منظور مذاکره درباره «گفت‌وگوهای مسکو  و تحولات سوریه» به ایران سفر می‌کند.
 اگر چه نامه نگاری های ایران و 1+5، فضای مذاکرات مسکو را با ابهام روبرو کرده است، اما لاوروف امیدوار است از طریق احیای «طرح گام به گام» پیشنهادی این کشور، مذاکرات همچنان ادامه یابد. در همین حال، خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: «اصل اختلافات  ایران و کشور های 1+5 در تمایل ایران برای برگزاری نشست های مقدماتی پیش از مذاکرات مسکو خلاصه می شود که گروه 1+5 با آن موافق نیست.»
 بعد از نشست استانبول 2، مقرر شد پیش از مذاکرات بغداد، نشست کارشناسان دو طرف با هدف مشخص کردن دستور کار مذاکرات انجام شود؛ اما این بار طرف غربی بنای انجام تعهد خود را ندارد.
ایسنا هم به نقل از خبرگزاری ترند نوشت که در ملاقات لاوروف با مقامات ایرانی قرار است درباره «ابتکار روسیه برای میزبانی کنفرانس بین‌المللی در رابطه با سوریه» مذاکره شود.
 آمریکایی ها از جمله مخالفان حضور ایران در این نشست هستند، اما طرف روس معتقد است نا آرامی های سوریه بدون حضور ایران قابل حل نیست.

/29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 220078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =